• BIST 9645.02
  • Altın 2410.846
  • Dolar 32.5611
  • Euro 34.7004
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 14 °C

Yerli İHA hainleri milli füzeyle vuracak

Yerli İHA hainleri milli füzeyle vuracak
ABD’nin silahlı predatorlere sorun çıkarması üzerine yerli üretime yönelen Türkiye’nin bu görevi verdiği TUSAŞ’ın üzun süredir bu konu üzerinde çalıştığı ortaya çıktı.

Yerli İHA hainleri milli füzeyle vuracak

ABD’nin silahlı predatorlere sorun çıkarması üzerine yerli üretime yönelen Türkiye’nin bu görevi verdiği TUSAŞ’ın üzun süredir bu konu üzerinde çalıştığı ortaya çıktı. Türk silahlı İHA’sı teröristleri yerli füzeyle vuracak.

SAVUNMA Sanayi İcra Komitesi’nin silahlı insansız hava taşıtı yapımı için görevlendirdiği TUSAŞ, yerli predatorü, ABD ve İsrail gibi ülkelerle aynı hızda geliştirip üretecek. Yerli silahlı İHA, ANKA’nın 1.5 katı daha büyük olacak, 40 bin feet’e kadar yükselebilecek, 462.5 km seyir süresi hıza ulaşacak. İletişimi yer istasyonlarıyla değil uydudan sağlayacak. Turbo Prop motor ihraç edilecek ancak tüm kritik ekipmanları yerli olacak. ABD’den silahlı predator alımında karşısına Senato kararı çıkarılan ve görüşmelerden sonuç alamayan Türkiye’nin silahlı İHA için görevlendirdiği TUSAŞ, bu doğrultudaki çalışmalara çoktan başlamış durumda.

ABD ve İsrail ile aynı sürede

Bugüne kadar ürettiği tüm araçların TSK’nın öngörülebilir ihtiyaçları doğrultusunda ileri versiyonları üzerinde düşünmeye başlayan TUSAŞ’ın yerli predatör için de kontept çalışmaları uzun süredir yürüttüğü öğrenildi. TUSAŞ’ın ANKA’dan da kazandığı tecrübe ve altyapıyla yerli predatorü ABD ve İsrail ile aynı hızda üreteceği belirtildi. Yerli predator ANKA’nın gelişmiş versiyonu olarak değil, bambaşka bir araç olarak tasarlanacak ve üretilecek. Turbo Prop motoru dışında tüm kritik ekipmanlarının yerli üretim olması beklenen Türk silahlı İHA’nın özellikleri şöyle olacak:

40 bin feet’ten gözleyecek, Cirit’le imha edecek

- ANKA’nın 1.5 katı daha büyük olacak.

8Yerli silahlı İHA, ANKA’dan daha ağır olacağı gibi taşıyabileceği faydalı yük ağırlığı da yaklaşık bin 500 kilogram olacak. Böylelikle ANKA’dan 7-8 kat daha fazla yük taşıyabilecek. Böylelikle keşif görevi doğrultusunda kamera sistemleri ile görüntü aktarım sistemlerinin yanı sıra silah sistemleri de yüklenebilecek. ANKA’nın ise taşıyabildiği faydalı yük 200 kilogram, toplam ağırlığı ise bin 600 kilogram seviyesinde. Bu nedenle de sadece kamera sistemi (ASELSAN üretimi AselFlir) ve yine ASELSAN üretimi radar sistemi (yer istasyonuyla iletişimi sağlayan anten ekipmanı) yüklenebiliyor.

- ANKA’dan 2 kat daha süratli olacak. ANKA 100-110 knots (yaklaşık 200 km/sa) seyir süresine sahipken yerli predatörde bu hızın 250 knots’a (462.5 km/sa) kadar çıkarılması bekleniyor. Bu da intikal hızını arttıracak.

- ANKA telsiz iletişimi, görüntü aktarımı gibi konularda iletişimi yer istasyonlarıyla sağlıyordu. Ancak yerli predatör iletişimi uydu vasıtasıyla kuracak. Böylelikle daha yüksekten uçacak ve yerden hedef olma riski minimuma inecek.

- Uydu iletişiminin sağlanmasıyla, mevcut ANKA’daki gibi antenin yer istasyonu anteniyle birbirini görmesi zorunluluğu da ortadan kalkacak ve yerli predatör daha geniş bir alanda görev yapabilecek.

- Yerli predatör yolcu uçaklarından bile daha yüksek irtifalarda uçabilecek. Bu da 40 bin feet irtifanın üzerine çıkması anlamına geliyor.

- Türkiye, yerli predatörün tüm kritik ekipmanlarını yurt içinden temin edecek.

- ANKA, İsrail üretimi Heron marka insansız hava araçlarına rakipti. Yerli predatör için ise ABD’nin Predatör B olarak bilinen silahlı versiyonu rakip olacak.

- Yerli silahlı İHA, dünyada bu işi yapan ABD ve İsrail’le aynı geliştirme ve üretim hızında üretilecek.

- Yerli predatöre yüklenmesi beklenen silah sistemlerinde de yerli üretimlerin ön plana çıkması bekleniyor. Bu kapsamda Roketsan üretimi Cirit’in yerli predatörde kullanılacağı belirtiliyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim