ankara escort, ankara escort,
  • BIST 108.164
  • Altın 151,464
  • Dolar 3,6587
  • Euro 4,3309
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 21 °C

Geçiş Köprüsü’nde ayaklar 200 metreyi aştı

Geçiş Köprüsü’nde ayaklar 200 metreyi aştı
10 milyar TL’lik İzmit Körfez Köprüsü’nün ayakları hızla 252 metrelik proje yüksekliğine yaklaşıyor. Köprüsü sayesinde Gebze-Yalova arası körfezden geçiş 6 dakikaya düşecek

İzmir’i İstanbul’a bağlayacak Gebze-İzmir Otoyol Projesi’nin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nün inşaatı hızla ilerliyor. 252 metre yükseklikte olması planlanan köprü ayakları 200 metreyi aştı. 10 milyar TL’ye mal olması beklenen proje kapsamında haziran ayında köprüden yürüyerek, aralıkta ise araçla geçilebilecek. 

Dünyanın en uzun ikinci köprüsü olacak İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü de yapan Japon IHI şirketi inşa ediyor. IHI, Ukrayna’da da Türk şirketleriyle birlikte çalışıyor. Ukrayna’nın başkenti Kiev’deki Dinyeper Nehri’ne yapılan köprünün yapımına IHI destek verdi. 10 milyar TL’ye mal olması beklenen Körfez Geçiş Köprüsü’nün yüklenicisi Nurol-Özaltın- Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişim Grubu, Otoyol Yatırım İşletme AŞ adı altında bir şirket kurmuştu. Otoyol ihalesini alan ve temelini atan Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi- Yüksel-Göçay Ortak Girişim Grubu, köprü için dünya devi şirketlerden teklifler almıştı. Çin, Güney Kore ve Japonya’nın önde gelen inşaat firmaları Körfez Geçiş Köprüsü için teklifte bulunmuş, teklifl eri değerlendiren ortak girişim grubu, Japon IHI firmasıyla anlaşmaya varmıştı. 

Aralıkta araçla geçiş başlıyor 

İzmir’i İstanbul’a bağlayacak Gebze- Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi’nin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nün inşaatı tüm hızıyla devam ediyor. 252 metre yükseklikte olması planlanan köprü ayakları 200 metreyi aştı. İnşaatta köprü ayaklarını oluşturan deniz üzerinde yükselen kuleler tamamlandı. Köprü kulelerinin parçaları Gemlik’te imal edilerek Altınova’da bulunan bir tersaneye getirildi. Burada montaj işlemleri için hazırlanan parçalar yurtdışından kiralanan yüzer bir vinç yardımıyla yerlerine takıldı. Şubat ayında çelik halatların gerilmesine başlanacak. Çalışmalarda bir aksaklık yaşanmadığı takdirde bu yıl haziranda köprüden yürüyerek, aralıkta ise araçla geçilebilecek. 

35 dolar geçiş ücreti 

Körfez köprüsü sayesinde karayoluyla 1 saat 10 dakika, feribotla 1 saat süren Gebze-Yalova arası körfezden geçiş 6 dakikaya düşecek. Köprüyü kullanan otomobiller 35 dolar geçiş ücreti ödeyecek. Kamyon ve otobüslerde bu rakam 50 dolara çıkacak. Otoyolda her kilometre başına da 0.05 dolar talep edilecek.

Rakamlarla Körfez Geçiş Köprüsü 

• Kulelerin deniz yüzeyinden yüksekliği 252 m olacak. 
• Kule temelleri, deniz tabanına her kule için çakıldı. Bu aşamada 204 adet çelik kazık kullanıldı. Kuleler eni 48 metre, boyu 78 metre olan kesonlar üzerine oturuyor. 
• Köprünün, 1000 metre genişliğindeki navigasyon kanalı olarak adlandırılan gemi seyrüsefer kanalında minimum gabari 64 metre olarak projelendirildi. 
• Köprü tabliyesi 3 şerit gidiş, 3 şerit geliş olarak planlandı. Her iki tarafta yaya-bakım platformu bulunuyor. 
• Köprünün güney tarafından köprüden bağımsız olarak yaklaşık 1400 m uzunluğunda çelik viyadük yapılacak.

4 ayrı trafik garantisi 

Projede 4 ayrı kesim halinde trafik garantisi verildi. Gebze-Orhangazi kesimi için 40 bin otomobil, Orhangazi-Bursa (Ovaakça Kavşağı) kesimi için 35 bin otomobil, Bursa (Karacabey Kavşağı) - Balıkesir- Edremit ayrımı kesimi için 17 bin otomobil, Balıkesir-Edremit ayrımıİzmir kesimi için 23 bin otomobil garantisi verildi. Trafik sayısının garanti edilenin altında kalması nedeniyle oluşacak gelir kaybı, gelir kaybının olduğu yılı takip eden yılın nisan ayı içerisinde idare tarafından görevli şirkete ödenecek.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim