• BIST 105.324
  • Altın 146,596
  • Dolar 3,4727
  • Euro 4,1687
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 12 °C

Yaşı olmayan "Fiat" yenilendi

Yaşı olmayan "Fiat" yenilendi
Retro tasarımıyla yıllardır yollarda bir ikon haline gelen Fiat 500'in 1900 parçası yenilendi. Araç bir bakıma "modifiye" olurken ana hatlarından taviz vermedi.

Yaklaşık yüzde 40’ı yenilenen ancak tarzından ödün vermeyen yeni Fiat 500n ülkemize ilk etapta eylül ayında 1.2 litre 69 HP’lik benzinli motor ve Dualogic otomatik şanzıman seçeneğiyle gelecek. Halen Türkiye ’de fiyatı yaklaşık 45.4 bin TL olan mevcut kasa Fiat 500’ün yenisinin Avrupa ’da yaklaşık 13 bin eurodan başlayan fiyatlarla satılacağı belirtiliyor. Türkiye fiyatı ise eylülde kesinleşecek.

Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, “Örnek vermek gerekirse Türkiye’nin de içinde bulunduğu EMEA Bölgesi’nde 2014 yılında satılan Fiat 500’lerin yüzde 80’ini 1.2 litrelik motorlu versiyon oluşturdu. Bu nedenle yeni Fiat 500, Türkiye’de de en çok talep gören bu motor seçeneğiyle  otomobilseverlerin beğenisine sunulacak. Ödüllü 0.9 litrelik 105 HP’lik TwinAir motor seçeneğini de 2016 yılından itibaren ülkemizde sunmaya başlayacağız” açıklamasını yaptı.

İkonik tasarım

357 cm uzunluğa, 163 cm genişliğe, 149 cm yüksekliğe ve 230 cm dingil mesafesine sahip Yeni Fiat 500, hem mini hem küçük sınıfa hitap edebilen özel bir otomobil olmasıyla ön plana çıkıyor. Geleneksel stile bağlı kalınarak aracın ön ve arka kısımlarının tasarımı değiştirilirken, yenilenen Fiat 500'ün dış tasarımı, 1957 yılındaki klasik modelin geleneklerine uygun ayırt edici özellikleri taşımaya devam ediyor.

Yeni Fiat 500’ün ön yüzünde en belirgin değişim, geleneksel dairesel formları yeniden yorumlanan ön aydınlatma grubunda yer alıyor. Güncel modele nazaran daha dinamik bir eğimle tasarlanan yeni üst far aracın daha cesur bir bakışa sahip olmasını sağlıyor. Artık LED teknolojisine sahip gündüz farlarını içeren alt far grubu da yine daha dinamik çizgileri ile dikkat çekiyor. Aydınlatma grubu ile birlikte tamamen yenilenen ön tamponda da krom detaylar daha fazla ön plana çıkartılmış durumda.Arka kısımda ise ilk Fiat 500'den beri kullanılmaya devam edilen krom bagaj tutamağı yerini korurken, geleneksel dikey formlu arka farlarda ise cesur bir değişiklik ile otomotiv endüstrisinde bir ilke imza atılmış durumda. Arka farlarının orta kısmına gövde ile aynı renkte bir panel yerleştirilerek aydınlatmanın köşeli bir “O” şeklinde görünmesi, böylece arka farların gövde üzerinde parlayan bir “dövme” etkisi yaratması sağlanmış durumda.

Ön ve arka kısımda yapılan bu değişikliklere ek olarak elmas kesim stiline de sahip olan yeni tasarımlı 15 ve 16 inçlik alaşımlı jantlar da bulunmaktadır. Renk paletinde ise mercan kırmızısı ve bordo renginin yanı sıra yedi adet pastel, bir adet üç kat ve beş adet metalik  olmak üzere 13 gövde rengi bulunmakta.

“2. Ten” özelliği var

Yeni Fiat 500, ilk modelin uyandırdığı sempatik havayı korumaya devam ederken, müşterilerini şaşırtmayı da bırakmayarak, hayal gücünü ve becerileri tetikleyecek olağanüstü bir olanak sağlıyor.  Second Skin (İkinci Ten) adı verilen bu uygulama, kişinin kendi karakterini otomobilin gövdesine yansıtmasını ve İtalyan zevki ve zarifliği ile her zaman rahat etmesini sağlayan bir özelleştirme seçeneği sunuyor. “Kamuflaj” (askeri), “Lord” (klasik kareli), “Comics” (pop tasarımlı) alternatif gövde unsurlarıyla müşteriler, yeni Fiat 500'ü kendi isteğine göre uyarlayarak yeni görünümler elde edebilmekte.

İç mekanda değişimler

Otomobilin iç kısmında yer alan öğelerin ise tamamı yenilendi. Torpido panelinin tam ortasına yerleştirilen ve 5 inç dokunmatik ekrana sahip olan yenilikçi Uconnect™ bilgi-eğlence sistemi burada göze ilk çarpan detay olarak öne çıkıyor.Yolcu bölümü, yine korunaklı ve ayrıcalıklı malzemelerle donatılmış, ilk Fiat 500’e atıfta bulunan modern ayrıntılardan oluşuyor. Bu bakımdan, torpido panelinin üzerinde yer alan düğmeler ve diğer detaylar, direksiyon simidi de dahil olmak üzere yeniden tasarlandı. Yeni Fiat 500'de kumandalar çok çeşitli ve eksiksiz bir şekilde düzenlenirken krom kaplama kenarları eşsiz bir dokunuş katıyor. Dahası, Yeni Fiat 500'ün yolcu bölümü, ilhamı klasik 500'den alınan eşsiz, modern, ergonomik donanım ve tasarımın somut bir örneğini teşkil ediyor. 7 inç TFT ekranlı yenilikçi kontrol panelide dikkat çeken değişimlerin başında geliyor. Uconnect™ sisteminin geniş ekranı, Yeni Fiat 500'de, ilk modelden daha alçak bir seviyeye yerleştirilen havalandırmaların arasında gösterge panelinin ortasında yer alıyor.

Pop donanım seviyesinde sistem, radyo ve mp3 çalar, altı adet hoparlör, direksiyon simidinde kontrol düğmeleri, Bluetooth bağlantısı, USB ve Aux-in portlarını içeriyor. Lounge donanım seviyesinde ise standart olarak 5’’ dokunmatik ekranlı Uconnect™ sistemi bulunuyor. Sürücü her iki sistemde de USB ve Aux-in portları üzerinden bir yardımcı ya da uygun bir akıllı telefonun Bluetooth sistemi ile eşleşerek multimedya araçlarına bağlanabiliyor. Sistem ayrıca "sesli yanıt sistemi" kullanan uyumlu akıllı telefonlarda metin mesajlarını okumak için bir SMS (kısa mesaj) okuyucu sunmakta.

 Emniyet ve konfor

Yeni Fiat 500, standart donanım olarak iki adet ön, iki adet yan, iki adet perde ve bir adet sürücü diz olmak üzere toplam yedi adet hava yastığı sağlar. Ayrıca, yeni modelde sürücünün otomobil hakimiyetini en üst seviyeye çıkarmayı sağlamak amacıyla (aktif emniyet) üstün teknik çözümler de bulunmaktadır. Elektronik fren kuvveti dağıtımı  (EBD) destekli ABS, gelişmiş elektronik stabilite kontrolü (ESC), çekiş kontrol sistemi (ASR), sürücüye yokuşta geri kaydırmaması için destek olan Hill Holder (Yokuşta Kalkış Desteği) ve acil durdurma detseği sağlamak için hidrolik panik fren desteği (HBA) bu özelliklerden bazıları.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim