• BIST 9079.97
  • Altın 2307.771
  • Dolar 32.3049
  • Euro 35.0354
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 17 °C

ZF’den yeni bağımsız süspansiyon

ZF’den yeni bağımsız süspansiyon
ZF Friedrichshafen AG IAA 2012 Hannover Fuarı’nda kamyonlar için yeni geliştirdiği Bağımsız Ön Süspansiyonu IS 80 TF’i ilk kez sergileyecek.

ZF’den Kamyonlar İçin Yeni Bağımsız Süspansiyon “IS 80 TF”

ZF Friedrichshafen AG IAA 2012 Hannover Fuarı’nda kamyonlar için yeni geliştirdiği Bağımsız Ön Süspansiyonu IS 80 TF’i ilk kez sergileyecek. Yenilikçilikte öncü olan ZF, bu sayede kamyon şasi teknolojisinde bir çığır açarak geleneksel rijit akslara kıyasla araç üreticileri ve kullanıcılarına daha fazla katma değer sağlıyor.

Yakıt Tasarrufunu da Garanti Ediyor
 
Tasarımda kullandığı yeni yaklaşım sayesinde Bağımsız Ön Süspansiyon sadece optimal konfor ve sürüş değil, aynı zamanda yakıt tasarrufunu da beraberinde garanti ediyor.

Konfor, Verimlilik, Dayanıklılık
 
ZF bu üç kriteri göz önünde tutarak ağır tonajlı kamyonlar için yeni Bağımsız Ön Süspansiyonu IS 80 TF’i geliştirdi. Geleneksel Rijit Ön Akslara göre ağırlıkta 40 kg kadar azalma sağlanıyor. Bu da günümüzde üretilen bağımsız akslara göre %10 oranında bir ağırlık avantajı sağlıyor. ZF Mühendisleri bu başarıya Süspansiyon Kolunun prensibini geliştirerek ulaştı. Üst Salıncak, Dingil pimine yaklaştırılarak doğrudan bağlandı. Yaylanma kuvvetlerinin taşınması artık bağımız ve kompakt bir Süspansiyon Braketi tarafından sağlanıyor. Bu sayede Aks Taşıyıcısı tasarımdan tamamen çıkartılabiliyor. Bu durum yaylanmayan kütle ağırlığını azaltıyor, aks kinematiğini iyileştiriyor ve daha fazla yaylanma strokuna olanak veriyor. Yoldan kaynaklı düzensizlikler şasi tarafından daha iyi sönümlenerek aracın ve sürücünün üzerinden yük alınıyor. Ağır tonajlı uzun yol kamyonlarının ana kriterlerinden biri, yormayan ve sırt ağrısı yaratmayan bir sürücü kabinidir.
 
Bozuk Satıhlar Bile Sorun Oluşturmuyor
 
Bağımsız Ön Süspansiyonun sağ ve sol yarıları önceden monte edilmiş yapı grupları olarak tasarlanmış. Kinematik ve montaj alanı tipik bir kamyonun şasi boyutlarına ve aktarma organlarının yer ihtiyacına uygun olarak belirlenmiştir. Bunlara ek olarak direksiyon dönüş açısı optimal bir dönme çapını garanti ediyor. Bu yeniliğin sebebi sadece konforun arttırılması değil, aynı zamanda yol kaplamalarının da korunmasıdır. Azaltılmış süspansiyonsuz kütleye ek olarak, ZF’in asgari yer kaplayarak, optimum sönümleme ve yaylanma yapan LDM Sistemi ( Havalı Süspansiyon Sönümleme Modülü ) de destek olmaktadır. Böylece nakledilen ürünler bozuk satıhlardan geçseler dahi son kullanıcıya sorunsuz bir şekilde ulaşırlar.

Bağımsız Ön Süspansiyon IS 80 TF böylece daha ekonomik yük taşımacılığının yolunu açmaktadır. Azaltılan toplam ağırlık yakıt tüketimine katkı sağlamakta ve emisyon değerlerini düşük tutmaktadır. Yapılan dizayn kamyonların tasarım özelliklerine yeni bir boyut getirmekte ve araç üreticilerine modern şasi uygulamaların entegrasyonu için basit çözümler sunmaktadır.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim