• BIST 96.400
  • Altın 144,302
  • Dolar 3,5616
  • Euro 4,0009
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 7 °C

Genelgede yeni düzenleme yapılacak

Genelgede yeni düzenleme yapılacak
Kara Ulaştırması Genel Müdürü Ali Rıza Yüceulu, D2 ve B2 belgelerine yönelik olarak yayınlanan genelgede yeni düzenleme yapacakları bilgisini verdi.

Turizm taşımacılığı genelgesinde yeni bir düzenleme yapılacak

Kara Ulaştırması Genel Müdürü Ali Rıza Yüceulu, D2 ve B2 belgelerine yönelik olarak yayınlanan genelgede yeni düzenleme yapacakları bilgisini verdi.

TOFED yönetim Kurulu Başkanı Terzi’nin başkanlığındaki heyet, Müsteşar Yardımcısı Aydın’dan sonra Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü’ne atanan Ali Rıza Yüceulu’yu makamında ziyaret ederek, yeni görevinden dolayı kutlayıp, başarı diledi. Samimi bir havada gerçekleşen görüşmede ilk sözü alan Başkan Rüştü Terzi, Yüceulu’nun İstanbul Ulaştırma Bölge Müdürlüğü görevi sırasında kendisiyle çok sıcak bir ilişki içinde olduklarını, sorunların çözümünde Yüceulu’dan her zaman destek gördüklerini belirtti.

Şu anda yürürlükte bulunan mali sigorta sisteminin karayolu ile yolcu taşımacıların ihtiyaçlarını karşılamadığını ve onların sorunlarına çözüm getirmediğine işaret eden Terzi, Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın ile yaptıkları görüşmede konunun tarafların geniş katılının sağlanacağı bir toplantıda ela alınmasının kararlaştırıldığını belirtti. Bu nedenle 11 Ekim Pazartesi günü saat 11.00’de Sayın Talat Aydın’ın başkanlığında Sigortacılık Genel Müdürü ve kurumun üst düzey yetkilileri ile TOFED adına da kendisi başkanlığındaki bir heyetin bir masada bir araya gelecekleri bilgisini veren Terzi, “Masanın bir tarafından otobüsçülük sektörünü temsilen bizler, diğer tarafında da Sigortacılık Genel Müdürlüğü yetkilileri olacak. Görüşmede mali sigorta sisteminin otobüsçülerin yüklerini hafifletilmesine yönelik düzenlemeleri ele alacağız. Sizler de hakemlik yapacaksınız” dedi ve bu konuda Yüceulu’dan destek istedi.

Hava taşımacıların haksız rekabeti

TOFED Genel Başkanı Rüştü Terzi, konuşmasının diğer bir bölümünde 2001 yılında çıkarılan kanunla Ulaştırma Bakanlığı’nın uçak firmalarının bilet tarifelerine müdahale yetkisinin ortadan kaldırıldığını, bu düzenlemeden dolayı Türk otobüsçülük sektörünün uygulamada büyük zarar gördüğünü kaydetti.

Uçak firmalarının müşteri sıkıntısı yaşadıkları dönemlerde fiyatları normalin çok altına çektiklerini, İstanbul’dan Van’a 50 TL’ye yolcu taşıdıklarını hatırlatan Terzi, “İstanbul ile Van arası bin 600 km. uçak buraya 50 liraya yolcu taşırsa, otobüsçü kaç liraya taşımalı?” diye sordu. Uçak firmalarının rekabetinin kendi sektörlerine de büyük zarar verdiğinin altını çizen Terzi, bu olumsuz durumun ortadan kaldırılması için Sivil Havacılık Kanunu’nun 25. maddesine “Gerekli hallerde ve geçici bir süre için taban ve tavan fiyat tarifelerini Ulaştırma Bakanlığı belirlemeye yetkilidir” şeklinde bir fıkra eklenmesini de istedi.

Şoför değil otobüs cezalandırılıyor

Başkan Rüştü Terzi, görüşmede sektörde büyük tepki çeken bir konuyu daha gündeme getirdi. Turizm taşımacılarına yönelik yapılan yeni düzenlemede yer alan 06.00’dan önce konaklama tesislerinden kalkış yasağı ve günübirlik seyahate toplam 400 km sınırlaması getirilmesinin yanlış bir karar olduğuna vurgu yapan Terzi, “Bu kararla şoförü korumak yerine otobüsler cezalandırılıyor. Bakanlık hiçbir şekilde otobüsü bağlayamaz. 2 değil de, 3 şoför koyarsınız yine otobüsün hareketini sağlarsınız” dedi.

TOFED yönetiminden gelen bu eleştirilere katıldığını ifade eden Kara Ulaştırması Genel Müdürü Ali Rıza Yüceulu da, “İstanbul’dan günübirlik Abant’a tur götüren bir otobüs bu karar nedeniyle gün içinde İstanbul’a geri dönemez. Bu nedenle konuyu bir kez daha gözden geçireceğiz” sözünü verdi.

Yüceulu, kısa bir dönem içinde uluslararası yolcu taşımacılığı yapılan araçlara takılacak olan akıllı elektronik takografların tüm otobüslerde kullanılmaya başlanmasıyla bu sorunun kendiliğinden ortadan kalkacağına da dikkat çekti. Yüceulu, “Elektronik takograflar aracın ilk hareket anından, ne kadar yol aldığı, nerelerde durduğu, sürücünün kaç saat bu aracı kullandığı gibi tüm bilgileri bize verecek. Bu cihazların kullanılmaya başlanmasıyla sorun kendiliğinden ortadan kalkacak” dedi.

Başkan Rüştü Terzi de, araçlara ne kadar gelişmiş sistemler takılsa bile asıl çözümün denetimden geçtiğini belirterek, “hırsıza kilit dayanmaz. Yapmak isteyen takograflar için de bir çözüm bulur. Önemli olan, denetlemektir” şeklinde konuştu.

Süper belge

Başkan Rüştü Terzi görüşmede sektörü çok yakından ilgilendiren bir konuyu daha Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğünün gündemine taşıdı. Karayolu ile yolcu taşımacılık sektörüne yönelik uygulamada B1, B2, D1, D2 ve D4 belgesi olmak üzere toplam 5 tane belge bulunduğunu, yolcu taşımacılığı yapacak firmaların yüksek ücret ödeyerek bu belgelere sahip olması gerektiğine işaret eden Terzi, Türk otobüsçülük sektörünün kurumsallaşması için tüm bu belgeleri kapsayacak ve süper belge olarak adlandırdıkları yeni bir belge sistemine geçilmesini istediklerini de belirtti.

Sektördeki kurumsallaşmanın ancak güç birliği yapılarak sağlanabileceğinin altını çizen Terzi, karayolu taşımacılık sektöründe D1 belgeli 397, B1 belgeli de 65 olmak üzere 460’dan fazla firmanın faaliyet gösterdiği bilgisini verdi. Firma sayısının ülkemizdeki arz talep dengesi açısından fazla olduğunu anlatan Terzi, “Bakanlık gibi biz de firmaların kurumsal kimliklerini ve altyapılarını oluşturmalarını istiyoruz” şeklinde konuştu.

Talep ettikleri süper belge uygulamasının hayata geçirilmesi halinde büyük firmaların küçük firmalara öncülük edip, onları çatısı altına alabileceğini kaydeden Terzi, bu uygulama çerçevesinde firma birleşmeleri yapılırken devletin de vergi muafiyeti gibi çeşitli destekler sağlamasının önemine işaret etti.

Uluslar arası yolcu taşımacılığı

TOFED Yönetim Kurulu Başkanı Rüştü Terzi, uluslararası yolcu taşımacılığı yapan firmaların yaşadıkları bir sıkıntıyı da Yüceulu’ya aktardı. Bursa’dan Sofya’ya yolcu taşıyan bir firmanın hareketinden itibaren Türkiye sınırlarını terk edene kadar hiçbir yerde yolcu alamadığı örneğini veren Terzi, “Bu firma, İstanbul’da, Edirne’ye kadar yolcu taşıyabilmelidir. Bu konuda yeni bir düzenleme talep etmekteyiz” dedi. Yüceulu da, bu konuyu bir kez daha değerlendireceklerini belirtti.

Terzi, kuruluşuna TOFED’in öncülük ettiği Uluslararası Karayolu Yolcu Taşımacılığı Birliği’nin (IPRU) tüzüğünün hazırlık çalışmalarının tamamlandığını, Türkçe, İngilizce, Arapça ve Rusça olarak basılan tüzüğün dağıtımına başlandığını da söyledi. IPRU’nun kısa sürede daha etkin bir çalışma sergileyebilmesi için Bakanlıktan yardım talebinde bulunan Terzi, “Sizden talebimiz; ilgili ülkelerin yetkilileri ile yapılan toplantılarda IPRU’nun da gündem maddesi olarak konulmasıdır” dedi.

Terzi son olarak da önümüzdeki günlerde karayolu ile yapılacak hac seyahate öncesinde otobüslerin ülke dışına çıkışında bazı sorunların gündeme geldiğini belirtti. Bu amaçla Suudi Arabistan topraklarına gidecek otobüslerin Türkiye’den ancak geçici ihraç belgesiyle çıkış yapabildiğini hatırlatan Terzi, otobüslerin tüm belgelerinin Hazine Müsteşarlığı’na verilmesine rağmen, aynı belgeleri Ulaştırma Bakanlığı’nın da talep ettiğini, bunun da uygulamada sorunları beraberinde getirdiğini ifade etti. Terzi, bu sorunun çözümü için Yüceulu’dan yardım istedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim