• BIST 83.106
  • Altın 146,948
  • Dolar 3,7641
  • Euro 4,0426
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara -3 °C

Daha çok gemi için doğru zamanı bekliyor

Daha çok gemi için doğru zamanı bekliyor
İlk gemi siparişine yaklaşık iki buçuk yıl önce başlayarak armatörlüğe giriş yapan Ciner Grup, altısı suda 19 gemiden ulaşan bir filoya ulaştı.

İlk gemi siparişine yaklaşık iki buçuk yıl önce başlayarak armatörlüğe giriş yapan Ciner Grup, altısı suda 19 gemiden ulaşan bir filoya ulaştı. Şirketin farklı tip gemi yatırımları için doğru zamanı beklediğini söyleyen Ciner Denizcilik CEO’su Vasileios Papakalodoukas, şirketin büyüme hedeflerini ve yeni gemi yatırımlarını Perşembe Rotası’na anlattı.

Ciner Denizcilik’in Yunan CEO’su Vasileios Papakalodoukas, zor sularda yeni şirketi ve gemileri emniyetli şekilde yüzdürüyor. Riskli bir dönemde yeni kurulan şirketin direktörlüğünü alarak zor bir görev üstlenen Papakalodoukas, yatırımlardan oldukça memnun. Ciner Denizcilik CEO’su Vasileios Papakalodoukas, şirketin büyüme hedeflerini ve yeni gemi yatırımlarını değerlendirdi.

Türkiye ve Ciner Grup’taki hayatınız ne zaman ve nasıl başladı?

Şirkete Kasım 2009 tarihinde katıldım. Daha önceleri yine denizcilik ile ilgili olarak Türkiye’yi pek çok kez ziyaret ettim; ilk gelişim ise 1998 yılıydı. Bu ziyaretlerim esnasında Türk denizcilik ve gemi inşa firmaları ile tanıştım.  Yine bu ziyaretlerim esnasında ortak bir tanıdık beni, o sıralarda denizcilik şirketini kuracak bir yönetici aramakta olan Turgay Bey’e (Turgay Ciner) tavsiye etti.  Ciner’deki hayatım bu şekilde başlamış oldu.

Denizcilik sektöründeki deneyiminiz nedir?

İlk olarak 1996’da, kendi gemileri olan ve bunların işletmesini de yapan bir şirkette çalıştım. Bu gemiler Multipurpose ve Ro-Ro gemilerdi. Makine enspektör yardımcısı  olarak çalışmaya başladığım bu şirketten makine enspektörü olarak ayrıldım. Bir sonraki şirketim 25.000 ile 95.000 deadweight’lik çok eski tankerleri olan ve bunları işleten bir şirketti. Gemi inşa mühendisi olarak çalışmaya başladığım bu şirkette daha sonra teknik müdürlüğe ve son olarak da 2002 yılında genel müdürlüğe terfi ettim. İlk iki yeni inşa tanker siparişini 2001 başlarında verdik, bu rakam daha sonraları 11’e  yükseldi. Mühendislik eğitimi aldığım için, kontratın imzalanmasından, gemilerin teslim alınışına kadar bütün aşamalarda görev aldım. Daha sonra, yukarıda da ifade ettiğim gibi Ciner Denizcilik’ e geçtim. Turgay Bey’in, bu sektörde yola çıkarken koyduğu hedeflere ulaşarak bu şirkette uzun süre kalmayı umuyorum.

Suda ve siparişte olan toplam kaç geminiz var? Filonuzda ulaşmak istediğiniz bir kapasite var mı?

Şu anda 3 ‘ü Handysize ve 3’ü Kamsarmax olmak üzere suda olan ve işletmesini kendimizin yaptığı 6 adet dökme yük gemimiz var. Güncel sipariş defterimizdeyse 2012-2015 tarihleri arasında teslim alınması planlanan 13 adet gemimiz var.  Şimdilik yönelimimiz 35.000-82.000 deadweight arasındakı dökme yük gemilerinde. Teslim alacağımız 13 gemiden sadece 2 tanesi Suezmax tanker ki bunlar da 2015 tarihinde teslim alınacak.
Piyasaların durumu ve finans olanakları bizi daha çok ya da sıfır siparişe yönlendirecektir. Hedefimiz etkilemek adına genişlemek değil, karlılıktır.

Yeni sipariş  ve başka tip gemilere yatırım yapma planlarınız var mı?
Eğer daha çok sipariş vermeye karar verirsek bu kesinlikle başka tip gemilerde olacaktır. Hali hazırda yatırımımızın büyük bir bölümü dökme yük gemilerinde ve bu poziyonda kendimizi rahat hissediyoruz, bu nedenle, sipariş vermeye karar verirsek bundan sonra tanker ve gaz gemisi gibi başka tip gemilere yöneleceğiz. Arkamızdaki gücün bize sağladığı olanaklarla,  risk değerlendirmesi adına filomuzu çeşitlendirmeyi umuyoruz. Bunu yaparak daha bir süre devam etmesi beklenen piyasalardaki dalgalanmaları  daha rahat aşacağımızı düşünüyoruz

İlk geminizi geçen sene teslim aldınız. Gemilerinizi şu ana kadarki performansından memnun musunuz?

İlk gemimizi 12/02/2011 de teslim aldık ve sene sonuda kadar toplam 5 gemi teslim aldık.  İyi ve kaliteli gemiler aldığımız için çok memnunuz, geçtiğimiz sene her hangi bir sorun yaşamadık.  Gemileri tavan fiyatlarının çok altında aldığımızdan  ve navlun piyasaları bizim tipteki gemileri desteklediğinden geçen sene bizim lehimize sonuçlandı. Geçtiğimiz sene bizim için iyi bir seneydi ve bundan mutluluk duyuyorum.

Denizcilik ve navlun piyasaları hakkında ne düşünüyorsunuz?

Kimse geleceği öngöremez. Piyasa ilkelerini analiz etmek, tek başına, geleceğin ne getireceğini gösteremez. Tabii ki piyasaları takip etmek bizim işimiz ve herkesin  görüşlerini dinlemeye açığız. 2012 senesi bütün denizcilik şirketleri için zorlu başladı ancak inanıyorum ki senelik navlun ortalaması, operasyonel ve finansal giderleri karşılayacak kadar yüksek olacaktır. Eğer bu gerçekleşirse biz bunu başarı olarak değerlendireceğiz.

Pek çok Avrupa bankası denizcilik kredilerini kesmiş durumda. Siz kendi finansınızı nasıl sağlıyorsunuz?

Bizim açımızdan bakınca, kredi zorluğu ve depresif navlun piyasaları, gemilerin talepten daha fazla olduğu günümüz şartlarında, daha iyi bir arz/talep dengesinin kurulmasını sağlayacak ve bu piyasaların yararına olacaktır. Bizim durumumuzda ise riski dağıtacak şekilde çeşitlendirilmiş ve finansal açıdan güçlü bir grubun arkamızda olması, geçen senelere oranla daha yüksek marjlarda olsa da bize finans bulma konusunda bizi şanslı kılıyor. Finans zorluğunun bir süre daha sürmesi, genel olarak denizcilik endüstrisinin yararına olacaktır.

Bu soruya cevap vermeye istekli olmadığınızı biliyorum ancak şu ana kadar yaptığınız toplam yatırım ne kadardır?

Bu bilgiyi açıklayamam, ancak; gemileri satın aldığımız fiyatlar o zamanki piyasa fiyatları içinde,  Denizcilik konusunda bilgi sahibi biri, 2009-2011 arasındaki, kontrat tarihlerini, tersane isimlerini ve filo çeşitliliğimizi göz önüne alarak yaklaşık yatırımımızı hesaplayabilir.

Son olarak,  Türk Denizcilik sektörü ve şirketleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Türk denizcilik şirketlerinin çoğunun, uluslararası oyuncu olma yolunda hızla ilerlediklerini düşünüyorum. Nitelikli şirketlerin daha da çok artacağına inanıyorum. Türk insanının denizciliğe tutkuyla bağlı olduğunu görüyor ve deneyimliyorum ki bu da, başarılı bir operasyon için çok önemli bir başlangıç noktası. Günümüzde de geçmişte olduğu gibi başka sektörlerde başarılı olmuş gruplar tarafından kurulmuş denizcilik şirketleri var. Bu şirketlerin, denizcilik serüvenlerini bugünkü gibi kötü günlerde de destekleyecek sermayesi vardı. Türk denizciliğinin bu daha önce benzeri görülmemiş krizden çok daha güçlü bir pazar payı ve daha iyi, daha genç gemilerle çıkacağına eminim.

Ciner, Filipinli denizcileri çalıştırıyor

Bildiğimiz kadarıyla yabancı bayrak tercih ediyorsunuz peki personel seçiminiz ne yönde? Türk mü yabancı mı?

Tüm gemilerimizde Filipinli personel çalışmaktadır ve şirket politikamız tek uyruk çalıştırma yönündedir. Bugüne kadar pek çok milliyetten personel ile çalıştık ancak tercihim Filipinli personel yönündedir.  Filipinlileri tercih etme sebebim disiplinli olmaları, kabul edilebilir derecede İngilizce konuşmaları ve gemide içki içmemeleridir. Bu sebepler ilk akla gelenler. Bu faktörleri olmazsa olmaz olarak kabul etmekle beraber personelin bilgi ve deneyimi çok önemlidir. Personel istihdam eden iyi bir şirketle çalışır ve istihdam edilen her personelin sorumluluğunun sizde olduğunu bilirseniz her zaman Filipinli personele güvenebilirsiniz.  Gemilerimizin suda olduğu 1530 gün içinde personel ihmalinden kaynaklanan bir sorun yaşamadık. Bu tabii ki, yoğun iş takibi, açık ve net talimatlar ve işletmenin personele uygun şekilde davranmasını da kapsıyor.

Türk personel ile ilgili olarak kişisel deneyimim yok ancak sektördeki diğer insanlarla yaptığım bilgi paylaşımı ve ofisimizde çalışan, eskiden denizde görev yapan personelle olan deneyimlerime dayanarak Türk personelinin çalışkan ve şirket beklentilerinin de üstünde işlerine sahip çıktıklarını söyleyebilirim. İlerde Türk personel ile çalışabiliriz.

Kaynak: Perşembe Rotası

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim