• BIST 97.533
  • Altın 145,969
  • Dolar 3,5805
  • Euro 3,9998
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 13 °C

Yıldırım: Otomotivde yapılanma yanlış

Yıldırım: Otomotivde yapılanma yanlış
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye'de otomotiv sektörünün yapılanmasının baştan yanlış kurgulandığını belirterek, ''AB'ye bakın, gelişmiş ülkelerde otomotiv sektörünün her şeyinden Ulaştırma Bakanlığı sorumludur'' dedi.

Yıldırım: Otomotivde yapılanma yanlış

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye'de otomotiv sektörünün yapılanmasının baştan yanlış kurgulandığını belirterek, ''AB'ye bakın, gelişmiş ülkelerde otomotiv sektörünün her şeyinden Ulaştırma Bakanlığı sorumludur'' dedi.

Çeşme Sheraton Otel'de, Kamyonum Dergisi moderatörlüğünde düzenlenen Büyük Kooperatifler Buluşması'na Binali Yıldırım, İzmir Valisi Cahit Kıraç, İzmir Emniyet Müdürü Ercüment Yılmaz ve taşımacılık sektöründeki kooperatif temsilcileri katıldı.

Kooperatif temsilcilerinin sorunlarını dinleyen Yıldırım, toplantıda yaptığı konuşmada, sektörle sürekli temas halinde olan bir bakanlık olduklarını belirterek, ''Biz sizlerin sorunlarına 'Aman uzak duralım' düşüncesinde olmadık. Çünkü biz, büyük bir aileyiz. Aile içinde bazen sorunlar olur'' dedi.

Ulaştırma sektöründekilerle dayanışma halinde olduklarını kaydeden Binali Yıldırım, şöyle devam etti:

''Sorunlarımızı sürekli ön plana çıkararak enerjimizi gereksiz yere tüketmememiz lazım. Biz bu anlamda 8,5 yıldır beraberiz. Türkiye'de Ulaştırma Bakanlarının ortalama ömrü 8 ay. 8,5 yıldır benden kurtulamadınız, yakında kurtulacaksınız. Mart ayında görevi bırakıyorum. Allah hakkımızda her şeyin hayırlısını versin. ''

''Karayolundaki Taşımacılık Sorunları 2003'te Yönetilemez Hale Gelmişti''

Binali Yıldırım, babasının da taşımacılık sektöründen geldiğini, taşımacılık ile ilgili sektör sorunlarının içinde olduğunu ifade etti.

Karayolu taşımacılığına ilişkin sorunların üzerine gittiğinde, kendisine tavsiyede bulunanların olduğunu anlatan Bakan Yıldırım, şöyle konuştu:

''Bana 'Bu konulara hiç girmeyin, burası çok karışık, çetrefil bir alan' dediler. 'Buraya el atan bakan gidiyor' dediler. Bir kamu yönetiminde böyle bir mazeret olabilir mi? Böyle bir gerekçe olabilir mi? 'Sorunlarımızı kilimin altına süpürelim, görmeyelim' diyorsunuz, ama bir süre rahat hissediyorsunuz sonra sorunlar şişiyor.

Karayolu taşımacılığıyla ilgili sorunlar 2003'te yönetilemez hale gelmişti. Ya müdahale yapacaksınız ya da o makamların sorumluluğunu almayacaksınız. Biz bu işin altına elimizi değil, kafamızı koyduk. Zor bir iş olduğunu biliyorduk ama o zorlukların üstesinden geleceğimizi düşünerek yasayı çıkardık, yasada birkaç değişiklik yapmak durumunda kaldık. Ne kadar mükemmel yasa çıkarırsanız çıkarın, uygulamayla örtüşen yasa görmedim. Bu bir öğrenme süreci.''
Yapılan işlerin hayata yansımasının önemli olduğunu, bölünmüş yollar, havayollarına ilişkin çalışmalar, yüksek hızlı trenlerin hayata yansıdığını ve vatandaşa konfor getirdiğini anlatan Yıldırım, ''Methiyeleri duydukça yaptığımızın doğru olduğuna inanıyoruz. Daha fazlasını yapmak için çaba gösteriyoruz'' dedi.

''Bakanlığımızın Karar Vereceği İşler 5 Dakikada Oluyor''

Binali Yıldırım, sektöründeki herhangi bir soruna 'bu bizim bakanlığı ilgilendirmiyor' yaklaşımında bulunmadığını ifade ederek, şöyle devam etti:
''Sektörde bir sorun varsa, hangi bakanlığı ilgilendirirse ilgilendirsin, benim sektörümdeyse onun muhatabı benim. Çözümü bulmak da benim işim. Bugüne kadar bu anlayışla çalıştım. Şu gerçeği görmemiz lazım. Kendi bakanlığımızın karar vereceği işler 5 dakikada olur, olmazsa 'Olmayacak' denir. Başka bakanlıklarda bazen 5 dakikada oluyor, bazen de dillere destan oluyor. Biliyorsunuz, o Türkiye'nin yönetim yapısından kaynaklanan sorumuzdur. Burada dile getirilen sorunların birçoğu ulaştırma da dahil, 4 kurumu ilgilendiriyor. Bu da bir gerçeği bize gösteriyor; Türkiye'de otomotiv sektörünün yapılanması baştan yanlış kurgulanmış. AB'ye bakın, gelişmiş ülkelerde otomotiv sektörünün her şeyinden Ulaştırma Bakanlığı sorumludur. Araç tescilinden, tip onayına, üretim iznine kadar her şey, taşımacılıktan sorumlu bakanlığın yetkisinde. Bizde, başlangıçta Ulaştırma Bakanlığının çok fazla altyapısı olmadığı için gerek kurumsal, gerekse personel yapısı olarak bu işler, İçişleri ve Sanayi Ticaret Bakanlığı arasında pay edilmiş. Ama ileriki yıllarda, bunun bir şekilde mutlaka düzeltilmesi gerekir. Bunu söylerken yetki devşiren bir bakan görüntüsü vermek istemiyorum, ama o zaman, kasa 5 santimetre genişti, ABS freni gerekliydi, gereksizdi gibi konuların çözümünü üretmek için kapı kapı dolaşmayacaksınız.''

Karayolu Taşımacılığı Denetimleri

Karayolu taşımacılığına ilişkin yasal düzenlemelerden sonra 15 Aralıka kadar 15 milyonun üstünde denetleme yapıldığını ve sadece 263 binin üzerinde ceza uygulandığını kaydeden Bakan Binali Yıldırım, ceza sayısının az olmasının düzenlemelerin ve denetlemelerin kabul gördüğü anlamına geldiğini ifade etti.

Denetlemelerin 24 istasyonda gerçekleştirildiğini, bu yıl içinde istasyon sayısının 60'a çıkacağını bildiren Bakan Yıldırım, denetlemenin sadece ağırlık ve boyut kontrolü olmayacağını, diğer kurumlardan da görevlilerin yer alacağı denetim sistemi oluşturacaklarını kaydetti.
Bütün kurumların aynı noktada denetim yapacağını söyleyen Bakan Yıldırım, aynı denetimde ruhsatın da ağırlığın da boyutun da denetleneceğini, uygulama için Maliye, Sanayi ve Ticaret, İçişleri Bakanlıkları ile protokol hazırlığında olduklarını açıkladı. Binali Yıldırım, 2011 yılında 12 milyon denetim yapmayı hedeflediklerini dile getirdi.

Araç Muayene Sistemi

Araç muayene sisteminin, Türkiye'nin en güzel projelerinden biri olduğunu ifade eden Bakan Yıldırım, 2010 yılına kadar 11.6 milyon aracın ilk muayenesinin yapıldığını, bu araçlardan yaklaşık 5 milyonunun tekrar muayeneye girmek zorunda kaldığını dile getirdi. Yıldırım, ''Neredeyse araçların yarısı ilk muayeneden geçemiyor'' dedi.

Belediyelerin asli işinin iller arası taşımacılık olmadığını, başka iller ve ilçeler arası taşımacılığın belediyecilik değil, ticaret olduğunu söyleyen Binali Yıldırım, ''O da başkalarının hakkına göz dikmek oluyor. O sınırlamayı yaptık, biraz başımız ağrıyacak ama doğru olan oydu, onu o şekilde yaptık'' dedi.

Türkiye'de son sekiz yıldır yapılan çalışmaların olumlu sonuçlar verdiğini kaydeden Bakan Yıldırım, sözlerini şöyle sonlandırdı:

''Türkiye bugün, dünyada Çin'den sonra büyüme oranı en yüksek ülkeyse, Avrupa'da birinci sırada geliyorsa ve Türkiye bugün Avrupa'nın en büyük projesini 11 milyarlık İstanbul-İzmir otoyolu projesini yapıyorsa, bu Türkiye'nin nereden nereye geldiğini gösteriyor. Türkiye, dünya krizle amansız bir mücadele ederken büyük projeleri teker teker hayata geçiren bir ülkedir, bundan da hepimiz büyük mutluluk duyuyoruz.''

Apaydın'ın Konuşması

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Başkanı Fevzi Apaydın, 1950 yılından 2004 yılına kadar kamyoncu esnafın yasal, idari ve teknik altyapı ve düzenleme olmadan kamu hizmeti verdiğini, istihdam sağladığını, akaryakıt, yedek parça gibi giderler nedeniyle önemli katma değer ürettiğini belirtti.
Üstlendiği kamu hizmetine karşın, kamyoncu esnafın gelir seviyesinin çok gerilerde kaldığını ve yıkıcı rekabet karşısında ezildiğini ifade eden Apaydın, 2004 yılında yürürlüğe giren yönetmelikle de karayolu taşıma yönetmeliğinin bireysel taşımacılığı sınırladığını ve nakliye şirketlerinin önünü açtığını savundu.
Fevzi Apaydın, kamyoncu esnafın bir başka sorununun da ''aracını sattığı taktirde 2 ay içinde yeni araç alma zorunluluğu'' olduğunu belirterek, şunları söyledi:
''Biz, yeniden satın alma süresinin daha fazla zamana yayılması gerektiğine inanıyoruz. Akaryakıt fiyatlarının inandırıcı gerekçeye dayanmadan sürekli artış göstermesi de bir başka sıkıntımız. Esnafımız, kazandığı parayla ancak akaryakıt ihtiyacını karşılıyor. Artık vergisini ödeyemez duruma geldi, mesleklerini terk etmek zorunda kaldı. Akaryakıt, amortisman, vergi ve giderler göz önünde tutularak ton kilometre esasına göre düzenleme yapılması gerekmektedir.''

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Chrsyler ve Nissan işbirliğini geliştiriyor27 Mayıs 2017 Cumartesi 00:07
  • Avrupa otomotiv pazarı yüzde 4,4 büyüdü27 Mayıs 2017 Cumartesi 00:01
  • Yeni Discovery KKTC’de görücüye çıktı26 Mayıs 2017 Cuma 16:06
  • 'İlk yerli otomobil 2019'da piyasada'26 Mayıs 2017 Cuma 10:49
  • Formula 1'de sıradaki durak Monaco26 Mayıs 2017 Cuma 10:01
  • General Motors'a ABD'de emisyon davası açıldı26 Mayıs 2017 Cuma 09:49
  • Jeep'ten Renegade'e özel bahar kampanyası25 Mayıs 2017 Perşembe 13:01
  • TEMSA Fransa'ya 70 otobüs teslim etti25 Mayıs 2017 Perşembe 12:21
  • Kaçak lüks otomobillere el konuldu25 Mayıs 2017 Perşembe 10:21
  • Geely, Malezya'lı Proton'u satın alıyor25 Mayıs 2017 Perşembe 00:01
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim