• BIST 9652
  • Altın 2960.569
  • Dolar 34.6806
  • Euro 36.7281
  • İstanbul 11 °C
  • Ankara 3 °C

DHL, Türkiye yatırımıyla birlikte yüzde 30 büyüdü

DHL, Türkiye yatırımıyla birlikte yüzde 30 büyüdü
Lojistik devi DHL Freight, karayolunda ‘hub’ yaptığı Türkiye’de, yurtiçi depolama ve dağıtım hizmetine de başladı. Bu yatırımlarla şirket 2017’de yüzde 30 büyüme sağlayarak DHL Freigt Global ülkeleri arasında en çok büyüyen pazar oldu.

Deutsche Post DHL Group’un şirketlerinden DHL Freight, karayolunda ‘hub’ yaptığı Türkiye’de, pazarda ve sektörde yaşanan tüm sıkıntılara rağmen 2017’de yüzde 30 büyüme sağladı. Şirketin bu başarısı DHL Freigt Global tarafından da ödüllendirildi. DHL Freigt Türkiye, globalde cirosal bazda en hızlı büyüyen ülke oldu.

Yüzde 35 istihdam artışı

Geçtiğimiz aylarda DHL Freight Türkiye’nin Genel Müdürü olarak atanan Hasan Kavcı, şirketin 2017 yılını değerlendirirken 2018 hedeflerini de DÜNYA’ya açıkladı. Geçtiğimiz yıl ülkede ve bölgede yaşanan tüm olumsuz gelişmelere rağmen çok başarılı bir yılı geride bıraktıklarını vurgulayan Kavcı, “Sektörde yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen yüzde 30’a yakın büyüme sağladık. DHL Freigt ülkeleri içerisinde en güçlü ülke olarak ödül de aldık ” dedi. Şirket yeni yatırımları ve hizmetleriyle geçtiğimiz yıl istihdamını da yüzde 35’e yakın artırdı.

2017’de globalde liderlik getiren başarının arkasında bir kaç neden yatıyor. Yakın bir geçmişe kadar sadece uluslararası taşıma yapan DHL Freight Türkiye, geçtiğimiz yıl yurtiçi dağıtım ve depolama hizmetini de ek hizmet olarak vermeye başladı. Dünya devi global müşterilerine böylece yurtdışından sonra yurtiçinde de lojistik hizmeti vermeye başladı. Bunun için Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde önemli yatırımlara imza attı. Kapıdan kapıya hizmet ağını genişletti. Türkiye’yi karayolunda ‘hub’ yapma projesi tam olarak hayata geçti. Türkiye şirketin bölgesel bir aktarma merkezi oldu. Yeni hizmetlerle müşteriye önemli oranda maliyet avantajı da sağlandı. Tüm bu gelişmeler şirkete çok sayıda yeni müşteri de kazandırdı.

Kavcı, “Piyasanın zor zamanlarında iyi hizmet veren firmalar rekabette büyük avantaj sağlıyor. Müşteri sayımızda da çok ciddi artış oldu” dedi. Parsiyel dağıtım ağını da güçlendiren şirket, Ortadoğu ve Rusya pazarında büyürken, Avrupa tarafında ise servis noktaları ve aktarma merkezlerinin sayılarını artırdı.

2018’de büyük yatırımlar yolda

Bu yıl da yatırımların hız kesmeden süreceğini belirten Kavcı, “2018’den umutluyuz. Müşteri memnuniyeti çok yüksek. 2018’de yüzde 35 büyüme bekliyoruz. Bu yıl için en büyük hedefimiz müşterinin ürettiği andan başlayıp depolama ve kapıya teslimine kadar tüm süreçlerde olmak. Türkiye’de her bölgeye ulaşmak istiyoruz. Yurtiçinde şubeleşmeye ağırlık verdik. Anadolu’da bu yıl 2 yeni şube açacağız. Manisa'da 38 bin metrekarelik yeni bir depoyu daha hizmete alıyoruz. Bursa bölgemiz çok hızlı ilerliyor. Bursa’da da depo yatırımımız olacak. Uzakdoğu’dan gelen mallar için bir aktarma merkezi planlıyoruz. Yurtiçi dağıtım için Anadolu’da terminaller açacağız” ifadelerini kullandı.

‘Türkiye’de kazandığımızı Türkiye'de harcıyoruz’

DHL’nin Türkiye’ye hep pozitif baktığını vurgulayan Kavcı, “DHL her koşulda Türkiye ekonomisine katkı sağlamak için yatırımlarını sürdürüyor. Buradan kazandığını yine buraya harcıyor. Yeni yatırımlar yapıyoruz. Yeni istihdamlar açıyoruz. Kazanılan bir para yurtdışına kaynak olarak gönderilmiyor. Personel yatırımlarımız ve diğer yatırımlarımız aralıksız sürüyor. Her şeyi ile kurumsal, müşterisine destek olan, sonuç odaklı, maliyet avantajlı bir şirketiz. Türkiye’de sadece Türk personel ile çalışıyoruz. Tüm çalışanlarımızın hakları tamamen güvence altında” dedi.

‘İpekyolu’nda Türkiye’yi merkez yapmak istiyoruz'

İpekyolu projesine DHL’nin büyük katkı sağladığını hatırlatan Kavcı, “Çin’i Avrupa’ya bağlayan projeler var. Orada da Türkiye’nin yeni yatırım ve merkez üssü olması için çalışmalar yürütülüyor. Bu projeyi ilk başlatan DHL oldu. Çin’den alınan bir konteynerin Gürcistan’dan trenyolu ile Türkiye’ye gelmesi ve bunların İstanbul ve çevresindeki merkeze toplanıp Avrupa’ya dağıtılması üzerinde çalışıyoruz. Bu da 2018’in sonuna doğru ancak netleşecek bir proje. Bu konuda çalışmalarımız sürüyor” diye konuştu.

Kaynak: Aysel YÜCEL / DÜNYA

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim