• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 17 °C

Dev projede en ağır parça yerleştirildi

Dev projede en ağır parça yerleştirildi
İstanbul-İzmir arasını 3 saate düşürecek İzmit-Körfez Asma Köprüsünün 2 bin 600 tonluk parçası 11 saatte yerleştirildi.


Gebze-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında İzmit Geçiş Köprüsü ile otoyolu birleştirecek olan Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün en büyük parçası yerleştirildi. 2 bin 600 ton ağırlığa, 124 metre boya ve 36 metre genişliğe sahip olan ve tamamı Türk işçiliğiyle yapılan parçanın "Ağır Kaldırma Operasyonu" ile yerleştirilmesiyle bu alanda bir Türkiye rekoru kırıldı. Yapımını Nurol İnşaat'ın üstlendiği, 1123 metre ve 22 bin 500 ton  ağırlıkla dünya rekorunu kırarak sürme yöntemiyle oluşturulan viyadüğün tamamı, Türk işçiliğiyle gerçekleştirildi.
 
Türkiye'nin en büyük ulaşım  yatırımlarından Gebze-İzmir Otoyolu Projesi'nin önemli unsurlarından Güney  Yaklaşım Viyadüğü, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün güney ayağını otoyola  bağlıyor. Proje tamamlandığında viyadüğü kullanarak köprüden geçen araçlar, 60  metre yükseklikten 13 metreye inerek otoyola bağlanacak.

p.jpg

"Proje planlandığı gibi yürüyor"

Projenin planlandığı gibi çalışmaların sürdürüldüğünü söyleyen Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan şöyle konuştu:

"Çalışmalarımız; planlandığı ve programlandığı gibi devam ediyor. Bu projenin en büyük tabliyesini yerine yerleştiriliyor. Sabaha karşı tabliye yerine oturtulacak. Hassas bir çalışma ve milimetrik olarak büyük bir ağırlık dengeli bir şekilde hareket ediyor. Bu yerleştirme aşamasında yapının çelik malzemeden oluşması nedeniyle günün her saatindeki ısıda gözlem altında bulundurularak bir çalışma gerçekleştiriliyor. Tahminimiz yarın sabah saatlerinde son tabliyede yerine yerleştirilmiş olacak. Bundan sonra ki bu köprünün esas Körfez’i geçecek olan Körfez köprüsündeki çalışmalar devam ediyor. Şuanda daha önce yaşadığımız bir kazanın telefisini yapıyoruz. Kedi yolu ana kablolarının çekilmesi için kullanılacak olan kedi yolu çalışmaları yeniden yapılmakta ve daha titiz bir çalışma yapılıyor. Bu ay sonu itibariyle kedi yolu tamamlanmış olacak. Daha sonra da köprünün ana taşıyıcı kablosunun montajına başlanacak. Ana kablo, askı halatlarının montajı, tabliye elemanlarının montajı ile asma köprünün taşıyıcı sistemi tamamlanmış olacak."

"Köprü 2016'nın ilk yarısında açılacak"

Önümüzdeki yılın ilk aylarında köprünün hizmete alınmış olacağını söyleyen Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan konuşmasını söyle sürdürdü:

"Tabliye üzerindeki diğer üst yapı, aydınlatma, asfalt çalışmalarının tamamlanmasıyla birlikte 2016 yılının ilk aylarında herhangi bir gecikme olmazssa köprüyü hizmete almış olacağız. Bu güzergahda Bursa ile Yalova arasında özellikle trafiğin akışında yoğunluk olan bir kesimide daha öncede hizmete alma imkanımız olacak. İznik ve Altınova kavşağını daha erken hizmete almış olacağız. Köprünün de hizmete girmesiyle Gebze-Orhangazı çıkışı Gemlik arası trafige vermiş olacak. Seneye yaz başlarında Bursa’ya kadar trafigi bağlama şansı olacak. Projenin İzmir Kemalpaşa arasında da yine bu yılın sonuna doğru 20 kilometrelik bir kesimi de hizmete almayı planlıyoruz." 

İstanbul-İzmir 3.5 saate inecek

Gebze-İzmir Otoyolu Projesi, İstanbul-İzmir arasında kara yolu  ulaşımını 3,5 saate düşürecek. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü hizmete girdiğinde  1-1,5 saatlik ulaşım süresi 6 dakikaya inecek.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim