• BIST 9881.6
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 26 °C

Barkon'un iş hacmi geçen yıla oranla arttı

Barkon'un iş hacmi geçen yıla oranla arttı
Acenteliğini yaptıkları Borchard Lines’in tüm servislerini Aliağa’ya kaydıran ilk hat olduğunu dile getiren Barkon Gemi Acenteliği Bölge Müdürü Yiğit Özbütev, geçen yıl Aliağa çıkışlı 17 bin TEU yük elleçlediklerini ifade etti.

Barkon'un iş hacmi geçen yıla oranla arttı

Acenteliğini yaptıkları Borchard Lines’in tüm servislerini Aliağa’ya kaydıran ilk hat olduğunu dile getiren Barkon Gemi Acenteliği Bölge Müdürü Yiğit Özbütev, geçen yıl Aliağa çıkışlı 17 bin TEU yük elleçlediklerini ifade etti. Bu yılın Barkon açısından çok iyi geçtiğini belirten Özbütev, ilk 7 ayda iş hacminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 artış olduğunu, yıl sonunda da bu oranın korunacağını söyledi.

Barkon Gemi Acenteliği olarak 1994 yılından beri Borchard Lines’in acenteliğini yaptıklarını ifade eden Yiğit Özbütev, “Borchard hattının haftalık direkt Nemport/Aliağa, Haydarpaşa ve Ambarlı limanlarından Batı Akdeniz limanlarına ve yine haftalık ve direkt olarak Nemport/Aliağa limanından Kontinant limanlarına ihracat ve ithalat servisi bulunuyor” diye konuştu.

Londra merkezli olan Borchard Lines’ın 1933 yılından beri Akdeniz ve Avrupa limanları arasında düzenli yük taşımacılığı yapan, en köklü armatörlerden biri olduğuna dikkat çeken Özbütev, “Borchard Lines, Lloyds List tarafından yapılan bir araştırmaya göre, bu yılın ilk çeyreğinde, hizmet verdiği tüm servisler göz önüne alınarak, gemilerinin uğrak yaptığı limanlara yüzde 100 oranında gecikmesiz uğrak yapma başarısını elde ederek, dünyanın bu konuda en güvenilir hattı olduğu tespit edildi. Borchard Lines’in İzmir’e uğrağı olan iki direkt servisini 2009 Kasım ayında Aliağa Nemrut Körfezi’nde bulunan Nemport Terminali’ne uğratmaya başladık. Bu bölgemizde bir ilkti, zira tüm servislerini tamamen Aliağa bölgesine kaydıran ilk hat Borchard Lines oldu. Bu geçiş için şirketimizin en üstten en alta her kademesi özveriyle, tamamen planlı bir şekilde çalıştı. Bugün bu geçişle müşterilerimize daha iyi ve hızlı servis verebiliyor olmanın gururunu yaşıyoruz” dedi.

Barkon açısından bu yılın oldukça iyi geçtiğini vurgulayan Özbütev, şunları söyledi:

“2010 da bizim için çok iyi bir yıldı. Buna rağmen işlerimiz bu yılın ilk 7 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 dolayında arttı. Yıl sonu itibariyle de bu oranın korunacağını tahmin ediyoruz. Geçen yıl Aliağa çıkışlı 17 bin TEU yük elleçledik. Ağırlıklı olarak gıda yükleri taşıyoruz. Bu nedenle eylül-ekim aylarında başlayacak olan kuru gıda sezonunu dört gözle bekliyoruz. Taşımacılık sektöründe pazarın durumu dünya piyasalarıyla birebir ilintili. Ticaret yaptığımız ülkelerin durumu bizi de direkt etkiliyor. Bizim servislerimiz Batı Akdeniz ve Kuzey Avrupa ağırlıklı. Şu an için bu pazarlarla ilgili olumsuz bir gelişme yok.”

İzmir Alsancak Limanı’nda 2009 yılında yaşanan sıkışıklıkların tavan yaptığını vurgulayan Özbütev, “Bu durum biz acente ve armatörlere olduğu kadar hizmet verdiğimiz ihracatçı ve ithalatçılarımızı da ciddi şekilde olumsuz etkiliyordu. Özellikle İzmir Limanı’nın olumsuz sonuçlanan özelleştirme süreci sonucu, Aliağa bölgesinde kurulan konteyner limanlarının bölgemiz ekonomisine ne kadar ciddi katkı yaptığı daha iyi ortaya çıktı” diye konuştu.

“Altyapı ve mevzuat kaynaklı sorunlar devam ediyor”

Özbütev, Aliağa bölgesinde kurulan limanlarda da her yeni şeyde olduğu gibi bazı sorunlar yaşandığını, bunların bazılarının da sürdüğünü belirtti. İlk başlarda sorun ve eksiklik olarak karşılaşılan konuların büyük bölümünün aşıldığını veya aşılmak üzere olduğunu kaydeden Özbütev, “Ancak hâlâ bazı altyapı ve mevzuatsal konularda sorunlarımız devam ediyor. Bunların çözümü için Aliağa Ticaret Odası ve Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi önderliğinde bazı girişimlerde bulunduk. Ancak ne yazık ki beklediğimiz olumlu sonuçları elde edemedik. Önümüze hep mevzuattan kaynaklanan engeller çıkıyor. Yine de bu sorunları aşmak için çabalarımız sürecek. Zira Aliağa bölgesindeki konteyner limanlarının bölge ve dolayısıyla ülke ekonomisine ciddi destekleri olduğu bir gerçek” açıklamasını yaptı.

Aliağa’daki limanların en büyük faydayı ihracatçılara ve ithalatçılara sağladığını ifade eden Özbütev, “Çünkü Alsancak Limanı’nda geçmişte yaşanan sıkışıklık sonucu armatörler, gemilerinin uzun süre limana yanaşamaması yüzünden oluşan ekstra bekleme masrafları karşısında ‘sıkışıklık zammı’ uygulamasına başlamışlardı. Konteyner hatlarının bazıları servislerini Aliağa Limanları’na çekince hem onlar bu sıkışıklık zammı uygulamasını kaldırdılar hem de bu hatların Aliağa’yı tercih etmeleri sonucu İzmir Alsancak Limanı rahatlayınca, orada hizmet vermeye devam eden hatlar da bu uygulamayı kaldırdı. Çandarlı’da yapımına başlanan Kuzey Ege Limanı Projesi ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın açıkladığı ve bizzat takip ettiği İzmir Alsancak Limanı iyileştirme ve geliştirme çalışmalarının tüm hızıyla devam ediyor olması, biz denizcilik camiasını çok mutlu ediyor ve ileriye daha umutla bakmamızı sağlıyor” görüşünü ifade etti.

“BORCHARD LINES, SERVİSLERİNİ ALİAĞA’YA KAYDIRAN İLK HAT”

Borchard Lines’ın 1933 yılından beri Akdeniz ve Avrupa limanları arasında düzenli yük taşımacılığı yapan en köklü armatörlerden biri olduğuna dikkat çeken Yiğit Özbütev, “Borchard Lines’in İzmir’e uğrağı olan iki direkt servisini 2009 Kasım ayında Nemport Terminali’ne uğratmaya başladık. Bu bölgemizde bir ilkti. Zira, tüm servislerini tamamen Aliağa bölgesine kaydıran ilk hat Borchard Lines oldu” dedi.

Kaynak: Kobiden

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim