• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 13 °C

Yeni ipek yolu 'Viking Demiryolu'

Yeni ipek yolu 'Viking Demiryolu'
Litvanya'dan Çin'e uzanacak proje, Türkiye'yi Ortadoğu'nun merkezi haline getirecek

Yeni ipek yolu 'Viking Demiryolu'

Litvanya'dan Çin'e uzanacak proje, Türkiye'yi Ortadoğu'nun merkezi haline getirecek

BURSA'da konuşan Litvanya Dışişleri Bakanlığı, Ekonomik Güvenlik Politikası Bölümü, Enerji ve Ulaştırma politikaları Sorumlusu Vytautas Nauduzas, Türkiye'nin 7,5 milyar dolar kaynak ayırması gereken Viking demiryolu projesi ile Samsun'un Ortadoğu Bölgesi için merkez haline geleceğini söyledi.

Bursa gezisine dün Vali Vekili Vedat Müftüoğlu ile görüşerek başlayan Nauduzas, Viking tren yolu projesini tanıtmak için basın toplantısı düzenledi. Taşımacılıkta demiryolunun daha ucuz ve hızlı olduğunu söyleyen Nauduzas, uluslararası taşımacılıkta zamanın yüzde 40'ının sınırlarda harcandığını kaydetti. Demiryolu ile ulaşımda sınırda harcanan zamanın yarım saati geçmediğini ifade eden Nauduzas, "Küresel bir kriz içindeyiz. Dünyada her şey sürekli olarak değişiyor ve değişmek zorunda. Dünyada yaklaşık 10 milyar dolar transferler için kullanılıyor. Avrupa Birliği krizlerden kurtulmak için Baltık ülkeleri ile ilgili projeler gerçekleştiriyor. Artık her şeyi üretirken daha efektif ve ucuza mal etmeliyiz" dedi.

İSKANDİNAV ÜLKELERİNE ULAŞIM 2 GÜNE DÜŞECEK

Çin ve Litvanya ulaştırma bakanlarının bir araya gelerek, Klapedia'dan Çin'e kadar uzanan ve konteynır taşımacılığında kullanılabilecek projeler üretildiğini belirten Nauduzas," Deniz yolundan daha kısa ve efektif olacak bir proje üretildi. Viking projesi Baltık Denizi'nden Karadeniz'e kadar ulaşacak. İstanbul'dan çıkan TIR'lar İskandinav ülkelerine ulaşmak için 5-6 gün yol alıyor. Viking projesi ile bu süre 2 güne düşecek. Moldova, Gürcistan da bu projeye destek veriyor. Azerbaycan ve Bakü kısa zamanda bize katılacak. Türkiye'de bu projeye katıldığında Ortadoğu'dan gönderilen konteynırlar, İngiltere'ye kısa zamanda ulaşacak. Samsun Ortadoğu bölgesine hitap edebilecek bir merkez haline gelebilir. Türkiye'deki diğer merkez noktaları İstanbul ve Bursa'da olabilir. Türkiye'nin bir çok tren projesi yapabilme imkanı var. 7,5 milyar dolarlık bir yatırıma ihtiyacı var Türkiye'nin. Proje Baltık Denizi'nden Karadeniz'e kadar bin 734 kilometre olacak. Moskova'dan gidecek bir diğer tren yolu için görüşmeler yapılıyor. Sınırda beklemeye son verilecek. Litvanya'nın 150 yıllık bir demiryolu geçmişi var. Lojistik noktalara ulaşabilecek geniş bir ağımız var" diye konuştu.
Litvanya'nın Avrupa Birliği'nin güvenlik başkenti olduğunu dile getiren Nauduzas, 2013 yılında Litvanya'nın Avrupa Birliği başkanı olacağına dikkat çekti. Nauduzas, hızlı ve yeşil taşımacığın önümüzdeki günlerde sık sık gündeme geleceğini de sözlerine ekledi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim