Toyota'nın dünya çağındaki satış rakamlarını açıklayan Okutur, "2012 yılında Toyota satışlarını yüzde 22.6 artırarak, 9 milyon 750 bin adet satarak, dünyada liderliğini pekiştirmiş, dünyanın bir numaralı otomobil markası olmuştur" dedi.
Marka olarak, başarılarının arkasında geleceğe yapılan yatırımların yer aldığını belirten Okutur, şöyle konuştu:
"Bu da yılda yaklaşık 10 milyar dolarlık araştırma, geliştirme harcaması yapan bir marka için geleceğe güvenle bakmayı sağlamaktadır. Toyota, üstün teknolojisini gelecekte de devam ettirebilmek için çevreci, ileri teknoloji ürünleri geliştirmeye devam etmektir. Amacımız müşterilerimize en çok tercih edilen markayı sunmaktır. Bu anlayış Toyota'yı dünyada liderliğe taşımaktadır"
Toyota tasarım felsefesini değiştirdi
Toyota'nın yakıt tüketimi, dayanıklılık, kalite, güvenirlilik gibi unsurlarla öne çıktığını anlatan Okutur, "Tasarım anlayışı olarak çok çekici olmadığını, daha geniş kitlelere hitap etmediğini kabul etmemiz gerekiyor. Birkaç yıldır yapılan çalışmalarla Toyota tasarım felsefesini de değiştirerek, tamamen yenilenen, genç tüketici kitlesine hitap eden, yeni modelleri ardı ardına çıkarmaktadır. Bu değişim içinde üstün teknolojisine ilave olarak dinamik, güçlü, güven veren ve çekici yeni bir yüze kavuşmaktadır. Bu yeni tasarım anlayışımızı aktarmak için Eskişehir'deyiz" diye konuştu.
Son bir yıl içinde çıkartılan Verso, Auris, Avensis, RAV4 ve Yaris Hybrid modellerin, yeni tasarım felsefesini yansıttığını bildiren Okutur, otomobil pazarının yoğun bir rekabet yaşadığını ve tasarımın önemli bir yer tuttuğunu dile getirdi.
"Bu tasarım felsefenin satışa sunulmasıyla, Toyota daha da güçlenmektedir" diyen Okutur, şöyle devam etti:
"Bu yeni tasarım anlayışını geçtiğimiz günlerde Avrupa prömiyerini İstanbul'da gerçekleştirdiğimiz yeni Corolla'da da göreceğiz. Temmuz ayının sonunda piyasaya sunacağımız yaklaşık 150 milyon avroluk yatırım ileTürkiye'de üretilecek olan yeni Corolla hem Türkiye ekonomisine katkıda bulunacak hem de markamızın ivme kazanmasına imkan verecektir."