• BIST 9079.97
  • Altın 2320.281
  • Dolar 32.3585
  • Euro 34.9543
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 14 °C

Yerli pontoon tekne üreticisi İMTES, ucuz ithalata yenildi

Yerli pontoon tekne üreticisi İMTES, ucuz ithalata yenildi
Pontoon teknelerinin Türkiye’deki tek üreticisi İMTES, üretim ve Ar-Ge yaptığı 2 sene sonunda destek bulamadığı ve aynı ürünün ucuz ithalatı nedenleriyle kepenk kapatma kararı aldı.

Türkiye’nin tek yerli pontoon tekne üreticisi İMTES İmalat Teknolojisi Sanayi, pontoon teknelerin ana yurdu ABD’ye ihracat hedefini gerçekleştirdikten sonra kepenk indirecek. Şirket Müdürü Harun Reşit Pamuk, mevzuatlardaki sorunların, yasalardan kaynaklanan sıkıntıların had safhaya geldiğini belirterek, “Hedefimiz pontoon teknelerin ana yurdu ABD’ye ihracat yapmak idi. Bu hedefi gerçekleştirebilmek için çok çalıştık ve gerçekleştiriyoruz” dedi. Pamuk, bu ihracatın ardından imalatı durdurup fabrikayı kapatacaklarını bildirdi.

Başkent OSB’de 4 bin 500 metrekarelik fabrikasında faaliyet gösteren İMTES, yüzde 100 yerli pontoon tekne üretimi gerçekleştiriyor. İMTES’in yarattığı markalar arasında Carettapontoon ve Sharkpontoon markaları da yer alıyor. Pontoon teknelerin üretim sürecini anlatan Pamuk, “2023 yılı hedefi söylemlerine inandık ve bu yönde üzerimize düşen görevi yerine getirmek için kollarımızı sıvadık, bu sebeple de Türkiye’de üretilmeyen pontoon teknelerin üretimine başladık. DÜNYA gazetesiyle 2012 yılında yapmış olduğumuz bir haber çalışması ile faaliyetlerimizi, üretimlerimizi anlatmıştık” şeklinde konuştu.

Geçen süreç içerisinde teknelerde birçok yenilik yaptıklarını bildiren Pamuk, “Ambulans, itfaiye ve sualtı seyir teknelerinin Ar-Ge’lerini sonuçlandırarak prototipe geçer hale geldik. Bu arada su üstündeki katı atıkları toplayan çöp temizleme teknesinin protatip üretimini sonuçlandırdık. Pontoon tekneler niş bir ürün olmanın yanı sıra ara ürünleri de satılabilir ürünlerdir ve bu ürünlerin üretiminde yan sanayiinin de kullanılması nedeniyle farklı sektörlerinde pay almasına ve gelişimine katkı sağlamaktadır” diye konuştu.

‘Proje hazırladık ama kimseye anlatamadık’

Pamuk, Dalyan ve Ağva gibi çevre faktörünün çok hassas olduğu bölgelerde kullanılmak üzere güneş enerjisi ile yürüyen elektrikli tekneleri tasarladıklarını ve Ar-Ge’sini tamamladıklarını belirterek, “Kıyıda panel tarlasında enerji üretiminden, şarj istasyonları ve panelli teknelerine kadar paket bir proje hazırlanarak ulaşılabilen ilgili yerlere sunumları yapıldı. Benzin veya mazota ihtiyaç olmaksızın kendi ürettiği enerji ile çevreye zarar vermeden turizm aktivitesini yerine getirecek ve yerli halkın da daha kazançlı olacağı paket bir proje. Devlet kazanacak, yöre halkı kazanacak, en önemlisi çevre hiç bir zarar görmeyeceği gibi çok süratli bir şekilde kendisini onarma ve güzelleşme fırsatı bulacaktı. Fakat bunu kimseye anlatamadık” dedi.

‘İthalatçıyla fiyat yarıştırmak mümkün değil’

Tesisi kapatmaya götüren süreci dile getiren Pamuk, mevzuatlardaki sorunların yanında, ÖTV’nin üreticiler için yük oluşturduğunu ve ithalatçıyla fiyat yarıştırmanın mümkün olmadığını söyledi. Pamuk, “Yabancı bayrakla getirilen teknelerin tüm vergilerden muaf olması da elimizi kolumuzu bağladı. Maliyet artırıcı yeni yasalar büyük riskler yüklenmemize neden oldu. Tüm teşvikleri hak etmemize rağmen herhangi bir teşvik almadan ilerlediğimiz yolda finans kaynaklarına erişimde de çok zorlandık” ifadelerini kullandı.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim