• BIST 9716.77
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 17 °C

190 yattan 332 milyon dolarlık gelir

190 yattan 332 milyon dolarlık gelir
Yat sektöründe 11 yıllık geçmişe rağmen dünyaya adını duyuran Antalya Serbest Bölge'de (ASB) üretimi yapılarak satılan 190 ultralüks yattan toplam 322 milyon dolar elde edildi.

190 yattan 332 milyon dolarlık gelir sağlandı

Yat sektöründe 11 yıllık geçmişe rağmen dünyaya adını duyuran Antalya Serbest Bölge'de (ASB) üretimi yapılarak satılan 190 ultralüks yattan toplam 322 milyon dolar elde edildi.

ASB'de tekstil sektörünün çöküşü ile canlanmaya başlayan yat sektörü, bugün kompozit yat üretiminde Türkiye'de lider, dünyada ise üçüncü büyüklük konumuna ulaştı. Bugüne kadar 50 bin dolardan 25 milyon dolara kadar ultralüks teknelerin satışının gerçekleştiği ASB'de, toplam 322 milyon dolarlık satış bedelli 190 yat üretildi.

Bölgede ilk yat firmasının 2000'de geldiğini ve bir yıl sonra sayının 3'e çıktığını belirten Antalya Serbest Bölge İşletmesi A. Ş. (ASBAŞ) Genel Müdürü Zeki Gürses, bu firmaların başarısı ile sayının hızla artarak bugün 36'sı üretici, 16'sı ise hizmet alım- satım veya yurtdışındaki üretim yapan firmalara yan sanayi hizmeti veren şirketler olmak üzere toplam 52 firmaya yükseldiğini açıkladı. Gürses, "Geçen 11 yıllık sürede tekne boylarında çok ciddi artış oldu. 2002'de üretilen teknelerin ortalama uzunluğu 12 metre iken şimdi ise bu ortalama 25 metre. Şu anda bölgemizde 60 metreye kadar tekne üretiliyor. Şu anda gelen siparişler 30 metre üzeri. Bu yıl tekne uzunluklarının ortalama 30 metre olması bekleniyor. Üretimde ağırlık yine kompozit türünde ama katamaran talepleri de artıyor. Ahşap, lamine tekne üretimleri devam ediyor" diye konuştu.

SEKTÖRDE YENİ ÜRÜN KARBON

Denizde seyirde konforun biraz daha ön planda olduğunu belirten Zeki Gürses, şunları söyledi:

"Sarsıntı daha az hissedildiği için katamaran talepleri artıyor. Direkleri karbon oluyor. Belki önümüzdeki dönemlerde yatların mukavemet, kalite ve ağırlığını azaltmak anlamında tekne üretiminde karbona geçme düşünceleri var. En büyük özelliği mukavemeti hem daha fazla hem de daha hafif. Denizde hafiflik, yakıt tasarrufu, alıcılar için ciddi bir neden. Karbon yavaş yavaş yat üretimine girmeye başladı ve belki gövdelerde üretilmeye başlanacak. Şu anda direklerde kullanılıyor. "

KÜÇÜK VE UCUZ YATLAR DA VAR

Sadece zenginlere değil, orta kesimler için de üretim yapılmaya başlandığına dikkati çeken Gürses, "Çok kaliteli ve çok güzel şirin tekneler üretimi yapılıyor. Hollanda'da kullanılacak, özellikle orta kesime hitap eden 8- 15 metre boylarında tekne üretimlerine başlandı. Bu yıl 6 tekne üretimi yapılacak. Satış fiyatları, içindeki özelliklere göre değişmekle birlikte 300 bin Euro civarında" dedi.

DÜNYADA ÜÇÜNCÜ SIRADA

Dünyada yat sektörü kan kaybederken ASB'nin ön plana çıktığına dikkati çeken Zeki Gürses, "Kompozit anlamında dünya üçüncüsüyüz. Çünkü kompozit üretimin en yoğun kullanıldığı yer Antalya Serbest Bölge'dir. ASBAŞ'ın ağırlıklı üretiminin yüzde 80'i kompozittir. Bu anlamda Türkiye'ye çok önemli bir değer katıyor" dedi.

BAKIM ONARIM GELİŞTİ

Çin'deki tesisini kapatan bir İtalyan firmasının da ASB'de yatırım yapmak için görüşmelere başladığını belirten Gürses, 1500 kişinin istihdam edildiği sektörde son yıllarda bakım- onarım faaliyetlerinin de büyük gelişme gösterdiğini kaydetti. Zeki Gürses, uzun süre kullanılan yatı getiren sahibinin komple bakımını yaptırdığını, iç- dış tasarımını yenilettiğini söyledi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim