• BIST 104.918
  • Altın 147,092
  • Dolar 3,4930
  • Euro 4,1820
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 27 °C

Yeni Volvo FMX'le zorlu şartlarda mükemmel konfor

Yeni Volvo FMX'le zorlu şartlarda mükemmel konfor
Yeni Volvo FMX, daha rahat bir çalışma ortamı, ergonomik olarak geliştirilmiş iç mekan, çok sağlam ve güçlendirilmiş bir kabin sunuyor.
Volvo Kamyon'un tasarımcıları ve mühendisleri, orijinal modelin sağlamlığını ve kendinden emin imajını en üst seviyede güçlendiriyor
Yeni Volvo FMX’in kabini, mümkün olan en güvenli çalışma ortamının sağlandığından emin olmak üzere dünyanın en sıkı güvenlik normlarına göre test edilmiş yüksek mukavemetli çelikten üretiliyor. Ön yapıdaki tüm bileşenler, sağlamlık ve dayanıklılığı desteklemek üzere yeniden tasarlanarak sunuluyor. 
 
Volvo Kamyon Tasarım Direktörü Rikard Orell, yeni FMX’in kabiniyle ilgili olarak, “Yeni FMX, kişiliğini dürüst ve yetenekli imajına dayandırıyor. Gördüğünüz ne ise, tam olarak sahip olduğunuz da odur. Yeni FMX, en ağır işlerin bile kolayca üstesinden gelen, tam donanımlı bir kamyon. FMX inşaat kamyonu gerçek bir aksiyon kahramanı gibi,  zorlu işlerde yer aldıkça bir o kadar muhteşem görünüyor," diyor.
 
Üstün görüş
 
Kabinin şasiye göre alçak konumu, üstün bir yakın görüşün yanı sıra kabine rahat giriş çıkış yapılmasını da sağlıyor. Böylece araç hasarı riskini azaltıyor ve kamyona yakın mesafede çalışan kişiler için yüksek güvenlik sunuyor.
 
Tıpkı Volvo FH ve FM’de olduğu gibi, Volvo'nun klasik Iron Mark’ı ön camın altına yeni bir konuma taşınıyor. İnşaat kamyonlarında Iron Mark daha büyük, çapraz çubuk daha geniştir ve renk kodu siyah fona uyacak şekilde seçilmiştir. Izgara tasarımına pratik bir tutamak yerleştirilmiştir.
 
Avrupa’daki müşteriler için yeni Volvo FMX’in üretimine 2013'te başlanacak. Yeni inşaat kamyonuna ilişkin videoyu http://www.youtube.com/user/VolvoTrucks adresinden izleyebilirsiniz.
 
 
Kabinin güç ve dayanıklılığını arttıran bazı özellikler şunlar:
 
Tampon, daha da kuvvetli bir tasarıma sahip. Üç parçalı tampon ünitesi, 3mm kalınlığındaki çelikten üretilmiş iki ayrı köşe ile bunların arasında kalan yukarı doğru kıvrık orta bölümden oluşuyor. Katlanarak kullanışlı bir basamak haline gelen orta bölüm, düşük hızda gerçekleşen darbeleri daha yumuşak karşılayan elastik ve çatlamayan bir materyalden üretiliyor. 
 
Tamponun üzerinde, 32 tonluk bir kütleyi çekebilecek şekilde tasarlanmış dökme demirden bir çeki demiri bulunuyor.
 
Farklı ve köşeli çizgileri ile yeniden tasarlanan farlar, çok daha sağlam görünmekle birlikte, gelişmiş bir aydınlatma performansı sunuyor. Tasarımları, bu kamyonların yeni Volvo kamyon ailesinin diğer üyeleri ile olan bağlarını daha da güçlendiriyor. 
 
Rikard Orell, “Göstergeler ve sert eğimli gündüz farları da dahil olmak üzere tüm aydınlatma fonksiyonlarının tek bir ünitede toplanmış olması, servis işlemlerini kolaylaştırıyor. Hem uzun hem de kısa farlar eskisinden de iyi performans gösteriyor. Müşteri, Bi-Xenon farları da devreye sokarak aydınlatma performansını daha da arttırabiliyor,” diyor.
 
Gelişmiş sürücü pozisyonu
 
Yeni Volvo FMX'in kabin iç mekanı, sürücüye rahat ve ergonomik bir çalışma ortamı sağlamak amacıyla baştan aşağı yeniden tasarlandı. Kabin, önceki modelle karşılaştırıldığında sürücüye daha fazla boş alan ve saklama bölmesi seçeneği sunuyor. 
 
Sürücü, daha iyi bir sürüş arayüzünün avantajlarından yararlanıyor. Arkalığı eskisine göre 10 mm daha ince olan yeni koltuk, ileriye doğru dört derece daha fazla eğilebiliyor. 
 
Direksiyon simidi kontrolleri ve eğimli gösterge paneli
 
Direksiyon simidi, hız kontrolü, telefon, navigasyon cihazı gibi pek çok fonksiyonu yöneten entegre kontrol düğmeleri ile donatılıyor. Siyah renkte  tasarlanmış yeni gösterge paneli, artık sürücüye doğru daha da eğimli. 
 
Volvo Kamyon Kabin Ürün Müdürü Ulf Andreasson, “Bu özellik, tüm düğme, kontrol ve fonksiyonlara erişimi kolaylaştırarak sürücüye daha iyi tasarlanmış, daha mantıklı bir çalışma ortamı sunuyor,” diyor. 
Kontak anahtarı, sürücüye daha fazla bacak uzatma alanı bırakmak üzere ön konsola yerleştirilmiştir. Geniş entegre bilgi ekranı gibi önemli donanımlar, erişim kolaylığı sağlamak üzere anahtarın hemen sağ tarafına yer alıyor. Eğimli bölümün sağ tarafında birçok kontrolü barındıran çok yönlü bir modül bulunuyor. Kullanımı oldukça kolay olan klimadan gelişmiş buz çözme fonksiyonları sayesinde yüksek verim alınıyor.
 
Mobil uygulama ile uzaktan kontrol
 
Sürücüler yeni mobil uygulama “My Truck”ı indirerek, kamyon fonksiyonlarından bazılarını uzaktan kontrol edip çalıştırabiliyorlar. Uygulama ısıtıcıyı uzaktan açmanın yanı sıra alarm kontrolü, kapı kilidi ve sıvı seviyesi durumu kontrollerini de kapsıyor.
 
volvo1.20130614141820.jpg
 
volvo2.20130614141833.jpg
 
volvo3.20130614141845.jpg
 
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim