• BIST 9722.09
  • Altın 2428.571
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.8
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 21 °C

Yollar, Doğu'ya 'duble' katkı sağlayacak

Yollar, Doğu'ya 'duble' katkı sağlayacak
Dünya Bankası duble yolların ekonomiye getireceği katkıyı hesapladı. Rapora göre yollar Türkiye ekonomisini yüzde yarım, Doğu ve Güneydoğu ekonomilerini ise yüzde 14 büyütecek

Doğu'ya 'duble' katkı sağlayacak

Dünya Bankası duble yolların ekonomiye getireceği katkıyı hesapladı. Rapora göre yollar Türkiye ekonomisini yüzde yarım, Doğu ve Güneydoğu ekonomilerini ise yüzde 14 büyütecek.

Dünya Bankası, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın 2023 hedefi olarak gündemine aldığı Batı-Doğu (İstanbul-Gürbülak), Kuzey-Güney (Trabzon-Mardin), Orta Batı-Doğu Anadolu(Gerede-Habur) ve Marmara-Ege karayolu akslarının ekonomik büyümeye katkısını ortaya çıkaran bir çalışma hazırladı. Dünya Bankası'nın Kamil Taşçı ve Emin Özsan imzasıyla hazırlanan raporunda, önümüzdeki yıllarda gerçekleştirilecek yol yatırımlarının Türkiye ekonomisine yüzde yarımlık bir katkısı olurken, Güneydoğu bölgesini yüzde 14 oranında büyüteceği belirtildi. Ulaştırma Bakanlığı'nın toplam 4 bin 773 km'lik yolu 12 proje ile gerçekleştireceği belirtilen raporda, 4 ana taşımacılık projesinin bölgesel pazar potansiyelleri üzerine yapacağı katkı incelendi. Raporda şu tespitlere yer verildi:

En büyük katkı Gebze'den

Gebze-İzmir Otoyolu, Türkiye'nin pazar potansiyelini yüzde 6,83 artırırken, İzmir'in potansiyelini yüzde 15,73 yükseltecek. Batı-Doğu, Orta Batı-Doğu Anadolu akslarına göre İzmir-Gebze otoyolu 2,5 milyar TL ile ekonomik gelişmeye en fazla katkı yapacak proje olacak. İstanbul-Gürbülak 1,2 milyar, Trabzon-Mardin ise bölgelerin ekonomilerine 2 milyon liralık katkı yapabilir. Bütün güzergahlar İstanbul ekonomisini yüzde 27, Ankara ekonomisini de yüzde 10 oranında büyütecek. Her üç aks tamamlanırsa ülke ekonomisine 3,8 milyar lira katkı sağlayacak.

Mardin'i hızlı büyütecek

Trabzon, Gümüşhane, Aşkale, Erzurum, Bingöl, Diyarbakır, Mardin ve Kızıltepe arasındaki 720 km'lik yolun 81 km'si duble yol olacak. Bu sayede ortalama hız 110 km'ye çıkacak. Trabzon-Mardin yolu Trabzon ekonomisini yüzde 5,6 oranında büyütürken Mardin, Batman, Şırnak ve Siirt ekonomilerinin büyümesine katkısı yüzde 14'ü bulacak.

Yatırım iklimi değişecek

Rapora göre, karayolları tamamlandığında ekonomik büyümeye etkisi hemen görülecek. Yollar yatırım iklimini değiştirecek ve kalkınmanın anahtarı olacak. Ülkenin kuzeyi ile güneyi, doğusu ile batısı arasındaki zayıf ulaşımın sona ermesi, bölgesel farklılıkların orta ve uzun dönemde kalmasını sağlayacak. 

www.UlasimOnline.Com   

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim