• BIST 97.533
  • Altın 145,745
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 10 °C

YHT ve Marmaray bir yılda tamamlanacak

YHT ve Marmaray bir yılda tamamlanacak
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, yapımına devam edilen Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı ile Marmaray Projelerinin 29 Ekim 2013 olan hedeflenen tamamlanma tarihini 30 Eylül 2013′e çektiklerini bildirdi.

Ankara-İstanbul YHT hattı inşaatında incelemelerde bulunmak üzere helikopterle Bilecik’in Osmaneli ilçesine gelen Bakan Yıldırım’ı, İlçe Stadı’nda, Bilecik Valisi Halil İbrahim Akpınar, AK Parti Bilecik Milletvekili Fahrettin Poyraz, Bilecik Belediye Başkanı Selim Yağcı, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Osmaneli Kaymakamı Ali Ada, Bilecik Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Ertan Yıldırım, Bilecik Emniyet Müdür Vekili Zafer Erdoğan ile AK Parti Bilecik İl Başkanı Ramazan Kurtulmuş karşıladı.

 
Bakan Yıldırım, YHT hattı alt yapı çalışmalarının yürütüldüğü Osmaneli yerleşkesindeki şantiyede düzenlediği basın toplantısında, projenin en zor bölümünün Osmaneli’de olduğunu ifade etti.
 
Burada 150 kilometreden oluşan bir hat bulunduğunu ve ağırlıklı olarak sanat yapılarından oluştuğunu belirten Yıldırım, şöyle devam etti:
 
”Tüneller ve viyadükler, yolun büyük bir kısmını oluşturmaktadır. Bu tünellerin toplam uzunluğu59 kilometreediyor. 16 adedi tamamen bitmiş, geriye kalan 19 adedi de yüzde 80 seviyesinde tamamlanmıştır. Toplamda geçtiğimiz 33 ay içinde inşa edilen, tamamlanan hat boyunca toplam tünel uzunluğu 34 kilometredir. Açılan en büyük tünel 7 bin450 metreolacaktır. Ayrıca13 kilometretoplam uzunluğa erişen 28 tane viyadük var. Bu 28 viyadüğün 15 adedi tamamen bitti, geri kalan 13 adedinde de çalışma devam ediyor. İlerleme oranı yüzde 75′tir. Demek ki, tüneller yüzde 80, viyadükler ise yüzde 75 oranında tamamlanmış. Yine projede 13 üst geçit, 40 alt geçit, 123 adet de küçük menfez dediğimiz alt geçit mevcuttur. Bunların da aşağı yukarı yüzde 98′i tamamlanmıştır. Toplam katı dolgu işi 14 milyon 500 bin metreküpü bulmuştur. Ray döşeme işi de bir yandan başlamıştır. Pamukova’dan bu tarafa doğru ray döşemesinin devam ettiğini, İnönü’den Bozüyük istikametine de çalışmaların başladığını gördük. Şu an itibariyle güney kesimde 15 kilometrelik bir hat, ray döşemeye hazır haldedir.”
 
-”Alt yapı çalışmaları 15 Mart 2013′e kadar tamamlanacak”-
 
Alt yapı ile üst yapının birbiriyle uyumlu ilerlemesinin, projenin zamanında tamamlanması bakımından hayati öneme sahip olduğunu belirten Bakan Yıldırım, ”Projenin hedeflenen tamamlanma tarihi 29 Ekim 2013′tü. Bu tarihi 30 Eylül 2013′e çekmiş bulunuyoruz” dedi. Yıldırım, koşullar gereği böyle bir planlama yapıldığını ve iş planının yenilenmesi gerektiğini ifade etti.
 
20 Nisan 2013 olarak öngörülen tüm alt yapı işlerinin tamamlanmasının da 15 Mart 2013′e kadar bitirilmesinin hedeflendiğine dikkati çeken Bakan Yıldırım, şunları söyledi:
 
”Projeyi Ankara-İstanbul olarak ele aldığımızda 750′den fazla sanat yapısı var. Şu anda bu bölgede 2 bin kişi çalışıyor. 600 adet iş makinesi çalışıyor. Sadece buradaki makine parkının bedeli 200 milyon liranın üzerindedir. Bu da projenin ve yüklenicilerimizin projeye verdiği önemi, zamanında hatta biraz daha erken bitirilmesi için ne kadar büyük gayret gösterildiğini ortaya koyuyor.”
 
Bir gazetecinin sorusu üzerine Bakan Yıldırım, Ankara-İstanbul YHT projesiyle eş güdümlü ilerleyen Marmaray projesini de 30 Eylül 2013′de tamamlamayı hedeflediklerini bildirdi.
 
Bakan Yıldırım, hem Ankara-İstanbul YHT hem de Marmaray projelerinin bir yılda tamamlanacak olmasını ”çok iddialı bir süre” diye niteleyerek, müteahhitlere güvendiklerini ve onların bu sürede projeleri tamamlayacağına inandıklarını ifade etti.
 
-Eskişehir-Konya arasında YHT seferleri düzenlenecek-
 
YHT projelerine vatandaşların büyük ilgi gösterdiğine işaret eden Yıldırım, şunları kaydetti:
 
”Yapılan anketlerde, ‘YHT projelerinin hız kesmemesi lazım, devam etmesi gerekir’ diyen, ‘Mutlaka yaygınlaştırılması gerekir’ diyen vatandaşlarımızın oranı yüzde 80′in üzerinde. ‘Maliyeti önemli değil, mutlaka YHT’yi her tarafa götürün’ diye bir beklenti var. Bir de YHT’nin yaygınlaştırılmasının, Türkiye Cumhuriyeti’nin kalkınmışlığının, gelişmiş ülke olmasının bir göstergesi olarak algılıyorlar ve bu oran da yüzde 70-80′in üzerinde. ‘YHT olduğu zaman bu ülkenin vatandaşı olmaktan gurur duyuyoruz’ diyenlerin sayısı da yüzde 80′in üzerinde. Ayrıca, ‘YHT’nin, geçtiği bölgeye ne faydası vardır?’ diye sorduğumuzda aldığımız cevap çok ilginç; yüzde 85 oranında o bölgenin kalkınmasına, ekonomisine katkı yapacağını söylüyor vatandaşlarımız. YHT’nin yaygınlaştırılmasını, vatandaşlarımızın beklentileri doğrultusunda sürdüreceğiz.”
 
Yıldırım, bir gazetecinin, ”Eskişehir’deki garın yeriyle ilgili bir planınız var mı?” sorusu üzerine, mevcut garın korunacağını ve yanına yenisinin yapılacağını belirtti.
 
Ankara-İstanbul YHT hattı inşaatında incelemelerde bulunmak üzere helikopterle Bilecik’in Osmaneli ilçesine gelen Bakan Yıldırım’ı, İlçe Stadı’nda, Bilecik Valisi Halil İbrahim Akpınar, AK Parti Bilecik Milletvekili Fahrettin Poyraz, Bilecik Belediye Başkanı Selim Yağcı, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Osmaneli Kaymakamı Ali Ada, Bilecik Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Ertan Yıldırım, Bilecik Emniyet Müdür Vekili Zafer Erdoğan ile AK Parti Bilecik İl Başkanı Ramazan Kurtulmuş karşıladı.
 
Bakan Yıldırım, YHT hattı alt yapı çalışmalarının yürütüldüğü Osmaneli yerleşkesindeki şantiyede düzenlediği basın toplantısında, projenin en zor bölümünün Osmaneli’de olduğunu ifade etti.
 
Burada 150 kilometreden oluşan bir hat bulunduğunu ve ağırlıklı olarak sanat yapılarından oluştuğunu belirten Yıldırım, şöyle devam etti:
 
”Tüneller ve viyadükler, yolun büyük bir kısmını oluşturmaktadır. Bu tünellerin toplam uzunluğu59 kilometreediyor. 16 adedi tamamen bitmiş, geriye kalan 19 adedi de yüzde 80 seviyesinde tamamlanmıştır. Toplamda geçtiğimiz 33 ay içinde inşa edilen, tamamlanan hat boyunca toplam tünel uzunluğu 34 kilometredir. Açılan en büyük tünel 7 bin450 metreolacaktır. Ayrıca13 kilometretoplam uzunluğa erişen 28 tane viyadük var. Bu 28 viyadüğün 15 adedi tamamen bitti, geri kalan 13 adedinde de çalışma devam ediyor. İlerleme oranı yüzde 75′tir. Demek ki, tüneller yüzde 80, viyadükler ise yüzde 75 oranında tamamlanmış. Yine projede 13 üst geçit, 40 alt geçit, 123 adet de küçük menfez dediğimiz alt geçit mevcuttur. Bunların da aşağı yukarı yüzde 98′i tamamlanmıştır. Toplam katı dolgu işi 14 milyon 500 bin metreküpü bulmuştur. Ray döşeme işi de bir yandan başlamıştır. Pamukova’dan bu tarafa doğru ray döşemesinin devam ettiğini, İnönü’den Bozüyük istikametine de çalışmaların başladığını gördük. Şu an itibariyle güney kesimde 15 kilometrelik bir hat, ray döşemeye hazır haldedir.”
 
www.UlasimOnline.Com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim