• BIST 97.533
  • Altın 145,647
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 8 °C

Denizaltı ihalesi skandalı devam ediyor

Denizaltı ihalesi skandalı devam ediyor
Milli Savunma Bakanlığı, ''Yeni Tip Denizaltı Tedarik Projesi''nin sözleşmesinin eksik olduğu, Yunanistan'a 250 milyon avroya satılan denizaltıların 375 milyon avroya alınacağı iddialarının gerçeği yansıtmadığını bildirdi.

Denizaltı ihalesi skandalı devam ediyor

Milli Savunma Bakanlığı (MSB), ''Yeni Tip Denizaltı Tedarik Projesi''nin sözleşmesinin eksik olduğu, Yunanistan'a 250 milyon avroya satılan denizaltıların 375 milyon avroya alınacağı iddialarının gerçeği yansıtmadığını bildirdi.

MSB Genel Sekreterliği'nden yapılan yazılı açıklamada, bazı basın ve yayın organlarında yer alan, ''Yeni Tip Denizaltı Tedarik Projesine'' ilişkin haberler hakkında kamuoyunu doğru olarak bilgilendirmek amacıyla açıklama yapılmasına gerek duyulduğunu belirtildi. Havadan bağımsız tahrik sistemli altı 214 sınıfı denizaltının tedarikine yönelik düzenlenen ''Yeni Tip Denizaltı Tedarik Projesi'' kapsamında açılan ihaleye Fransa, Almanya ve İspanya kaynaklı firmaların katıldığı bildirilen açıklamada, Savunma Sanayii İcra Komitesinin 22 Temmuz 2008 tarihli kararıyla sözleşme görüşmelerine öncelikle HDW-MFI ortak girişimi ile başlandığı anımsatıldı.

Açıklamada, şunlar kaydedildi:

''Bu kararda, teknik performans, sanayi katılımı ve offset ile fiyat açısından ülke menfaatlerinin en yüksek seviyede olması esas alınmıştır. Haberde yer alan, '2.5 milyar avroluk bir alımda Yunanistan'a 250 milyon avroya satılan denizaltıların 375 milyon avroya alınmasını anlamanın mümkün olmadığı' ve 'Kontrata fiyat artışlarına açık olan bir hükmün konulması, bu hususun aleyhimize olarak işletileceğini ve sık sık istismar edileceğini bilerek kabul etmek anlamına gelir' ifadeleri gerçeği yansıtmamaktadır. 13 yıl sürecek bu projenin sözleşme bedeli 2 milyar 60 milyon avro sabit olup eskalasyona tabidir. Eskalasyon, Avrupa Merkez Bankası tarafından açıklanan enflasyona bağlı endeksler ile hesaplanmakta olup, sözleşme bedelinde artışa sebep olduğu kadar düşüşe de sebep olabilmektedir. Yüklenicinin bu sözleşme altındaki yükümlülük bedeli, sözleşme bedeline dahildir. Bu yükümlülüklerin yerine getirilmesinden doğacak tüm masraflar, sözleşme bedelini artırmaksızın yüklenici tarafından karşılanacaktır. Bu çerçevede, sözleşmede fiyat artışına açık olan bir hüküm bulunmamaktadır.''

Projenin su altı teknolojileri açısından Türk Deniz Kuvvetleri ve savunma sanayi için bir kilometre taşı olacağı vurgulanan açıklamaya şöyle devam edildi:

''Bu projede ilk defa bu kadar kompleks bir silah sistemi için harcanan paranın yüzde 81'inin yerli üretim ve offset şeklinde Türkiye'de kalması sağlanmıştır. Gerçekleştirilecek bu teknoloji transferi sayesinde, yurt dışına bağlı kalınmaksızın gelecekte denizaltıların ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilmesi ve bakımı mümkün olacaktır. Bu proje ile denizaltı inşası için gerekli birçok malzeme ve sistem yerli firmalarımız (Aselsan, Havelsan, STM, Ayesaş, Milsoft, Koç Bilgi ve Savunma ile Meteksan Savunma gibi yerli savunma sanayi firmalarımızın yanında araştırma kuruluşumuz TÜBİTAK ve diğer sanayi kuruluşları) tarafından üretilip entegre edilecek ve bu çerçevede yurt içinde mevcut imkan ve kabiliyetler proje kapsamında etkin bir şekilde değerlendirilmiş olacaktır. Yine haberde yer alan 'Sözleşmede eksiklikler olduğu' ifadesi asılsız olup, proje faaliyetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesini ve sorumlulukların takip edilebilmesini teminen sözleşmede hiçbir eksik taraf bulunmamaktadır.''

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim