• BIST 82.300
  • Altın 148,344
  • Dolar 3,8298
  • Euro 4,0711
  • İstanbul 4 °C
  • Ankara 0 °C

Accenture'ın "Türkiye'nin Değişen Enerji Tüketicisi' raporuna göre; Firmalar tüketici beklentilerini karşılamaya odaklanmalı

Accenture'ın "Türkiye'nin Değişen Enerji Tüketicisi' raporuna göre; Firmalar tüketici beklentilerini karşılamaya odaklanmalı
Türkiye, diğer ülkelerle kıyaslandığında “Eğitim Dönemi”nden “Rekabet Dönemi”ne geçmekte olduğu gözlemleniyor.“Türkiye’nin Değişen Enerji Tüketicisi” raporu, Türkiye enerji piyasasının serbestleşen piyasaların gerisinde kaldığını gösteriyor


Değişen enerji politikaları ve tüketici tercihleri, gelişen teknoloji ve sürdürülebilirliğin artan önemi, enerji piyasalarındaki değişimi hızlandırıyor ve yeni oluşan pazar içerisinde tüketiciler odak noktası haline geliyor. Tüketici odaklı dönüşümün yaşandığı Türkiye’nin, diğer ülkelerle kıyaslandığında “Eğitim Dönemi”nden “Rekabet Dönemi”ne geçmekte olduğu gözlemleniyor. Ancak buna rağmen, Accenture tarafından hazırlanan “Türkiye’nin Değişen Enerji Tüketicisi” raporu, Türkiye enerji piyasası ve piyasa oyuncularının serbestleşen piyasaların gerisinde kaldığını, tüketici beklentilerinin ise ileri düzeyde gelişmişlik gösterdiğini belirtiyor.

Accenture tarafından dünya çapında 26 ülkede 50 bin son tüketici, dokuz ülkede 2 bin küçük ve orta ölçekli işletme ve önde gelen 25 enerji tedarik şirket yöneticisiyle yapılan araştırmayla gelişmekte olan enerji pazarındaki eğilimler ele alındı. Araştırma kapsamında, Türkiye’den 72 ilin merkezi ve kırsal bölgeler de dahil olmak üzere iki yılda toplam bin mesken enerji tüketicisi ile de görüşüldü. 2013-2014 dönemini kapsayan “Değişen Enerji Tüketicisi” raporu; dünyada ve Türkiye’de dönüşüm sürecinden geçen enerji piyasalarını analiz ederek tedarikçilere ve tüketicilere öneriler sunuyor.

Değişen Enerji Tüketicisi raporunda Türkiye ile birlikte Brezilya, Kanada, Çin, Japonya, Singapur, Güney Afrika, ve ABD’nin bazı eyaletlerinin yanı sıra; Avustralya, Belçika, Danimarka, Fransa, Almanya, İtalya, Hollanda, Norveç, Polonya, Güney Kore, İspanya, İsveç, Birleşik Krallık gibi ülkeler de yer aldı.

Accenture Türkiye Enerji Grubu Lideri Hakan Irgıt raporun Türkiye sonuçlarıyla ilgili olarak; “Türkiye enerji sektörü, Eğitim Dönemi’nden Rekabet Dönemi’ne geçmekte, ancak yüksek tüketici beklentilerinin karşısında firmaların hala yeterli verimliliği sağlayamadığını görüyoruz. Türkiye enerji piyasası oyuncularının olgunluğu, Türkiye enerji tüketicilerinin beklenti seviyesi ile kıyaslandığında oldukça düşük seviyede. Dağıtım ve perakende faaliyetlerinin ayrıştırılması ile devam eden serbestleşme sürecinde, 2016 itibarıyla 25 milyon mesken abonesinin de tedarikçi değiştirme hakkına sahip olması bekleniyor. Bu kapsamda, dijital devrim ve özellikle lisanssız güneş enerjisi üretiminin hızlanması ile tüketiciler, daha bilinçli ve yetkin hale gelerek, yerinde üreten tüketicilere (“prosumer”) dönüşüyor. Bu nedenle enerji fiyatlarında rekabet yaşanarak, tüketici ve işletmeler daha uygun maliyetlerle enerjiye kavuşacak.” dedi.

Accenture Türkiye Enerji Grubu Yönetim Danışmanlığı Direktörü Bakatjan Sandalkhan ise “Türkiye’de enerji tedarikçisini değiştirmeyi düşünen tüketici oranının yüksek olması, piyasaya yeni giriş yapan tedarikçilere müşteri kazanma fırsatını yaratırken, görevli tedarikçiler için de mevcut müşteri portföylerini kaybetme riskini oluşturmaktadır. Türkiye’nin değişen enerji tüketicisinin farklı ürün ve hizmet paketlerine olan ilgi seviyesinin oldukça yüksek olması, piyasa oyuncularının bu alana odaklanması gerektiğini göstermektedir. Enerji tedarikçilerinin avantajlı fiyatlar sunmanın ötesinde, değişen tüketici beklentilerini karşılayacak kaliteli ürün ve hizmetleri sağlamaları gerekmektedir. Sonuç olarak enerji tedarikçileri, dijital dönüşüme ayak uydurarak operasyonel mükemmelliği sağlamalı, tüketici etkileşimlerini optimize etmeli, tüketici sadakatini oluşturmalı ve tüketiciye sunulan değeri artırmalıdır.” dedi.

 

Dünyada enerji tüketicilerinin yüzde 37’si mevcut tedarikçilerine güvenmiyor

Accenture’ın gerçekleştirdiği araştırma kapsamında dünya genelinde enerji tüketicilerinin yüzde 37’si mevcut enerji tedarikçisine tüketim optimizasyonu konusunda güvenmediklerini belirtirken, yüzde 71’i enerji faturasının azaltılması yönünde mevcut tedarikçisinin daha fazla yapabilecekleri olduğunu düşünüyor.

 

Gelişen teknoloji tüketici tercihlerini belirliyor

Tüketiciler dijital gelişmeleri takip ediyor ve bunun bir yansıması olarak hayatının her alanında bu ayrıcalıkları yaşamak istiyorlar. Dünya genelinden tüketicilerin yüzde 50’den fazlası iletişim aracı olarak dijital çözümleri tercih ediyorlar. Aynı zamanda tüketicilerin yüzde 55’i evlerinin çatısına güneş paneli kurulmasını istiyor.

Türkiye’de ise enerji tüketicilerinin, enerji tedarikçileri tarafından sağlanan kısıtlı dijital kanalların kullanımında yaşadıkları zorluklar nedeniyle yeni nesil tedarikçilerin dijital konusuna önem vermesi gerektiğine işaret ediyor. Türkiye’de enerji tedarikçileri tarafından sunulan dijital kanalları kullanırken çeşitli problemlerle karşılaşan tüketicilerin oranının yüzde 78 olduğunu ve bu oranla Türkiye’nin gelişmiş piyasalar arasında en yüksek seviyede yer aldığını görüyoruz.

Tüm bu veriler ele alındığında enerji tedarikçilerinin dijital dönüşüme ayak uydurması, müşteri ihtiyaçları ve isteklerine cevap verebilmesinin oldukça önemli olduğu vurgulanıyor. Tüketicilerin artan akıllı telefon ve mobil cihaz yatkınlıkları göz önünde bulundurulduğunda, mobil öncelikli dijital stratejiler geliştirilmesi de raporda yer alan öneriler arasında.

 

Türkiye enerji piyasası ve piyasa oyuncuları, liberalleşmiş piyasaların gerisinde kalırken, tüketici beklentileri ileri düzeyde

Türkiye enerji piyasası oyuncularının olgunluğunun, Türkiye enerji tüketicilerinin beklenti seviyesi ile kıyaslandığında oldukça düşük olduğu görülüyor. Bu fark, enerji piyasası oyuncularının, tüketicilerin taleplerini ve gereksinimlerini karşılayabilmek adına önemli bir gelişim potansiyeli olduğunu gösteriyor.

 

Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 48’i enerji tedarikçisinden memnun değil, tüketicilerin yüzde 52’si fiyata bağlı olarak tedarikçilerini değiştirmeyi düşünüyor

Türkiye tüketicilerinin büyük bir kısmı mevcut enerji tedarikçisinden aldığı hizmetten memnun değil, bu memnuniyetsizlik tüketicilerin en az yüzde 27’sinin tedarikçilerini değiştirme eğilimi göstermesine sebep oluyor. Tüketici memnuniyetsizlik sebeplerinin en başında tüketicilerin, faturadaki fiyatlandırma detayları, enerji tasarrufu ve çevrenin korunması gibi konularda yeterince bilgilendirilmedikleri yer alıyor.

Türkiye’de enerji tedarikçisini değiştirmeyi düşünen tüketici oranının yüksek olması, piyasaya yeni giriş yapan tedarikçilere müşteri kazanma fırsatını yaratırken, görevli tedarikçiler için de mevcut müşteri portföylerini kaybetme riskini oluşturuyor. Tükiye’deki enerji tedarikçilerinin avantajlı fiyatlar sunmanın ötesinde, değişen tüketici beklentilerini karşılayacak kaliteli ürün ve hizmet sağlamaları gerekiyor.

 

Türkiye’deki tüketiciler tercihlerini güneş enerjisi panelinden yana kullanıyor

Türkiye’de de enerji tüketicileri yüksek potansiyel gösteren ve günümüzde gelişmekte olan güneş enerjisi konusuna sıcak bakıyor. Tüketicilerin yüzde 72 gibi büyük bir çoğunluğu enerji tedarikçisinden evlerinin çatısına güneş paneli kurulmasını istiyor. Tüketicilerin yüzde 56’sı enerji tedarikçileri ile toplu güneş paneli projelerine dahil olmayı arzu ediyor, enerji tedarikçilerinin güneş enerjisine ilişkin hizmet tedarik etmelerini bekliyor.

 

Türkiye enerji tüketicileri tedarikçilerinden farklı ürün ve hizmet paketleri bekliyor

Araştırma sonucuna göre tüketicilerin farklı ürün ve hizmet paketlerine ilişkin beklentilerinin olduğu görülüyor, bu taleplerin oldukça yüksek olması, piyasa oyuncularının bu alana odaklanması gerektiğini gösteriyor. Türkiye’nin değişen enerji tüketicisinin yüzde 85 gibi büyük bir çoğunluğu ürün ve hizmet paketlerini tercih ediyor. Bunun ana sebepleri tasarrufpotansiyelini, hizmet kolaylığını ve tedarikçiye güvenilirliği arttırmak olarak belirtiliyor. Sonuç olarak, enerji tedarikçilerinin tüketicilerin talepleri doğrultusunda ürün ve hizmet paketleri sunacak iş modellerini değerlendirmesi ve geliştirmesi gerekiyor.

Enerji tedarikçilerinin rekabette farklılaşabilmesi ve yeni gelir kaynakları yaratabilmesi için tüketiciye sunulan katma değerli ürün ve hizmetlerini yaygınlaştırması gerekiyor. Global ve yerel sektör oyuncularının geleceğe doğru sağlam bir şekilde ilerleyebilmesi ve potansiyel fırsatları değerlendirebilmesi için;

Katma değerli ürün ve hizmetleri yaygınlaştırması
Kalıcı tüketici sadakatinin oluşturulması
Tüketici etkileşiminin optimize edilmesi
Operasyonel mükemmelliğin sağlanması yetkinliğine erişmesi gerekiyor.

 


Accenture Türkiye Hakkında

Accenture, 120 ülkede yer alan 319 bin çalışanıyla uluslararası yönetim danışmanlığı, teknoloji ve dış kaynak hizmetleri alanlarında profesyonel hizmetler sunmaktadır. Tüm sektörler ve iş kollarında sahip olduğu tecrübesi ve dünyanın en başarılı şirketleri üzerinde yaptığı yoğun araştırmaları birleştirerek, Accenture, müşterilerinin yüksek performansa sahip firmalar ve kurumlar haline gelmesine yardımcı olmaktadır.

31 Ağustos 2014’te sona eren mali yılı neticesinde, Accenture’ın küresel cirosu 30 milyar dolardır. Yönetim Danışmanlığı ve Sistem Entegrasyon alanında uluslararası tecrübeye sahip olan Accenture, Türkiye’de 14 yıldır faaliyet göstermekte, İstanbul, Ankara ve İzmir’de 650’yi aşkın uzman danışmanıyla profesyonel hizmetler sunmaktadır. Accenture’ın Türkiye’de uzmanlaştığı sektörler arasında Finans, Telekomünikasyon, Üretim, Ulaşım, Perakende ve Enerji yer alırken yerel sektör ve mevzuatı uygun şekilde yorumlayarak sektör tecrübe ve birikimlerini aktarmaktadır. Uzmanlık ve yetkinlikleri arasında Kurumsal Stratejilerin Geliştirilmesi, Organizasyonel ve Operasyon Modellerin Optimizasyonu ve Tanımlanması, Risk Yönetimi, Bilgi Teknoloji Stratejileri ve Yönetişimi, Sistem Geliştirme ve Entegrasyonu, Sistem ve Alt Yapı Bakım ve Operasyonları ve İş Süreçleri Operasyonları yer almaktadır. Daha fazla bilgiye www.accenture.com.tr adresinden ulaşılabilir.

www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim