• BIST 9079.97
  • Euro 34.8336
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 13 °C

Yıldırım, feribot yanaşma iskelesini açtı

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Mersin'in Erdemli ilçesinde yapımı tamamlanan balıkçı barınağı ve Silifke Taşucu beldesinde bulunan feribot yanaşma iskelesinin açılışını yaptı.

Yıldırım, feribot yanaşma iskelesini açtı

8 yılda yapılan hizmetlerin 80 yıla oranla 3-4 katına tekabül ettiğini vurgulayan Bakan Yıldırım, karayolu, demiryolu, denizcilik ve havacılık sektöründeki gelişmeleri anlattı. Mersin'in tarih boyunca değişik medeniyetlere ev sahipliği yaptığını belirten Yıldırım, "Mersin ve Erdemli'nin 8 bin 500 yıllık tarihi var. Birçok medeniyetlere ev sahipliği yapan bu topraklardan Akdeniz'den dünyaya açılan bu güzel merkezde Akdeniz'in en önemli liman şehri, ticaret şehri ve bu güzel ilçesi Erdemli ve Silifke'de çok önemli bir hizmetleri yapmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Balıkçılarımıza, reislerimize, denizcilerimize hayırlı uğurlu olsun" dedi.

Bakan Yıldırım, Mersin'de 2013 Akdeniz Oyunlarına ev sahipliği yapacağının mutluluğunun yaşandığını vurgulayarak şöyle konuştu:

"Mersin'in böyle bir organizasyona seçilmesinden dolayı çok mutluyuz. Türkiye son yıllarda gerek dünyada gerek bölgede ortaya koyduğu istikrarlı, kararlı duruşu sayesinde dünya lideri Türkiye sevdalısı Recep Tayyip Erdoğan sayesinde başarılı organizasyonlara da imza atıyor."

Erdemli Balıkçı Barınağı ve Taşucu Feribot Yanaşma İskelesinin denizcilerin çok önemli bir eksiğini gidermiş olacağını söyleyen Yıldırım, sözlerine şöyle devam etti:

"Bu tesislerin kısa zamanda bitirilebilmesi için gayret gösteren Ulaştırma Bakanlığı çalışma arkadaşlarım DLH genel müdürlüğü ve bölge müdürlüğündeki arkadaşlarım yüklenici firmaya sizler adına teşekkür ediyorum. Sağolsun var olsunlar."

Denizciliğin Türkiye'nin geleneksel ve tarihsel en önemli alanlardan bir tanesi olduğunu anlatan Yıldırım, şunları söyledi:

"Hudutlarımıza baktığımız zaman kara hudutlarımızın uzunluğundan üç kat daha uzun deniz hududu uzunluğumuz var. Maalesef denizlerimizden gerektiği kadar istifade edemiyoruz. Denizlerimize yıllarca sırtımızı döndük. Balıkçı barınaklarını, yat limanlarını ve tersaneleri ihmal ettik. Limanlarımıza gereken önemi vermedik kaderine terk ettik. Barbaros Hayrettin'in torunları denizin nimetlerinden yararlanamadı. Denizci bir kardeşiniz olarak göreve geldiğim ilk günde almış olduğum kararların en önemlisi denizcilerimiz için mazottan ÖTV'yi kaldırdık. Denizciliğimize yaptığımız destek 2 katrilyonu buldu. Helali hoş olsun. Denizlerimizde gece gündüz ekmeğini denizden çıkaran balıkçılarımıza gereken her desteği verdik. İki buçuk yıl önce buraya geldiğimde balıkçılar bir barınak ihtiyacının olduğunu söylediler. Orada kararı verdik yaptıracağız dedik ve bu gün bu balıkçı barınağını yapmanın mutluluğu içerisindeyiz. Biz ne aldatan olacağız ve aldanan olacağız. Söz verdik mi yapacağız, yapamayacaklarımıza söz vermeyeceğiz."

Mersin'in kaderinin değişeceğini belirten Bakan Yıldırım, şunları söyledi:

"Ulaştırma Bakanlığı olarak Mersin'e hizmetlerimiz hız kesmeden devam ediyor. Sadece bu Erdemli'ye bu balıkçı barınağı, sahil kıyı tahkimatı ve sahilimizdeki çevre yolunun yapılması için talepleriniz vardı. Erdemli'nin ihtiyacı varsa helal olsun dedik gerçekleştirdik. Karaman yolunu talep ettiniz onu da başlattık ve devam ediyoruz. Mersin'e hizmetlerimiz sadece bunlarla sınırlı değil. Mersin'den, Erdemli'den, Silifke Aydıncık, Bozyazı ve Antalya'ya kadar giden çile yolunu en iyi siz bilirsiniz. Dağları deliyoruz. 24 tane tünel ve viyadük yaparak Torosları dize getirerek Mersin'i Gazipaşa'ya bağlıyoruz. Ülke genelinde yollara harcadığımız para miktarı 5 yüz 25 trilyon. 80 yılda yapılan duble yol çalışması 6 bin kilometre, 8 yılda ise 14 bin kilometre yol yaptık."

Lafla peynir gemisinin yürümeyeceğini anlatan Yıldırım, "İnsanı yücelt ki devlet yücelsin. Bu anlayışla çalıştık. Bu anlayışla devam eden dağ gibi sorunları hizmetlere döndürerek geliyoruz. Biz insana hizmeti ibadet biliyoruz" dedi.

Tarsus bölgesinin turizm bölgesi ilan edildiğini anlatan Bakan Yıldırım, sözlerine şöyle devam etti:

"Mersin'e ayrı bir hava alanı yakışmaz mı? Yakışır. Türkiye'nin en önemli havaalanlarından bir tanesini Mersin'e yapıyoruz. Havalimanının temelini de 3-4 ay sonra atacağız hayırlı olsun. Türkiye'de 8 yılda yapılanlar, 80 yılda yapılanların 3-4 katına ulaştı. 8,5 milyon vatandaşımız uçakla seyahat ediyordu. 52 artık milyon vatandaşımız uçağa biniyor. Hava taşımacılığını imtiyazlı olmaktan çıkaracağız ihtiyaca dönüştüreceğiz dedik bunu başardık. İç hatta dış hatta 102 milyon vatandaşımız uçakla seyahat etti. İşte hava yolu halkın yolu demek bu demektir. Son beş yılda havacılığı en fazla büyüyen ülke Türkiye. 25 tane havaalanımız açıktı şu an 46 havaalanımız açık. Yurt dışında 60 noktaya uçuş yapıyorduk şu an 130 noktaya uçuş yapıyoruz. 110 tane Türkiye'de yolcu uçağımız vardı. Şu an 360 tane uçak var. Türkiye'ye de yakışan bu. Türkiye havacılıkta, kara yollarında, demir yollarında 50 yıldır ihmal edilen, kaderine terk edilen demir yollarını tekrar ayağa kaldırdık. Türkiye hızlı tren işleten dünyada sekizinci Avrupa'da altıncı ülke yaptık. Ankara Eskişehir hızlı trenini yaptık. Şimdi Ankara Konya'yı da tamamladık bu taraflara doğru geliyoruz. Güneye doğru iniyoruz. Hedefimiz 2023 İstanbul-Mersin-Adana-Hicaz yolunu da yapacağız. 2023 hedefinde dünyanın onuncu büyük ülkesi olacaksa bu hizmetleri mutlaka yapması lazım. Türkiye'de 8 yılda ulaştırmaya yaptığımız yatırım tam 93 katrilyon oldu. Bu güç halkın kaynaklarını sağlıklı kullanmaktan geçiyor."

LİBYA'YA UÇAKLARIYLA İLK ULAŞAN ÜLKE TÜRKİYE

Kuzey Afrika'daki iç olaylara da değinen Yıldırım, şöyle konuştu:

"Yönetimler değişiyor. İşte Türkiye bir kez daha büyüklüğünü ortaya koydu. Libya'da olaylar çıkar çıkmaz oraya gemileriyle, uçaklarıyla ilk ulaşan ülke Türkiye oldu. Vatandaşlarını ateşin içinden çıkardı aldı. Büyük ülkelere büyük işler yakışır. Akdeniz'de bu gün lojistik imkanı en yüksek 'cağız, yapamayacaklarımülke durumuna gelmişizdir. 30'dan fazla ülke Türkiye'den yardım istedi. Dünya liderleri de buna dahil. İşte 2011 Türkiye'si bu."

Çok önemli hedefleri olduğunu anlatan Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Türkiye'yi 2023 hedeflerine dünyanın onuncu büyük ekonomisine taşımak yine bize nasip olacak. Sizlerin desteği arkamızda olduğu sürece biz çalışmaya ve üretmeye devam edeceğiz. Artık hedefimizde 2023 var. Atatürk'ün bize işaret ettiği çağdaş medeniyetler seviyesine yükselmek var"

DLH Genel Müdürü Ahmet Arslan da, 90'lardan kalan bir çok işin tamamlandığını belirterek, "Erdemli ve Taşucu, ulaştırma bakanımızın talimat verdiği günden bu yana yaklaşık 1,5 yıldır süreli, hizmete sokulmuş örnek olacak tesislerimizdir. Erdemli'de 695 metre ana mendirek, 156 metre sahil mendirek, 425 metre muhtelif derinlikte rıhtım ve yaklaşık 100 bin metrekare korunmuş su alanı oluşturduk. Burada 100 teknenin barınacağı bir barınak oluşturduk. Taşucu feribot iskelesinde ise 5 metre derinliğinde feribotların yanaşabileceği, 220 metrelik, 2 ve 3 metrelik yatların yanaşabileceği 320 metre rıhtım yaptık"

Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu da Mersin olarak güzel gelişmelerden son derece mutlu olduklarını söyledi. Konuşmaların ardından Erdemli Balıkçı Barınağının açılış kurdelesi kesildi. Kurdeleyi Bakan Yıldırım, Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, AK Parti Mersin Milletvekilleri Kürşad Tüzmen, Ali Er, Ömer İnan, DLH Genel Müdürü Ahmet Arslan, Erdemli Belediye Başkanı Mükerrem Tollu birlikte kesti. Silifke'nin Taşucu beldesinde bulunan Feribot Yanaşma İskelesinin açılış kurdelesini ise video konferans sistemi yardımıyla kesildi. Silifke'deki açılışta da İnsan Hakları Komisyonu Başkanı AK Parti Mersin Milletvekili Zafer Üskül ve MHP Grup Başkanvekili Mehmet Şandır ile belediye başkanları hazır bulundu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.