• BIST 81.712
  • Altın 147,398
  • Dolar 3,8050
  • Euro 4,0356
  • İstanbul 5 °C
  • Ankara 1 °C

''Yerli Sivil Uçak'' konusu masaya yatırıldı

''Yerli Sivil Uçak'' konusu masaya yatırıldı
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Makine Sektör Kurulu tarafından Eskişehir Şubesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen 'Makine Sektör Zirvesi’nde, ‘Yerli Sivil Uçak’ konusu ele alındı.

 

Sanayi Odası Konferans Salonu'nda gerçekleştiren etkinliğe bir çok iş adamı katıldı. Etkinlikte konuşan MÜSİAD Makine Sektör Kurulu Başkanı Bekir Ertuş, Türkiye’nin uçak yapımına yabancı olmadığını söyledi. Erkuş, 1920’li yıllarda Türkiye’nin kendi uçağını üretip, ihraç edecek seviyeye geldiğini hatırlatarak, “Nuri Demirağ ,ülkemizin gerçek cevheri olarak bu işi yokluk içinde başarmıştır. Türkiye’nin de bu işi istediği takdirde başarabileceğine inanıyorum” diye konuştu.
 
Türkiye’de makine imalatına da değinen Erkuş, konuşmasını şöyle sürdürdü;
 
“Bir çok ülkede olduğu gibi, Türkiye’de de makine imalatçılarının büyük çoğunluğu KOBİ niteliğinde olmaktadır. Bu yapı değişen ekonomik koşullara ve teknolojik gelişmelere karşı daha esnek ve hızlı cevap verme imkanı sağlamaktadır. Gelişmiş ülkelerden Almanya’ya baktığımızda en büyük işveren endüstrisi olarak halen makine sektöründe 948 bin çalışanı bulunuyor. 2011 yılında makine yapımının cirosu 200 Milyar Euro’ya ulaştı. Bu da önceki yıllara oranla yüzde 15,7 arttığını gösteriyor. Ülkemizde 2023 hedefleri ve sonrası için ciddi çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmaların temelinde ülkemizi orta gelir tuzağına düşürmemek yatmaktadır. Orta gelir tuzağı, iktisat literatüründe yeni bir kavram değildir. Orta gelir seviyesine ulaşmış ekonomilerin, çok uzun yıllar boyunca bu seviyede kaldıkları görülüyor. Gelir tuzağına düşmüş ülkeler orta seviyede uzun süre kalarak, bir üst seviye geçememektedirler. Gelir tuzaklarını belirleyen en iyi gösterge, belli bir gelir düzeyine ulaşmış ülkedeki sürdürülebilir büyüme oranlarıdır. Bu doğrultuda, uzun vadede büyüme hızını belli bir oranda götürebilen ekonomiler, sağlıklı olup geleceğe umutla bakmaktadır. Bundan sonra benimsenecek büyüme modelinde, ihracat önemli bir yer tutmalıdır. Artması hedeflenen ihracat gerek ürettiği gelirle, gerekse teknoloji yatımlar gibi beraberinde getirdiği pozitif dışsallıklarla, kalkınmaya büyük bir katkıda bulunacaktır.”
 
Eskişehir Sanayi Odası Başkanı (ESO), Başkanı Savaş Özaydemir ise, ülkede üniversite mezunlarının fazla olduğunu söyledi. Özaydemir, diplomalı gençlerin memur olmak için heves ettiğini, yeteneklerini kullanamadığını kaydederek, “Türkiye’de üniversite mezunu gencimiz fazla. Ancak gençlerimiz, memur olmak istiyor. Yetenekli gencimizin sayısı az. Zenginliğin temelinde sanayi yatar. Bundan dolayı bizler gençleri sanayiye yönlendirmeliyiz. Sanayiye verilen önem arttıkça, başarıda gelecektir” diye konuştu.
 
Konuşmaların ardından İstanbul Teknik Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Özkol, Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Cavcar, Türk Hava Yolları (THY), Teknik Anonim Şrketi Genel Müdür Yardımcısı Halil Tokel ve Altınay Robot Teknolojileri Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Altınay, yerli sivil uçak hakkında katılanlara bilgi aktardı.
 
Toplantıya, Türkiye’nin ilk yerli sivil uçağını yapan Nuri Demirağ’ın torunları Banu Oral ve Canan Çağlayan da katıldı.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim