• BIST 9054.59
  • Altın 2296.967
  • Dolar 32.3261
  • Euro 35.0617
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 20 °C

Yeni Clio, Bursa’ya yeni motor yatırımı getirdi

Yeni Clio, Bursa’ya yeni motor yatırımı getirdi
Fransız şirketin dünyadaki 5 büyük fabrikasından biri olan Oyak Renault Bursa fabrikalarında bantlardan inmeye başlayan yeni Clio modeli, yeni bir yatırımın daha kapısını araladı. 2013 yılından itibaren markanın en küçük ve en cimri motoru 234 milyon dola

 

Bursa’da üretimi başlayan Clio 4, 234 milyon Euro’luk yeni yatırımın daha gelmesini sağladı. Bursa’da 450 bin adetlik kapasiteli motor fabrikasında benzinli ve 1,5 litrelik dizel motorları üreten şirket yeni yatırımla birlikte Fransa’nın ve Renault’nun en küçük motorunu üretecek. 90 beygir güç üreten yakıt cimrisi bu motor ilk olarak yeni Clio’da, ardından ise diğer Renault modellerinde kullanılacak. Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, 3 silindirli motorla Renault’nun daha önce dizel motorla gerçekleştirdiği devrim gibi bir devrim yapılacağını belirtti. Motor yatırımının 234 milyon Euro tutacağını belirten Tunalıoğlu, “Biz hem otomobil hem de motor üreten tek tesisiz. Türkiye’de üretilen her iki binek otomobilden biri Bursa fabrikamızdaki bantlardan iniyor. İlaveten geçen yıl 291 bin motor ürettik. Yeni motorla bu sayı önemli oranda artmış olacak.” dedi.Tarık Tunalıoğlu, bantlardan çıkan yeni Clio 4′ün tüm üretim sorumluluğunun Bursa’da olduğunu belirterek, “Türkiye daha önceki projelerle kendini ispat etmişti. Clio 4′ün ana üretim üssü olarak Renault’nun 38 fabrikası içinde artık ilk 5′e girmiş olduk. Çok büyük bir sorumluluk üstlendik. Türkiye, Renault dünyasında daha önemli hale geldi.” diye konuştu.
 
Oyak Renault yeni motor ve Clio 4 yatırımında teşviklerden yararlanmadı. Yeni teşvik paketinin hükümetin 2023 hedeflerine ters düştüğünü belirten Tunalıoğlu, şunları dile getirdi: “Hükümetin 2023 stratejisinde otomotiv sektörünün 4 milyon adetlik üretime, 3 milyon adetlik de ihracata ulaşması hedefleniyor. Ama yeni teşvik paketinde büyük destekler sunan ‘stratejik yatırımlar’ maddesinden ne yazık ki yararlanamıyoruz. Bu da bu hedeflere ters bir durum oluşturuyor. Motor üretiminde motor bloğu, silindir kapağını Bursa fabrikasında dökmemize rağmen yüzde 40′lık katma değer sağlayamadığımız için bu teşvikten yararlanamadık. Hükümetin kararlarına saygılıyız ama sonuçta Oyak Renault olarak ülke ekonomisine katkımız ortada.”
 
Oyak Renault fabrikasının üretim kapasitesinin 360 bin adet olduğunu hatırlatan Tarık Tunalıoğlu, “Fabrikanın kapasitesi saatte 60 araç. Şu an Clio 4′ten saatte 43 araç üretiyoruz. Yeni Clio üretiminde tesisin üçte iki kapasitesine ulaşabiliyoruz. Bu da yılda 240 bin araç demek.” diye konuştu. Tunalıoğlu, Clio 3′teki gibi Clio 4′te de station wagon versiyonu Grand Tour’un Türkiye’de üretileceğini belirterek, “Bu model gelecek hafta ilk kez Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenecek. Önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde ülkemizde satışa çıkacak.” ifadelerini kullandı. Oyak Renault Genel Müdürü, Symbol modelinin üretiminin önümüzdeki yılın ilkbahar aylarında sona ereceğini açıkladı. Tunalıoğlu, Symbol’ün yerine o segmentte yer alan bir aracın gelmeyeceğini belirterek, “Yeni Symbol başka ülkelerde üretilecek. Bizim kapasitemiz zaten mevcut Fluence, Megane ve Clio 4′e ancak yetiyor.” dedi.
 
Yeni Clio kişiye göre tasarlanıyor, 15 bin ayrı seçeneği bulunuyor
 
Renault’nun bu sınıfından bugüne kadar 12 milyon adetlik satış rakamına ulaşan Clio modeli dördüncü nesil olarak 10 Ekim’de satışa sunulacak. İtalya’nın Floransa şehrinde test ettiğimiz otomobil, Clio 3′e göre devrim niteliğinde özelliklere sahip. Eski jenerasyona göre tasarımı tepeden tırnağa yenilenen araçta ilk bakışta, yuvarlak hatlar, ön farlar ile tampona entegre LED küçük farlar, dev logo ve coupe’yi andıran görüntü dikkat çekiyor. 4 metre 6 santimetrelik uzunluğa sahip otomobilin en önemli özelliği, kişiye göre tasarlanabiliyor olması. Müşteriler istediği Clio’yu sipariş edebiliyor, örneğin tampon, bagaj çıtası, ön konsolun rengi, koltuk deseni ile birçok iç ve dış mekan detayı seçilebiliyor. Renault Mais, ‘kişiye özel Clio’ için bayilerde iPad üzerinden konfigürasyon düzenleme sistemini başlattı. Yeni modelde 15 bin farklı seçenek ortaya çıktı. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Clio’nun markaları için lokomotif modellerden biri olduğunu belirterek, “Mevcut Clio’dan yılda 12 bin adet satıyoruz. Ancak kişiselleştirilebilen, daha teknolojik yeni ürünümüzle çok daha iddialıyız. Yeni Clio’yla yılda 15 bin adetlik satışa rahat ulaşacağımızı düşünüyorum.” dedi.
 
Clio 4′te teknolojik ve konfor anlamında birçok yenilik bulunuyor. Müzik, yol bilgileri, navigasyon gibi birçok veriye 18 cm büyüklüğündeki orta konsolda bulunan dokunmatik ekrandan ulaşılabiliyor. 3′ü benzinli olmak üzere 6 farklı motor seçeneği bulunan yeni Clio’da en cimri motor Türkiye’de de üretilecek olan 898 cc’lik versiyon olacak. 3 silindirli bu motor kilometrede 94 gram karbondioksit salgılıyor. 100 km’de ortalama 4,3 litre yakıt harcıyor. 1,2 litrelik benzinli motordan 75 ve 90 beygir güç sağlanıyor. Energy kodlu 75 ve 90 beygir güç sunan 1.5 dCi dizel motorda ise Start&Stop ve Eco modla birlikte yakıt tüketimi 100 km’de 3,2 litreye kadar gerileyebiliyor. Özel vernikle oluşturulan ateş kırmızısı da dahil 7 farklı renk seçeneği bulunan yeni Clio, 29 bin 490 liradan başlayan fiyatlarla satılacak. Clio 4′ün en üst versiyonunun fiyatı 40 bin 490 lira olacak.
 
Vergi artışının etkisi bire üç oluyor
 
Geçen hafta ilk olarak Zaman’da yer alan otomobil dahil birçok farklı kalemde vergi artışı haberi gündemi oluşturdu. Floransa’da sorularımızı cevaplandıran Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 1,6 litre hacimli motorlara yapılacak her 1 puanlık vergi artışının otomotiv pazarının yüzde 3 daralmasına neden olacağını belirtti. Aybar, ÖTV artışının etkileri hakkında şunları söyledi: “16. litre ve daha düşük hacimli araçların vergisi yüzde 37 seviyesinde. Pazarın yüzde 90′ını oluşturan bu motorlu otomobillerin vergisinin 3 veya 5 puan artırılması gündemde. ÖTV’nin yüzde 40′a çıkması satışların yüzde 12 daralması anlamına geliyor. Bu yıl pazarın 780 bin adet seviyesinde gerçekleşmesini bekliyorduk. İlk 8 ayda 461 binlik satış yakalandı. Hedef son çeyrekte 320 bin adetlik satışa ulaşmak. ÖTV artışı 36-45 bin adetlik bir kaybın yaşanmasına sebep olur.” Aybar’a göre, ÖTV’de yapılacak 3 puanlık artış bin 100 liraya, 5 puanlık zam ise tüketiciye 1.500 liraya mal olacak. Otomotiv sektöründe 2 Kasım 2004 ve 13 ekimde vergi oranları yukarı çekilmişti.
 
Renault’nun 4 çekeri Bursa’da üretilebilir
 
Bursa ve Flins fabrikasında üretilecek Clio 4′ün toplam üretim rakamı sır gibi saklanırken markanın iki yeni crossover modelinden birinin Oyak Renault fabrikalarına verilebileceği ifade edildi. Renault Euromed Bölgesi Başkan Yardımcısı Anne Renaud Abboud, şirketin B ve C sınıfı crossover model üretimi konusunda onaylanmış kararları olduğunu söyledi. Ford’un Fiesta (Nissan Juke sınıfı) bazı üzerine geliştirdiği ve iki yıl içinde Türkiye’de satışa sunulacak Ecosqort modeline rakip modelin Clio platformu üzerinde şekilleneceğini aktaran Abboud, “Bu modelin üretimi Bursa’da olabilir mi?” sorumuza ‘Evet böyle bir sürpriz olabilir’ cevabını verdi. Bilindiği gibi hükümetin stratejik ürünlere yönelik teşvik programında Türkiye’de üretilmeyen sınıf araçlara yönelik teşvik uygulanması bekleniyor.
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim