• BIST 108.700
  • Altın 145,028
  • Dolar 3,4996
  • Euro 4,1230
  • İstanbul 28 °C
  • Ankara 27 °C

Dinçşahin: UND Deniz 68 sefere imza attı

Dinçşahin: UND Deniz 68 sefere imza attı
UND Nisan ayında Tekirdağ Akport Limanı’ndan iki gemi ile Fransa’nın Tolun Limanına Ro-Ro taşıması yapmaya, UND Deniz Temmuz ayında da Akport-Trieste hattını devreye aldı ve UND Deniz bugüne kadar 68 sefere imza attı.

Dinçşahin: UND Deniz 68 sefere imza attı

UND Nisan ayında Tekirdağ Akport Limanı’ndan iki gemi ile Fransa’nın Tolun Limanına Ro-Ro taşıması yapmaya, UND Deniz Temmuz ayında da Akport-Trieste hattını devreye aldı ve UND Deniz bugüne kadar 68 sefere imza attı.

UND Başkanı Tamer Dinçşahin, Nisan ayında Fransa’nın Toulon Limanına, Temmuz ayında da Trieste limanına sefer düzenlemeye başlayan UND Deniz’in daha da büyüyeceğini söyledi. Ro-Ro taşımacılığında son dönemde büyük bir hareketlilik yaşandığını ifade eden Dinçşahin, UND Deniz‘in bugüne kadar 68 sefere imza attığını dile getirdi.

Toulon hattında kapasite sorunu yok

UND Deniz’in sefer yaptığı ilk liman olan Fransa’nın Toulon limanına giden 2 gemide kapasite sorunu yaşamadıklarını, doluluk oranlarının yüksek olduğunu ifade etti. Temmuz ayında açılan Trieste hattında tek gemi olması nedeniyle sıkıntı yaşadıklarını ifade eden Dinçşahin; UND’nin denizciliği her zaman destekleyeceğini söyledi. Dinçşahin; “UND Deniz’in 2 gemisi vardı, 3 oldu. Yakın bir zamanda 4 olacak. UND Deniz büyüyecek. Hatlar değişecek ve gelişecek. Toulon hattı vardı bu hatta Trieste eklendi. Yeni hatlar da açılacak. Bu hatlar gelişmek zorunda. Ro-Ro seferlerimiz ile taşımacının maliyetleri düştü ve nakliyeciler para kazanmaya başladı.” dedi.

Dinçşahin, sözlerine şöyle devam etti:

“Fransa hattında doluluk sorunumuz yok. Ama Trieste hattında var. Çünkü tek gemimiz var. Ama gemi sayısı artınca doluluk oranları da buna bağlı olarak artacak. Fransa hattında sistem oturdu, Seferler oturdu, doluluk oranlarımız gayet iyi.”

“Rekabet kaliteyi getirir”

Ro- Ro piyasasında son dönemde yaşanan hareketliliği değerlendiren Tamer Dinçşahin rekabetin artmasının kaliteyi getireceğini söyledi.

Tekelin kırılmasının her zaman kullanıcıya yaradığına işaret eden Dinçşahin, Ramazan Bayramı’nda Tekirdağ’da sadece 10 TIR olmasına rağmen seferi gerçekleştirdiklerini, Marsilya Hattı’nda çalışan rakiplerinin gemi kaldırmaması nedeniyle Fransa’dan rekor doluluk oranıyla dönüş yaptıklarını anlattı ve ekledi:

“O gün 232 araçla döndük. Bu bizim kendir rekorumuz. Gemi dolmadı gitmiyorum mantığı olmaz, olmamalı.”

“Taşımacı bu hattı yaşatmak zorunda”

UND Başkanı Tamer Dinçşahin, yüzde 30 fiyat avantajı ile piyasaya giren UND Deniz’in, 1 yılda 1000 araç veren bir şirkete 400 bin Euro ekstra kazanç sağladığına işaret ederek sektörün UND Deniz’e sahip çıkması gerektiğini vurguladı. Dinçşahin sözlerine şöyle devam etti: “1 yıl içerisinde bin araç veren bir taşımacımız navlunların aşağı inmesiyle cebine 400-500 bin Euro ekstra bir para koydu. Eskiden 2 bin Euro’ya gidiyordu. Şimdi bin 300 Euro’ya gidiyor. Cebinden çıkan para azaldı ve bu karlılığa dönüştü. Ama tek bir gemi şirketi burada hizmet verecek olursa ücretler yine eskiye dönüş yapar. Sektörün bunu çok iyi bilmesi lazım. UND Ro-Ro’ya sahip çıkılmazsa daha önce yaşanan örneklerdeki gibi bu şirket de kapanır ve yine bir şirketin eline kalınır.”

Marmara içi Ro-Ro taşımacılığı

Tamer Dinçşahin Marmara Denizi limanlarında yapılan Ro-Ro taşımacılığına da değindi. Uluslararası nakliyecileri bir şekilde destekleyen Marmara içi Ro-Ro taşımacılığında gemilerin eski olduğunu vurgulayan Dinçşahin gemilerin yenilenmesi gerektiğini belirtti.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim