• BIST 97.713
  • Altın 143,932
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0007
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 12 °C

Dünya devi Google'ın Çin'de adı bile yok

Dünya devi Google'ın Çin'de adı bile yok
Google Search'ün Avrupa ve Amerika'daki pazar payı, %67'den fazla olarak ölçülüyor. Ona en yakın isim ise, %17'lik oranla Bing arama motoru. Çin'de ise Google'nin payı sadece yüzde 2.
Google Search'ün Avrupa ve Amerika'daki pazar payı, %67'den fazla olarak ölçülüyor. Ona en yakın isim ise, %17'lik oranla Bing arama motoru. Avrupa ve Amerika'da işler böyle iyi giderken, Çin'de ise tam tersi bir durum söz konusu. 
 
CNZZ'de yer alan veriler gösteriyor ki, Haziran 2013 itibarıyla Çin'de Baidu isimli arama motorunun pazar payı, %69.37. Onu da Qihoo 360, %15.26 ile takip ediyor. Tabii listede Google, Yahoo ve Bing gibi isimler de yer alıyor, ancak bunların payları pek de yüksek değil. Özellikle Google, %2.13'lük payıyla dikkat çekiyor. Firma, daha önce de yaşanan sorunlardan ötürü Çin hükümetince engellenmişti. Pazar payının düşük olmasında bunların da sebepleri olabilir. 
 
Bu arada, Qihoo firmasının CEO'su Zhou Yongyi, pazar paylarını biraz daha artırarak Baidu'nun tekelini yıkmak istiyor. 
 
Peki, Google'ın Çin'de bu kadar düşük pazar payına sahip olması ne anlama geliyor? Şöyle bir örnek verelim isterseniz: 
 
Google'ın Avrupa ve Amerika'daki %67'den fazla olan pazar payı, Google'da günlük olarak 5 milyar 134 milyon arama gerçekleştirildiğini gösteriyor. Ancak sadece Çin'de %69'luk bir pazar payı olan Baidu'da ise, günlük olarak 3.3 milyar arama gerçekleştiriliyor. Bu örnek de gösteriyor ki Çin, tek başına gerçekten önemli bir pazar. 
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim