• BIST 90.009
  • Altın 145,788
  • Dolar 3,6175
  • Euro 3,9278
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 7 °C

GESAD'ın 11. Olağan Genel Kurulu yapıldı

GESAD'ın 11. Olağan Genel Kurulu yapıldı
Gemi Sanayicileri Derneği’nin (GESAD) 11. Olağan Genel Kurulu Türk Loydu Teoman Özalp Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Genel Kurulda alınan kararla dernek ismi “İMEAK Gemi Sanayicileri Birliği Derneği” olarak değiştirildi.

GESAD GENEL KURULU YAPILDI

Gemi Sanayicileri Derneği’nin (GESAD) 11. Olağan Genel Kurulu Türk Loydu Teoman Özalp Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Genel Kurulda alınan kararla dernek ismi “İMEAK Gemi Sanayicileri Birliği Derneği” olarak değiştirildi.

Gemi Sanayicileri Derneği’nin(GESAD) 11. Olağan Genel Kurulu Türk Loydu Teoman Özalp Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Genel Kurulda alınan kararla dernek ismi “İMEAK Gemi Sanayicileri Birliği Derneği” olarak değiştirildi.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan genel kurulun divan başkanlığına GESAD Genel Kurul Üyesi Orhan Yüceer seçildi. Yüceer’in yardımcılıklarını Ertan Özyardımcı ve Necmi Akmanlar yaptı.

Genel Kurul Sonucunda yeni liste şöyle oluştu:

Yönetim Kurulu Asil Üyeler
Ziya Gökalp
Özdemir Ataseven
M. İrfan Yalçınkaya
Orhan Yüceer
Yücel Gündoğdu
Alp Özalp
Adil Turgut

Yönetim Kurulu Yedek Üyeler
A.Hakan Şekerci
Salih Yüksel
Necdet Torlak
Cavit Pırlant
A.İlker Meşe
Ertan Özyardımcı
Mustafa Aktaş

Danışma Kurulu Asil Üyeler
Ahmet Gökalp
Yılmaz Onur
Mustafa Gürsoy
Özkan Göksal

Danışma Kurulu Yedek Üyeler
Can Kalkancan
Engin Kılıçarslan
İbrahim Çakır
Tunç Nahi

Denetleme Kurulu Üyeleri
Ömer Tanrıkulu
Engin Sezen
Hasan Polat

Denetleme Kurulu Yedek Üyeler
Nezih Mırız
Salip Cebecioğlu
Hamit Kaval

Armatörler Uzakdoğu’yu tercih ediyor

Gemi Sanayicileri Derneği’nin 2011 faaliyetleri hakkında bilgiler veren GESAD Başkanı Ziya Gökalp, finansal olumsuz etkilerinin 2010 yılında devam ettiğini belirterek, gemi yan sanayinin tüm olumsuzluklara karşı ayakta durmaya çalıştığını söyledi. “Deniz taşımacılığında görülen dalgalanmalar işlerin yoluna girmesinin zaman alacağını gösteriyor” diyen Gökalp, sıkıntıların Çin, Güney Kore, Japonya gibi diğer Uzakdoğu ülkelerinde de devam ettiğini aktardı.

Türkiye’de tercih edilen ufak tonajlı yeni gemi siparişlerinin Vietnam, Yeni Zelanda, Bangladeş gibi Uzakdoğu ülkelerine kaydığı dile getiren Gökalp sözlerine şöyle devam etti:

Eylül 2010 tarihinde uluslar arası Hamburg denizcilik fuarında 10.000 DWT civarında kapasiteli tanker siparişlerin başta Bangladeş olmak üzere diğer Uzakdoğu ülkelerine verildiği görüldü. Bangladeş’te çok ucuz işçilik ve düşük maliyetle yapılan çalışmalar bu ülkeye rekabet koşullarında büyük avantajlar sağlıyor. Uzakdoğu ülkeleri her tip gemi siparişi alımında ülkemiz armatörleri de dahil Avrupa ve diğer ülke amatörlerinin tercih merkezi oldu”

“Kendi gemi sanayini kuramayan ülkeler silinecek”

Türkiye’deki tersane alanlarına yapılan yatırımların azaldığına dikkat çeken Gökalp, tersanelerin 2010 yılında gemi bakım ve onarım çalışmalarına yöneldiğini söyledi. Gökalp, resmi rakamlara göre 2008 yılında 2 milyar 647 milyon 859 bin USD olan Gemi ve Yat ihracatının, 2009 yılında 1 milyar 826 milyon 239 bin USD’ ye 2010 yılında 1milyar 114 milyon 330 bin USD’ ye gerilediğini aktararak, “Bu tablo içinde gemi ihracatı ise 2008 yılında 2.38 milyar USD, 2009 yılında 1.59 milyar USD, 2010 yılında ise 902 milyon USD olarak gerçekleşerek, son yıl 1 milyar USD’ nin altına düşmüştür” dedi.

Gemi sanayindeki kriz ve durgunluğun istihdamı etkilediğini hatırlatan Gökalp, 2010 yılında İşkur ve Milli eğitim Bakanlığı Bağcılar Meslek Teknik Enstitüsü ile müşterek düzenlenen Mesleki Geliştirme Kursunda 1730 İşçiye eğitim ve sertifika verildiğini dile getirdi. GESAD’ın 3 yılda 7 bin kişiye eğitim verdiğine vurgu yapan Gökalp, 2011 yılının ilk 6 aylık dönemde 400 kişiye eğitim verdiklerini söyledi. Türkiye’nin 2023 yılı hedefinin 500 milyar USD olduğunu ve ticaretin yüzde 90’nının deniz yoluyla yapıldığını işaret eden Gökalp, kendi gemi sanayini kuramayan ülkelerin yok olacağını savundu.

GİOSB’nin kendi limanı olacak

Zor şartlarda Yalova Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nin(GİOSB) kuruluşunu tamamladıklarına dikkat çeken Gökalp, “Şubat 2011 de Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca onaylanarak tescil edilmiş olan Yalova Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi, değişen yönetmelikle ülkemizde CED raporu istenilen ilk Organize Sanayi Bölgesi oldu. Yenilikçi ve Çevreci çalışmaların yanında ve destekçisi olan derneğimiz çok büyük güçlüklere rağmen tüm GİOSB kuruluşu için 1.400 dönüm arazide eksiksiz CED çalışmalarını tamamladı. GİOSB’nin kendi limanı olacak. Sanayi ve Ticaret Bakanımız Sayın Nihat ERGÜN Kocaeli KOSGEB ve Doğu Marmara Bölgeleri kalkınma ajansının Kocaeli çalışma binası açılış toplantısında Bölge valileri ve tüm yetkililerin katılımıyla yapılan toplantıda OSB Bağlantı Limanı arası demiryolu bağlantısı uygulama çalışmalarının başlatılacağını açıkladı. Sayın Bakan Yalova’da 8 Haziran tarihinde yaptığı konuşmada Yalova Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesine Lojistik dahil her türlü yardımın yapılacağını ve GİOSB’ nin işsizlik sorununa sektörümüzün yapacağı önemli katkıyı dikkate almanın gerektiğini belirtti. Kendisine olumlu katkı ve görüşlerinden dolayı teşekkür ederiz. Yalova Gemi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi ülkemiz gemi sanayi için kendini yenileme projesidir. Sanayimizin uluslararası arenada boy gösterme projesidir. GİOSB’nin Yalova merkez çalışma ofisimiz kuruldu. Son Müteşebbis Heyet Toplantısında Dernek Genel Sekreterimiz Mustafa ÜNAR, Bölge Müdürü olarak görevlendirildi. ” şeklinde konuştu

“EMEC ile çalışmalarımız devam ediyor”

GESAD’ın Avrupa Gemi Teçhizatları Birliği (EMEC) bünyesinde çalışmalarına devam ettiğine değinen Gökalp, “Derneğimiz katılımı ile 24.000 Avro civarında gelir elde edeceği proje, yazılımı devam eden derneğimizin katılımcısı olduğu ilk proje oldu. Bu konuda gerekli çalışma ve desteği veren derneğimiz Proje ve Araştırma – geliştirme danışmanı Sayın Ahmet Dursun ALKAN ‘ a teşekkür ederiz” dedi. EMEC’ in başlattığı GREEN SHIP projesinin 7-8 Temmuz tarihinde Paris’te Uluslar arası Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından düzenlenen toplantıda görüşüleceğini söyleyen Gökalp şunları söyledi:

“Ekonomik kalkınma işbirliği (OECD) örgütünün bu toplantısına iştirakçi olarak Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığımız yanında, Derneğimizi Temsilen Prof Dr. Ahmet dursun Alkan iştirak edecek olup bu önemli uluslar arası toplantı da derneğimiz adına GREEN SHİP teknolojisi görüş ve çalışmalarımızı anlatacak. Toplantının 2. günü EMEC Genel Sekreteri Paolla LANCELOTTİ tarafından projenin çevre ve iklim değişikliği, yenilikçi teknoloji etkinliği yönünden önemi anlatılacaktır. Ayrıca toplantıda projenin aldığı mesafe ve hızlandırılması yönünde çalışmalar da yapılacak” Gökalp, EMEC’in Yönetim Kurulu üyeliğine seçildiğini de sözlerine ekledi.

2011-2012 tahmini bütçe 740 bin TL

Derneğin mali bütçesi hakkında bilgiler veren GESAD Genel Sekreteri Mustafa Ünar, işsizliğin ve eğitim gelir ve gider farklılıklarının mali bütçeyi etkilediğini söyleyerek, “İki yıl içinde 5500 kişi eğitime katılmıştı. Geçen sene içinde bu sayı 1700’e düştü. bir trilyona ulaşan mali bütçemiz 2010 yılında 580 milyon lira olarak gerçekleşti. Uluslararası faaliyetlerin etkisiyle ve AB projelerinden gelecek gelirlerin etkisiyle 2011-2012 tahmini bütçemizin yüzde 18-20 civarında bir artış göstereceğini düşünerek, tahmini bütçemizi 740 bin TL olarak belirlendik” şeklinde konuştu.

GESAD’ın ismi değiştiriliyor

İMEAK Gemi Sanayicileri Derneği’nin ismi 11. Olağan Genel Kurulda alınan kararla İMEAK Gemi Sanayicileri Birliği Derneği olarak değiştirildi. Konuyla ilgili bir açıklama yapan Dernek Başkanı Ziya Gökalp, yurtiçi ve yurtdışı toplantılarda dernek isminin yanlış anlaşılmasından dolayı böyle bir isim değişikliği yaptıklarını söyledi. “GESAD bizim evladımız ama böyle bir değişikliğe mecbur kaldık” diyen Gökalp, “Birliği” kelimesinin dernek ismine ayrı bir ciddiyet kattığını söyledi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim