• BIST 102.178
  • Altın 229,534
  • Dolar 5,3098
  • Euro 6,0174
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 11 °C

'3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli' etüdü için 35 milyon lira ayrıldı

'3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli' etüdü için 35 milyon lira ayrıldı
İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli" projesi için 35 milyon liralık bütçe ayrıldı. Ayrılan bütçeden 7 milyon 500 bin lira bu yıl kullanılacak.

İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için ayrılan 35 milyon liralık bütçenin 7 milyon 500 bin lirası bu yıl harcanacak.

2016 Yılı Yatırım Programından derlenilen bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından geçen yıl ihalesi yapılan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 35 milyon lira bütçe ayrıldı. Bu yıl 7 milyon 500 bin lira harcanması planlanan proje kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması amaçlanıyor.

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.

İnci̇rli̇’den Söğütlüçeşme’ye

Tünel büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

14 daki̇kada geçi̇lecek

Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • 11 ayda 1 milyar 593 milyon lira gelir27 Aralık 2018 Perşembe 10:02
  • Mali sorumluluk sigortalarında yeni tarife21 Aralık 2018 Cuma 10:33
  • "Ücret Türk Lirası'na çevrilmemeli"19 Aralık 2018 Çarşamba 13:50
  • 599 Okul Servisi bundan böyle trafiğe çıkamayacak19 Aralık 2018 Çarşamba 10:08
  • Allison MAZ 216'nın lansmanı Rusya'da yapıldı06 Aralık 2018 Perşembe 16:08
  • 10 ilde taksi denetimi!18 Kasım 2018 Pazar 15:00
  • Taksiciler bunu yapmak zorunda14 Kasım 2018 Çarşamba 11:25
  • Büyük İstanbul Tüneli Projesi için tarih verildi13 Kasım 2018 Salı 10:52
  • Kaderlerine terk edildiler!08 Kasım 2018 Perşembe 17:31
  • Cezalar bu kez sürücülere yazılmadı02 Kasım 2018 Cuma 14:41
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim