• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 13 °C

3. Köprü bağlantı yollarını Limak-Cengiz İnşaat ortaklığı yapacak

3. Köprü bağlantı yollarını Limak-Cengiz İnşaat ortaklığı yapacak
Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Asya bölümü için yapılan ihaleyi Limak-Cengiz Ortak Girişim Grubu kazandı. Avrupa bülümünü ise Kolin-Kalyon OGG kazandı. Yolun geçiş ücretleri de belli oldu.

 Kuzey Marmara Otoyolu ihalesini kazanan şirketler ve otoyolun geçiş ücretleri belli oldu. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü de içine alan Kuzey Marmara Otoyolu ve bağlantı yolları için önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Yıldırım, Kuzey Marmara Otoyolu’ndaki 169 km’lik Kurtköy–Akyazı arası kısmın ihalesini Limak–Cengiz ortaklığının kazandığını belirterek, bu kısım için geçiş ücretinin 19 lira artı KDV olduğunu belirtti.

88 km’lik Kınalı–Odayeri arasındaki otoyolun ihalesini ise Kalyon–Kolin ortaklığı kazandığını ifade eden Bakan Yıldırım, bu kısmın geçiş ücretinin ise 10,5 lira artı KDV olduğunu açıkladı.
 
YATIRIM SÜRESİ 3 YIL
 
Bakan Binali Yıldırım, Kuzey Marmara Otoyol İhale sonucunun açıklandığı toplantıda toplam 169 kilometrenin Kurtköy’den başlayıp Akyazı’da bittiğini ifade ederek şu bilgileri verdi: “İki çarpı dört yani 4 şerit gidiş 4 geliş olarak toplam yatırım tutarı 4,5 milyar lira, yatırım süresi yaklaşık 3 yıl. Neyle karşılaşacağız onu bilmeyiz ama planlanan yatırım süresi 3 yıl olarak ön görülüyor.
 
İŞLETME SÜRESİ 3 YIL 9 AY
 
İhalenin yapılış şekli şöyle: Verilen trafik garantileri var ve kilometre başına belirlenmiş geçiş ücreti var, otomobil eş değer olarak buna karşılık firmalar en az işletme süresi veren yapımı dahil firma kazanmış oluyor. Buna göre kazanan ortaklık Limak-Cengiz ortak girişimidir. Verdiği süre 6 yıl 9 ay 12 gündür, bundan 3 yıl yapım süresini düşerseniz geriye temiz. Demek ki 4 yıla yakın 3 yıl 9 aylık bir işletme süresi sonunda yol karayollarına ilaveten devrolacak”
Böyle büyük bir projenin bu şekilde bir bedelle yapılıyor olmasının aslında Türkiye’nin gücünü gösterdiğine vurgu yapan Bakan Yıldırım, “Ayrıca da ne kadar sürekli bir çalışma olduğunu, rekabetçi bir ihale gerçekleştirildiğini de ortaya koyuyor ve bu projenin gerçekleşmesi için girişim grupları kredilerini de kendileri ayarlayacaklar.
 
HAVALİMANINA UZANIYOR
 
Özellikle Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası, EBRD desteği konusunda da teklifte niyet mektubu bulunmaktadır. İkinci olarak projenin devamı Kurtköy’den havalimanına kadar yapılıyor. Ağustos’un 26’sında açacağız. Yavuz Sultan Selim Köprüsü dahil 95 km katılımla 200 km’nin üzerine çıkıyor bu kesimde bir sorunumuz yok ama havalimanından Kınalı’ya, Edirne asfaltına, TEM yoluna bağlamak için 88 km’lik bir bölüm daha var.
 
4 YIL 9 AY İŞLETECEK
 
O bölümü yine yap-işlet-devret modeliyle aynı eş zamanlı olarak az önce ifade ettiğim kesimle beraber yapıldı. Buraya da 8 teklif geldi, bu 8 teklif içerisinde yapım süresi dahil olmak üzere en düşük işletme süresini veren grup Kolin-Kalyon ortak girişim grubudur, teklif edilen işletme süresi 7 yıl 9 ay 12 gündür. Buradan yaklaşık 3 yıl yapım süresini çıkardığınız zaman 4 yıl 9 ay 12 gün gibi net bir işletme süresi kalmış olacaktır” diye konuştu.
 
Bakan Yıldırım, 250 km’lik yolun toplam maliyetinin 7 milyar TL’yi bulacağını belirtti.
 
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim