• BIST 107.921
  • Altın 153,999
  • Dolar 3,8353
  • Euro 4,5054
  • İstanbul 6 °C
  • Ankara 5 °C

Yakıtsız motor yaptı, sponsor arıyor

Yakıtsız motor yaptı, sponsor arıyor
Emekli elektrik mühendisi Salman Gürbüz, 8 yıllık çalışması sonucu, yakıt gerektirmeden çalışan motor üretilebileceğini öne sürdü

Emekli elektrik mühendisi Salman Gürbüz, 8 yıllık çalışması sonucu hiçbir yakıt gerektirmeden, düşük bir başlama enerjisiyle sonsuz enerji üretebileceğini öne sürdüğü motor projesi için sponsor arıyor.   

Gürbüz, Yıldız Teknik Üniversitesi'nden 1976'da mezun olduğunu, uzun süre serbest elektrik mühendisi olarak çalıştığını, "Erke dönergeci" haberlerinin basında yer alması üzerine bu konuda çalışmaya giriştiğini anlattı. 

'Destek bulamadım'

Üzerinde 8 yıl çalıştığı projeyi tamamladığını ifade eden Gürbüz, "Prototipi burada yapmak çok zor, hatta mümkün değil. Dört girişimim yarım kaldı. Yurtdışında hassas mühendislik firması ya da yüksek teknolojiye sahip rulman firmaları yapabilir. Üniversitelerde gösterdiği öğretim üyeleri bu projede bir yanlış bulamadılar. Destek vermelerini, Cumhurbaşkanına, Başbakana aktarmalarını istedim ama bunu yapmadılar" diye konuştu.  

Hazırladığı projedeki motorun, hidrolik basınçla çalıştığını ve harekete geçtikten sonra kendisini besleyebildiğini vurgulayan Gürbüz, motorun çalışma prensibini lisede fizik dersi görmüş her kişinin rahatlıkla anlayabileceğini savundu.  

'Motor her yerde kullanılabilir'

Sistemin uçaklardan gemilere, otomobillerden medikal cihazlara kadar motorun olduğu her yerde kullanılabileceğine işaret eden Gürbüz, hiçbir akaryakıt istemediği için hayatın yüzde 70 oranında ucuzlayacağını iddia etti.  

Prototipin üretilmesinin 100 bin avro civarında bir maliyeti olduğunu kaydeden Gürbüz, bunu destekleyecek kişilere patentten hak vereceğini vurguladı. 

Motor nasıl çalışıyor?  

Salman Gürbüz, projesini hazırladığı yakıtsız motorun çalışma prensibini şöyle açıkladı: 

"Motorumuz, aküyle tahrik ediliyor. Motorumuz içinde yüksek ve alçak basınç odaları ile bir rotordan oluşuyor. Aküyle tahrik edildiğinde rotoru yüksek basınç odasından alçak basınç odasına doğru itiyoruz. Hazırladığım ve hesaplamalarını yaptığım motor projesi 14 yüksek basınç odası ve 14 alçak basınç odasından oluşuyor. 40 atü basınç yaptığımda, döndürme istikametinde her odada 54,6 kilogram kuvvet artar. 14 odada 764,4 kilogram döndürme kuvveti oluşur. Dolayısıyla kuvvet için bu bir motordur. 

Hazırladığımız projedeki motorun prototipini oluşturduğumuzda, rotora bin devir yaptırırsak 58,8 kilovat güç oluşur. 2 bin ve 3 bin devir yaptırırsak tork döndürme kuvveti zayıflamaz, aldığımız güç 2-3 misli artar. Benim bu fiziksel analizini yaptığım projeye bugüne kadar itiraz eden hiçbir profesör ya da üniversite olmadı. Tüm fizikçilerle de bu konuyu tartışmaya hazırım." 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim