• BIST 9930.03
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 27 °C

Enerji ve köprü projelerine odaklanacak

Enerji ve köprü projelerine odaklanacak
Akfen Holding CEO'su Süha Güçsav, bazı iştiraklerde kısmi ya da bütün satışlar yapabileceklerini belirterek "Eğer finansallar uygun olursa İDO'yu 2013 ya da 2014'te halka açmayı planlıyoruz" dedi.

Akfen Holding CEO'su Süha Güçsav, 2012'de Holding varlıkları içinde yer alan bazı iştiraklerde kısmi ya da bütün satışlar yapabileceklerini ve bazı yeni varlık satın almalarının da gündeme gelebileceğini belirterek "Grup olarak yeni varlıklar konusunda otoyol ve köprü özelleştirmelerine odaklanacağız. Enerji sektöründe 7 santrali bu yıl devreye alacağız. Grubun bu yıl en büyük yatırımı olan Mersin Doğal Gaz Santral inşaatına da başlayacağız. İDO'da da hızlı bir verimlilik ve karlılık artışı hedefliyoruz. Eğer finansallar uygun olursa İDO'yu 2013 ya da 2014'te halka açmayı planlıyoruz" dedi.

Akfen Holding'in 100 milyon TL olarak öngörülen tahvil halka arzına ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Süha Güçsav, "2012'de Holding kapsamında herhangi bir halka arz planımız yok" açıklamasında bulundu. Güçsav, tahvil ihracından elde edilecek kaynağın, Mersin Doğalgaz Çevrim Santrali yapımı yanı sıra özelleştirme ihalelerinde kullanılacağını söyledi. Güçsav, Akfen olarak portföy yatırımlarında karlı projelere ve altyapı yatırımlarına odaklandıklarını, girdiği yeni projelerin de uzun dönemli imtiyaz haklarını garantiye alan ve monopolistik nitelik taşıyan projeler olacağını vurguladı.

-İDO MUDANYA'DAN BURSA, BALIKESİR VE İZMİR'E OTOBÜSLE YOLCU TAŞIYACAK-

Toplantıda konuşan Akfen Holding Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kadri Samsunlu da, Akfen'in de ortağı olduğu İDO'da dinamik bir fiyatlandırma modeli uyguladıklarını ve yeni rotaların açılmasını planladıklarını belirterek "İDO için yeni bir uygulama başlatarak yolcu talebini arttırmayı ve bu şekilde şirketin verimliliğini arttırmayı planlıyoruz. Bu kapsamda İstanbul'dan ülkenin güneyine yönelik seyahati kolaylaştıracak İDO Bus uygulaması ile denizde intermodal bir uygulamaya geçeceğiz. Kabataş'tan her saat Bursa-Mudanya'ya deniz otobüsü seferleri düzenleyeceğiz. Ve buradan da İDO'ya ait otobüslerle Bursa, Balıkesir ve İzmir'e yolcularımızı taşıyacağız. Bilet ücretleri otobüs şirketleriyle aynı olacak. Biz toplam 10 milyon olarak öngördüğümüz yolcu talebinin 3 milyonuna bu yolla ulaşmayı öngörüyoruz" diye konuştu. Toplam 53 deniz aracına sahip olan İDO'nun hizmet verdiği 35 terminalin işletme haklarını 30 yıla varan uzun dönemli kira sözleşmeleriyle garanti altına aldığını hatırlatan Samsunlu, yeni hat servislerin devreye alınacağını belirterek, yiyecek ve içecek hizmetleri gelirlerini artırmayı, gemi ve terminallerden reklam gelirlerinin yükseltilmesini hedeflediklerini söyledi. Samsunlu geçen yıl yolcu sayısında yüzde 6'lık bir artış olduğunu belirterek" Bu yıl İDO'nun hem karlılığında hem yolcu sayısında ciddi bir büyüme bekliyoruz" dedi.

-3.2 MİLYAR DOLARLIK YENİ İŞ-

Toplantıda Akfen'in yatırımları ve iştirak faaliyetleri hakkında bilgi veren Süha Güçsav, 2011 yılında Akfen Holding'e bağlı şirketlerin ve bağlı ortaklıklarının toplamda 3,2 milyar dolarlık işe imza attığını belirterek, şunları söyledi:
"Konsorsiyum ortaklarımızla birlikte 8 Nisan 2011'de İDO'nun özelleştirme ihalesine girdik ve 861 milyon dolar teklifle ihaleyi kazandık. Finans piyasalarında uluslararası düzeyde yaşanan sıkıntılara rağmen, proje finansmanını gerçekleştirerek iki ay gibi kısa bir süre içerisinde şirketi devraldık. Bunun yanında TAV Havalimanları olarak İzmir Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali'nin yapımı ve Dış Hatlar Terminali'yle birlikte 2032 yılı sonuna kadar işletilmesine ilişkin ihaleyi kazandık. Buraya yatırım bedeli ve ihale bedeli olmak üzere toplam 1.3 milyar dolar yatırım yapılacak. Medine Havalimanı ihalesinde ise yap-işlet-devret konsorsiyumunda yer aldık. Burası için de 1-1.5 milyar dolar arası yatırım planlanıyor. Bu üç yatırımın toplamına baktığımızda 3,2 milyar dolarlık işe adım atmış olduk."
Güçsav, 2014 yılına kadar tamamlanması planlanan bu yatırımlara ek olarak Akfen Enerji için planlanan 450 MW kurulu güce sahip Mersin Doğalgaz Santrali ve 105 megawatt kurulu güce sahip Laleli Barajı ile inşaatları devam eden HES'ler dâhil olmak üzere yaklaşık 600 milyon dolar yatırım yapılmasını öngördüklerini söyledi. Güçsav, 2012 yılında HES 2 grubu altındaki bütün yatırımları tamamlayıp, devreye almayı planladıklarını kaydetti.

-AKFEN GYO YATIRIMLARI-

Akfen GYO'nun 2011 yılında başarılı bir halka arz süreci geçirdiğini de anlatan Güçsav,"Akfen GYO halka arz sonrasında 2 önemli projeyi portföyüne ekledi. Bunlardan ilki Karaköy Rıhtım Caddesi'nde proje çalışmaları devam eden 5 yıldızlı bir Novotel yatırımı. İkincisi de Ankara Esenboğa Havalimanı'nın hemen çıkışında satın alınan arsa üzerinde planlanan İbis Otel projesidir.2012 yılında bu iki otelin inşasına başlayacağız. Ayrıca 2011 yılı içinde Rusya'da gayrimenkul projeleri gerçekleştirmek üzere kurulmuş olan şirketlerin Kasa Investments BV'ye ait yüzde 45 hissesini satın alarak hisse oranımızı yüzde 50'den yüzde 95'e çıkardık. Yaroslavl ve Samara şehirlerindeki 2 adet İbis Otel yatırımımızı da tamamladık ve faaliyete geçirdik" dedi. Güçsav bu yıl İstanbul Beylikdüzü ve Adana'da iki otelin daha faaliyete geçeceği bilgisini verdi.

-OTOYOL VE KÖPRÜ İHALELERİ-

Özelleştirme İdaresi tarafından 17 Mayıs 2012 ihale tarihi olarak açıklanan toplam 2 bin km uzunluğunda otoyol ve iki köprünün 25 yıllığına İşletme Hakkı Devri yöntemi ile özelleştirilmesi için teklif vereceklerini söyleyen Güçsav,"Türkiye'nin makro ekonomik profili böyle bir yatırımı destekleyecek niteliktedir. Sürekli artış gösteren trafik yoğunluğu, araç ve yük taşımacılığında karayolu taşımacılığının yüksek oranı ve gelişmiş ülkelerde kişi başına düşen araç sayısı bu yatırımı desteklemektedir. Biz dörtlü bir konsorsiyumla bu ihaleye gireceğiz. İtalyanların yanı sıra Doğuş ve Makyol'un bulunduğu konsorsiyumda bizim hisse oranımız yüzde 25.Bu proje bizim portföy yapımıza uygun bir proje. Fiyat garantisi olması da projeyi cazip kılıyor" dedi.

-"TAHVİL ARZI 200 MİLYON TL'YE KADAR ÇIKABİLECEK"-

Öte yandan Akfen Holding'in tahvil halka arzı için talep toplama süreci başladı. 100 milyon TL nominal değerdeki Akfen Holding tahvilleri için 6-7-8 Mart tarihleri arasında talep toplanacak. Garanti Yatırım Menkul Kıymetler aracılığıyla bakiyeyi yüklenim yöntemiyle gerçekleştirilecek halka arzda tahvilin vadesinin 2 yıl olacağı, faiz oranının ise Hazine gösterge tahvilinin faiz oranı üzerine + yüzde 3,5 ila + yüzde 4,00 yıllık ek getiri eklenerek hesaplanacağı ve 6 ayda bir kupon ödemeli olacağı bildirildi. Akfen Holding Genel Müdür Yardımcısı Kadri Samsunlu, ihraç sırasında yeterli talep gelmesi halinde halka arz edilen tahvil tutarının 200 milyon TL'ye kadar yükseltilebileceğini belirtirken, halka arzın yüzde 70'inin kurumsal yatırımcılara, yüzde 30'unun da bireysel yatırımcılara tahsis edildiğini söyledi. Tahvil halka arzı hakkında düzenlenen basın toplantısında konuşan Akfen Holding Murahhas Azası İrfan Erciyas da 2010 yılında da yapılan tahvil arzına değinerek "2010 yılında 100 milyon TL tutarında Türkiye'nin ilk ve en büyük özel sektör tahvil ihracını gerçekleştirdik. Yatırımcılardan 538 milyon TL tutarında yani arzın 5,3 katı oranında talep geldi. 2 Mart 2012 tarihinde de vadesi dolan bu tahvillerin geri ödemesini yaparak kurumumuza güvenen yatırımcılarımızı mahcup etmedik. Türkiye ekonomisindeki istikrar özel sektör ihraçlarını kolaylaştırdı. Bu ihracımızda da bir ilki gerçekleştireceğimize inanıyorum" diye konuştu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim