• BIST 9079.97
  • Altın 2325.64
  • Dolar 32.34
  • Euro 34.8326
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 13 °C

'Batı’ya taşımalarımızın hızlı ve uygun maliyetli olması için rekabet şart'

'Batı’ya taşımalarımızın hızlı ve uygun maliyetli olması için rekabet şart'
Uluslararası Nakliyeciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Ulusoy Ro -Ro İşletmelerinin, UN Ro-Ro işletmelerine satışının Rekabet Kurulu tarafından onaylanmamasını değerlendirdi.

Ulusoy Ro -Ro İşletmelerinin, UN Ro-Ro işletmelerine satışının Rekabet Kurulu tarafından onaylanmamştı. Konuyu değerlendiren UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu; 'Batı’ya taşımalarımızın hızlı ve uygun maliyetli olması için rekabet şart' dedi.

'Sektörümüz endişeliydi'

Sektörün rekabetsiz bir pazar oluşmasından endişe ettiğini dile getiren Nuhoğlu; “AB ülkelerinde ayrımcı karayolu geçiş ücretleri ile mücadele eden sektörümüz, Avrupa taşımalarında karayoluna alternatif olan Ro-Ro hizmetlerinde bu satın almanın sonucunda rekabetsiz bir pazar oluşmasından endişe etmekteydi. Rekabet Kurulu Kararı ile bu ihtimal ortadan kalktı “ dedi.

Nuhoğlu, “Geçtiğimiz hafta Adalet divanı tarafından Macaristan, Bulgaristan, Romanya ve Yunanistan’da taşımacılarımızdan alınan ayrımcı geçiş ücretlerinin hukuksuz ve haksız olduğuna karar verilmesi bizleri çok mutlu etti. Uygulamanın başlaması ile Batı’ya karayolu ile ulaşma maliyetlerimiz düşecek bu da doğal olarak karayoluna alternatif olan RoRo fiyatlarının düşmesini sağlayacaktır” şeklinde konuştu.

Güzergâhlarda yaşanan zorluklara işaret eden Nuhoğlu; “Daha kısa olan bir karayolu güzergâhı dururken araçları daha uzun bir deniz güzergâhından ve karayoluna göre çok daha yavaş olan gemi ile taşımak zaten normal bir durum değildir. Bilindiği üzere, Türkiye’den İtalya’ya RoRo taşımacılığı 1993 yılında Yugoslavya iç savaşı sebebiyle Türk araçlarının Avrupa’ya ulaşımının zorlaşması üzerine kurulmuş bir sektördür. Bu sistemin başarısı güzergâhtaki zorluklara ve ilave maliyetlere çok bağlıdır. Bu güzergâhtaki zorluklar kalktıkça RoRo hizmetlerinin fiyatının düşmesi ve operasyon süresinin kısaltılması zorunludur” dedi.

'Batı taşımalarında ek maliyet kalktı, şimdi sıra gümrüklerdeki gereksiz beklemelerde'

Çetin Nuhoğlu ayrıca UND olarak karayolundaki haksız ücretler ve gereksiz beklemelere savaş açtıklarını belirterek “Avrupa Adalet Divanı kararı ile haksız maliyet sorunu çok şükür çözüldü. Şimdi sıra beklemenin ve verimsizliğin adresi olan Kapıkule gibi gümrük kapılarında yaşadığımız beklemeleri ortadan kaldırmakta” dedi.

'Kapıkule’de yaşadığımız bekleme sefer süresini iki katına çıkarıyor'

Nuhoğlu “Karayolunda süre kısalıp gereksiz maliyetler ortadan kalktıktan sonra sektörümüz Avrupa’ya olan taşımalarda ağırlıklı olarak karayolunu tercih edecektir. Bizim sektörümüz tekeri döndükçe mutlu olur.

Bu şartlar sağlandıktan sonra yine de RoRo tercih ediliyorsa bugün olduğu gibi zorunlu olduğu için değil,  avantajlı olduğu için tercih edilmiş demektir. Bu avantajlar da ancak RoRo hizmetlerinde sağlıklı rekabet ortamı ile mümkün olabilecektir. Rekabet Kurulu Kararı bu açıdan önemlidir” diye ekledi.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim