• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 10 °C

Yerli otomobil ne kadar yerli?

Yerli otomobil ne kadar yerli?
Kibar Holding'ten imâlı açıklama: Biz ne kadar yerliysek onlar da o kadar yerli.
Yerli otomobil ne kadar yerli?
 
Kibar Holding'ten imâlı açıklama: Biz ne kadar yerliysek onlar da o kadar yerli
 
Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Kibar, ''Yerli marka, yerli otomobil midir? Değil midir? Bunun da netlik kazanmasında büyük fayda var. Bizim de yüzde 60 yerlilik oranıyla ürettiğimiz ürünler var'' dedi.

Kibar, TÜSİAD'ın 42. Olağan Genel Kurulu'nda yerli otomobile ilişkin gazetecilere değerlendirmelerde bulundu.

Yerli otomobilde öncelikle teşvik mekanizmasının görülmesi gerektiğine işaret eden Kibar, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Yerli marka denilince neyin anlaşılması gerektiğinin ortaya konulması lazım. Yerli otomobil, yerli marka, bunların hepsi farklı farklı algılar. Yeni teşvik mevzuatında bütün bunlara ışık tutacak açıklamalar gelecek. Şirketler o açıklamalara paralel kendi bünyelerinde herhalde değerlendirmesini daha sağlıklı yapabilirler. Şu anda önümüzde ne olduğu, zannediyorum idari otorite tarafından da bu net hale gelmiş değil. 'Çalışmalar devam ediyor' deniyor. Bu çalışmalar ortaya çıktığında, biz hep beraber onları değerlendirebiliriz. Yerli otomobilin şu andaki gündeme gelen şekli, en azından biz ne kadar yerliysek, diğerleri de o kadar yerli gibi değerlendirmek lazım. Şu andaki ürünün markası değişerek yerli oluyorsa biz de zaten yerliyiz'' diye konuştu.

Ali Kibar, teşviklerin görülmesi gerektiğini vurgulayarak, destekleme mekanizmalarının, neye ne doğrultuda nasıl bir destek uygulayacağının netleşmesi durumunda yan ve ana sanayinin bu konuda karar verebileceğini anlattı.

"FIAT'LA TOFAŞ'I TEBRİK EDERİZ"

FIAT-TOFAŞ işbirliği ile üretilecek otomobile ilişkin de Kibar, ''Biz onları tebrik ediyoruz. Hayırlı olsun. Güzel bir çalışmayla yola çıkmışlar. Beklenti bununla ilgili miydi değil miydi, bunun kararını biz veremeyiz. İlgili otoriteler verebilir'' dedi.

Kibar, yerli otomobil denilince neyin anlaşıldığının açıklığa kavuşması gerektiğine işaret ederek, ''Yerli marka, yerli otomobil midir, değil midir? Bunun da netlik kazanmasında büyük fayda var. Bizim de yüzde 60 yerlilik oranıyla ürettiğimiz ürünler var. Yerli markalı bir otomobil ise konu, bunun da bir netlik kazanmasında fayda olur diye düşünüyorum'' şeklinde konuştu.

Birden fazla yerli otomobil projesi olmasının işin gücünü düşürmeyeceğini belirten Kibar, her zaman tatlı rekabet ortamının iyi olduğunu ifade etti.

KİBAR HOLDİNG VE HYUNDAI TÜRKİYE'DE NE ÜRETİYOR?

Türkiye`de Hyundai markası taşıyan araçları üretmek için yapılan görüşmelerin ardından 1993 yılının Aralık ayında hükümet onayı alan Kibar Holding, İzmit`te 1997'de seri üretime başladı. Hyundai Motor Company ve Kibar Holding`in yüzde 50/50 oranlı ortaklığıyla ve 180 milyon dolarlık yatırımla kurulan fabrikada, yılda 125 bin adet araç üretiliyor. Hyundai Assan fabrikasında, Accent, Starex ve H 100 Panel Van modelleri üretiliyor. Fabrika pres, gövde, montaj ve motor montaj olmak üzere 5 atelyeden oluşuyor. 1.3 lt ile 1.6 litre benzinli ve 1.5 CRDi common-rail turbodizel motor seçeneklerine sahip Accent Admire, dört farklı motor seçeneği bulunan Starex ve 2.6 litrelik dizel motoru bulunan H 100 Panel Van modelleri üretiliyor (Starex ve H 100 modellerinin kamyonet versiyonları ithal ediliyor). Hyundai`nin Getz, Elantra, Coupe, Sonata, Santa Fe ve yeni satışa sunulan Tucson modelleri, Starex Kamyonet ve H 100 Kamyonet modelleri ise Güney Kore`den ithal ediliyor.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim