• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 17 °C

Gemi ihalesi için 9 yerli firma dosya aldı

Gemi ihalesi için 9 yerli firma dosya aldı
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, bugüne kadar ihale için dosya alan 16 firmadan 9 tanesinin Türk firması olduğunu açıkladı.

Gemi ihalesi için 9 yerli firma dosya aldı

İzmir’e getirmek istedikleri modern yolcu gemilerini Türkiye’de yapacak teknolojinin ve mühendislerin var olduğunu söyleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, bugüne kadar ihale için dosya alan 16 firmadan 9 tanesinin Türk firması olduğunu açıkladı.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (MÜSİAD) “Dost Meclisi” toplantısına katılarak açıklamalarda bulundu. MÜSİAD İzmir Şube Başkanı Abdurrahman Çabuk’un açılış konuşmasının ardından kürsüye gelen Başkan Aziz Kocaoğlu, son dönemlerde kamuoyu gündemini meşgul eden konularla ilgili önemli ve samimi açıklamalarda bulundu.

Başkan Aziz Kocaoğlu, yolcu vapuru ihalesi konusunda ortaya atılan spekülasyonların ve yapılan tartışmaların kendisini “çok üzdüğünü” söyleyerek, “Ortaya atılan iddialarla ‘ihaleye yerli firma giremez’ deniyor, ama bugün itibariyle teklif vermek için belediyeden 16 ihale dosyası alınmış ve bunların 9 tanesi yerli, 7 tanesi de yabancı firma” dedi.

Yerli üretimin desteklenmesi konusunda en büyük çaba gösteren kurumların başında İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin geldiğini ve bugüne kadar yaptıkları çalışmalarla bunu ortaya koyduklarını söyleyen Başkan Kocaoğlu, “Son dönemde bir lobi faaliyeti gibi yürütüldü, Bu açıkçası canımızı sıktı, sıkmaya da devam ediyor. Binali Yıldırım Bey, sektör temsilcileriyle toplantısındaki konuşmasında ‘yerli firma alsın’ diyor, ben de yerli firma alsın diyorum, içim gidiyor. Keşke yerli firma alsa da memleketin deniz-tersane sektörünün kalkınmasına faydamız olsun. Bunu istemesem kendimden şüphe ederim. İzmir’de biraz daha işe bakarsak iyi olacak sanıyorum; çünkü insanlar boş kalınca ‘o bunu dedi, bu öyle mi dedi’ diye laf çoğalıyor” diye konuştu.

EN SON TEKNOLOJİ, UZUN SÜRELİ KULLANIM

Gemilerin 40 - 50 yıl gibi uzun süre kullanılan araçlar olduğunu vurgulayan Başkan Aziz Kocaoğlu şöyle devam etti:

“Ne kadar geleceği yakalarsak, yatırımı o kadar rantabl yaparız diyerek uzun süren çalışmalardan sonra karbon kompozit katamaran cinsi olarak gemileri belirledik. Herkese sorduk; Gemi Mühendisleri Odası ve Türk Loydu’na da sorduk. Toplantı yaptık, konuştular. Ben de 300 milyonluk ihaleye çıkıyorum, tüm sorumluluk belediye başkanına ait, yanlış karar verir miyim diye sabaha kadar uyumuyorum zaten. Arkadaşların sesi yüksek çıkınca, dedim çağırayım konuşalım. Münazara yaptık, 2-3 saat sürdü. Tüm samimiyetimle ‘acaba’ diyeceğim bir husus ya da hata yaptığımızı ortaya koyan bir şey gösteremediler. Biz de yolumuza devam ettik. ‘Malzemesi çok pahalı’ diyorlar, 3 kat pahalı diyorlar. Hammaddenin pahalı olması, bir geminin fiyatında yüzde 5- 10 oynar. Arabada saçın maliyeti arabanın fiyatına ne kadar yansır? Evet biraz pahalı, ama son teknoloji ve en sağlam malzemeden yapılacak. Uçak teknolojisinde, deniz altında, savaş gemisinde kullanılan karbon kompozit malzemeden yapılacak gemiler alıyoruz.”

“TÜRKİYE’NİN TEKNOLOJİSİ YETERLİ”

“Bu gemi teknolojisini bu ülkede uygulayacak tersane de var gemi mühendisi de var” diye konuşan Başkan Kocaoğlu, “Bu malzemeyi üreten ülkelerden bir tanesi de Türkiye. Ülkemizde bu malzemenin hammaddesi de yapılabiliyor. Alüminyum ya da çelik gövde olsaydı belki çok daha fazla tersaneci bu ihaleye girecekti. Ama biz bir yandan İzmirli’ye son teknoloji ürün sunmak diğer yandan da sanayiciyi taleplerimizle biraz zorlayarak yukarı çekmek zorundayız” dedi. Türkiye’de yerli firmaları korumak için yasadan gelen yüzde 5 oranında teşvik de olduğunu hatırlatan Başkan Kocaoğlu, “Yerli firma 99 kuruş verirse, yabancı firma 95 kuruş da verse ihaleyi yine yerli firma alır” şeklinde konuştu.

YENİ İSKELELER GELİYOR

Göreve geldiğinden bu yana “yerelde kalkınma” hedefiyle çalışmalarını yürüttüklerini söyleyen Başkan Aziz Kocaoğlu, “Tabii ki makro kalkınmayı hükümet yapacak, ama yerel yöneticiler yerel dinamikleri harekete geçirecek çalışmalar yapmalılar” dedi. İzmir’in ihtiyacının “teşvik” olduğunu belirten Başkan Kocaoğlu, “Komşu illerle aradaki teşvik farkı kaldırıldığında, İzmir’in sanayi bölgelerinin 2- 3 yılda dolmaması mümkün değil. Teşvik olsa, yatırımcılar Manisa yerine hemen yanında limanı olan Aliağa’ya gider” diye konuştu.

İzmir Limanı’nın mutlaka büyütülmesi gerektiğini de ifade eden Başkan Kocaoğlu, Bakanlık tarafından Liman kapasitesinin artırılacağını, Büyükşehir Belediyesi tarafından da Körfez’in rehabilitasyonu için gerekli çalışmaların yapılacağını bildirdi. Rehabilitasyon kapsamında akıntıyı sağlamak için sirkülasyon kanalları açılacağını ve ilerleyen süreçte belirlenen yerlere iskeleler kurulacağını ifade eden Başkan Kocaoğlu, şöyle konuştu:

“Şu anda eski liman dediğimiz Pasaport ve Konak Pier arası zaten marina halinde. Sadece ortada mendirek var. Burası kısa sürede marina şeklinde düzenlenebilir. Ama durumu karışık, arap saçına dönmüş. Ulaştırma Bakanımıza, Maliye Bakanımıza ilettik. Hani yapılamıyorsa Belediye olarak biz yapalım kente bir marina gelsin mantığıyla düşünmüştük, ama bir sonuç alamadık.”

Yapılan çalışmalar kapsamında Yeni Kent Merkezi olan Salhane-Turan arasında da bir marina yapılmasının düşünüldüğünü bildiren Başkan Kocaoğlu, İnciraltı’nın planlanması kapsamında o alana da bir tane marina düşünüldüğünü söyledi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, MÜSİAD üyeleri tarafından getirilen “kruvaziyer limanı İnciraltı bölgesinde olsun” önerisine katılmadığını, bu limanın turistlerin Agora-Kadifekale-Kemeraltı aksını yürüyerek dolaşabilecekleri mesafede bulunması gerektiğini kaydetti.

“DOSYA SAHİBİNE BAKMADAN TÜM PLANLARI İNCELİYORUM”

İzmir’e yatırım yapacak kişilerin her türlü işini, yasal çerçevede olmak kaydıyla çözmekle mükellef olduğunun altını çizen Başkan Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Belediyede planlamadaki genç şehir plancı arkadaşların hepsini tanırım. Hata olmasın diye, harita üzerinde sık sık neredeyse her 100 dönüm üzerinde tartışarak planları yaptık. Görevde olduğum 7.5 yıldır, başvuran tek bir vatandaşın dosya üzerindeki adına bakmadan işimi yapmak için bazen sabahlara kadar çalışıyorum. Benim çalışmadığım, meclise giden bir planlama yok. Hiçbir dosyanın da sahibi ‘kimmiş’ demedim. Vatandaşın işini görelim. Ama vatandaş biraz kantarın topuzunu kaçırmıştır, 10 olacak yere 100 istiyordur, o zaman o vatandaşa, ‘Senin istediğin gibi olmaz’ deriz.”

EŞREFPAŞA, DAR GELİRLİNİN SİGORTASI

İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi’ni Sağlık Bakanlığı’na devretmek istemediğini belirten Başkan Aziz Kocaoğlu, “Orası fakir fukaranın her türlü bakımının yapıldığı yer. Biz köy köy, okul okul geziyoruz. Orası izmir’deki dar gelirli vatandaşın bir sağlık sigortası. Eşrefpaşa Hastanesi 1909 yılından bu yana Büyükşehir Belediyesi’nde. Maddi getirisi yok ama hastanenin yaşaması gerekiyor ve ben de bunun için her türlü desteği veriyorum. Hastanenin altyapısının, teknolojisinin en yeniyi yakalaması için sürekli yatırım yapıyoruz. Ama bir gün bir yasa çıkar ve devretmek zorunda kalırsak, tabii ki yasalar karşısında boynumuz kıldan incedir” dedi.

ŞİRİNYER TRAMVAYI

Ankara’da TCDD ile görüşmeler yaptığını da söyleyen Başkan Aziz Kocaoğlu, Şirinyer’deki 1800 metrelik arazinin Büyükşehir Belediyesi’ne devredilmesini önerdiklerini söyledi. Şirinyer-Tınaztepe Kampusü arasında tramvay yapılması ve arazinin durumu için TCDD’ye 3 farklı öneri götürdüklerini söyleyen Başkan Kocaoğlu, “Burayı bize verin, biz tramvay yapalım dedik. Bunu kabul etmezlerse ortak yapalım ve ortak işletelim önerisini götürdük. En son önerimiz ise TCDD tarafından yapılmasıydı. Kimin yapacağı önemli değil, önemli olan buradaki vatandaşlarımızın ulaşımlarının sağlanması” dedi.

Ulaşım konusunun tüm büyükşehirler için “kara delik” olduğunu belirten Başkan Kocaoğlu, “Ulaşımı sübvanse etmek zorundayız. Biz yaklaşık yüzde 35 – 40 oranlarında karşılıyoruz. Bizim sübvanse etmemize rağmen 4 kişilik bir ailenin ortalama ulaşım masrafı aylık 400 lirayı buluyor. Türkiye’de otobüsleri kullanan vatandaşlarımızın ortalama maaşları belli bir düzeyde. 1.5 yıldır dolmuşları KentKart’a dahil etmeye çalışıyorum; onlar da iyi niyetli, geliyorlar, görüşüyoruz, ama dahil edemiyorum. Bu iş üzerinde çok daha çalışılması gereken, gelir düzeyiyle, yaşam standartının artmasıyla ilgili bir konu” diye konuştu.

Raylı sisteme geçilmesi durumunda, tramvay ve metronun hayata geçmesi ile belediyenin yatırım potansiyelinin de artacağını, vatandaşların çağdaş- konforlu ve hızlı bir şekilde ulaşımlarının sağlanacağını söyleyen Başkan Kocaoğlu, “Daha önce harcadıklarımızla birlikte, tramvayları da sayarsak, raylı sisteme yaklaşık 2 milyar lira yatırım yapmış olacağız” dedi.

EXPO MESAJI

EXPO konusunda her kesime mesaj veren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, “EXPO’ya gidecek yolları tüm İzmirliler ve Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları örgü gibi örerek, dantel gibi işleyerek gitmek zorundayız. ’Başkan bunu yapsın, Vali şunu yapsın, bakan bunu desin ‘ demekle olacak iş değil. Herkes EXPO’yu isteyecek ve bunu gösterecek. Bunun için hepimize görev düşüyor” dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim