• BIST 97.533
  • Altın 145,745
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 10 °C

GİSBİR'in dümenine 3 yıl daha Murat Kıran geçti

GİSBİR'in dümenine 3 yıl daha Murat Kıran geçti
Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (GİSBİR) 45. Olağan Genel Kurul Toplantısı, 12 Mayıs 2015 Salı günü yapıldı. Murat Kıran başkanlığındaki Yönetim Kurulu listesi,tüm üyelerin oy birliğiyle 3 yıl daha göreve devam etmek üzere seçildi.

Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (GİSBİR) 45. Olağan Genel Kurul Toplantısı, 12 Mayıs 2015 Salı günü üyelerin katılımıyla GİSBİR Genel Merkezi’nde gerçekleşti. Avrupa Birliği Bakanı Volkan Bozkır ve Tuzla Belediye Başkanı Şadi YazıcıI da Genel Kurul Toplantısı’nın ardından GİSBİR’i ziyaret etti ve  üyelerle bir araya geldi.

Murat Kıran başkanlığındaki Yönetim Kurulu listesi, tek liste olarak seçime girdi ve katılan tüm üyelerin oy birliğiyle 3 yıl daha göreve devam etmek üzere seçildi.Seçim sonrası kürsüye çıkan Murat KIRAN yeni seçilen Yönetim Kurulu Üyeleri ve GİSBİR’in tüm organları adına Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği (GİSBİR) üyelerinin göstermiş olduğu teveccüh için teşekkür etti. 

Gerek sektör temsilcilerinin dile getirdiği ve GİSBİR yönetimine devam edilmesi arzusu ve Türk gemi inşa sanayini ilgilendiren ve ilerleme sürecinde olan birkaç projenin daha tamamlanması adına Yönetim Kurulu üyeleriyle birlikte bir dönem daha aday olduklarını belirten Murat KIRAN, bu süreçte görev almasını istediği sektör paydaşlarının bu isteğini ikiletmeksizin kabul ettiklerini ifade etti ve kendilerine teşekkür etti. 

Murat Kıran: “GİSBİR 2014 yılı Faaliyet Raporu’nda da görüldüğü gibi GİSBİR son üç yılda oldukça faal bir kurum haline gelmiştir. Gerek yurtiçi, gerekse yurtdışı faaliyetlerimizde Türk gemi inşa sanayini daha iyi nerelere götürebiliriz adına ciddi arayışlar içerisinde çalışmalar yapmaktayız. Bununla beraber tabir-i caizse çalmadık kapıda bırakmıyoruz. Şunu memnuniyetle ifade etmek isterim; göreve başladığım 2011 yılındaki Türk gemi inşa sanayinin tablosu ile 12 Mayıs 2015 tarihindeki tablo arasında ciddi bir fark var. Özellikle faaliyette olan tersanelerimizin, faaliyette olan altını çiziyorum ve sadece bu alanda iş yapan arkadaşlarımıza baktığım zaman gerçekten hepsinde bir iş var; hatta seri işi olan arkadaşlarımız var ki bu bizi umutlandırıyor. Tabi ki kar oranları tartışılabilir. Fakat şunu da kabul etmek gerek, dünyada 2008 yılının ikinci yarısında başlayan ekonomik kriz hala bitmiş değil. Buna rağmen Türk gemi inşa sanayinin sürdürdüğü faaliyetler bizleri mutlu ediyor. Bu işlerin devamı olmasını diliyoruz ve devamı olması adına da, GİSBİR 2014 Yılı Faaliyet Raporu’nda da gördüğünüz üzere, özellikle yurtdışı bağlantılarımızı, özellikle yoğun ihracat yaptığımız İskandinav ülkeleriyle olan ilişkilerimizi kuvvetli tutmaya çalışıyoruz. Faaliyet gösteren tersanelerimize baktığımızda şunu görüyoruz ki hiç şikâyet gelmemesi adına yaptıkları işlerde ekstra özen gösteriyorlar. “ dedi.

Avrupa Birliği Bakanı Volkan Bozkır, Murat Kıran’ın ardından kürsüye çıkarak şu açıklamalarda bulundu: “Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği’nin çok değerli mensupları, Başkanı, aranızda bulunmaktan dolayı büyük bir memnuniyet ve onur duyuyorum. Özellikle de Genel Kurulunuzu tamamlayıp bu Genel Kurulun yorgunluğu sürerken ve yeni başkanımız daha bunun rehavetini yaşarken birdenbire bendenizle böyle bir toplantıya girmeniz gerçekten beni ayrıca duygulandırdı. 

Yeni Başkanımızın hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum. Görevinde başarılarının devamını diliyorum. GİSBİR, 7 Temmuz 1971 tarihinde kurulmuş, çok güzide bir yapı. Aynı yıllarda ben de Tuzla Piyade Okulu’nda askerliğimi yaptığım için Tuzla’nın ayrı bir hatırası vardır, 6 ayımı güzel Tuzla’da geçirdim. Aynı tarihlerde GİSBİR’in kurulmuş olması benim açımdan çok güzel bir tesadüf. Tabii ki GİSBİR, Türkiye’nin en eski sivil toplum kuruluşlarından da biri aynı zamanda. GİSBİR,  Türk Gemi İnşa Sanayinin tek resmi temsilcisi konumunda ve bu da övünç duyulacak, iftihar edilecek bir konu ve bugün itibariyle sahip olduğunuz 93 üye gerçekten önemli bir rakam. Türk denizcilik ve gemi inşa sektörünün gerek coğrafi konumu, gerekse Türkiye’nin 3 tarafının denizlerle çevrili olması dolayısıyla çok önemli avantajları vardır. Bu avantajlardan nitelikli şekilde yararlanmak ve Türkiye için en büyük menfaatleri sağlamak özenli bir denizcilik politikasıyla mümkündür. Türk Gemi İnşa Sanayicilerinin buradaki rolü yıllardır Türk ekonomisine önemli katkıları ve gerçekten güzide bir intiba yaratmış olmaları dünya çerçevesinde bizim için çok önemli. Birçok adımlar atıldı. Daha da atılabilir ama bendeki notlarda özellikle emlak sorunun halledildiği, yaşlı Koster filonuzun Türk tersanelerinde yerli katkı payıyla yenilenmesi için hurda desteğinin sağlandığı bilgisi var. Ayrıca çalışmalar, izlenen politikalar sonucunda ülkemiz dünya gemi inşa sanayinde şu sırada 5. sırada ve yat inşasında da 3. sırada yer almaktadır. Bunlar çok önemli rakamlar. 2003 yılındaki 37 tersane sayısı bugün 73’e ulaştı ve dünya çapında 23. sıradan 6.’lığa ulaşmış bir ülkeyiz. Türk Ticaret Filosu da gerçekleştirdiği büyümeyle 31,3 milyon ton kapasitesiyle dünyanın 13.  en büyük filosu. Çin’den sonra en büyük gemi adamı yetiştiren ülke olma özelliğine de sahibiz ve birçok da tersane ve deniz alt yapısı da tamamlanmış vaziyette. Tabi toplam yük, 2002’de toplam yük elleçlemesi 150 milyon tonken bugün 383 milyon tona ulaştı. Bu da çok önemli bir rakam. Tabi Avrupa Birliği üye ülkelerinde birçok ülkenin taraf olduğu Paris Memorandumu uyarınca beyaz listeye geçmiş olmamız da en önemli ticaret ortağımız olan Avrupa Birliği’nin limanlarında denetlenen ve tutulan gemi sayımızı azalttı.

Bahsi geçen tüm bu gelişmelerin, kat edilen mesafeyi ve önümüzdeki imkanları gösterdiğini düşünüyorum. Türkiye Cumhuriyeti’nin belki de en güçlü olduğu noktaya şu anda erişmiş vaziyetteyiz. Ekonomideki istikrar ve siyasi istikrar yan yana geldiğinde Türkiye’de son 10 yılda bütün rakamlar yaklaşık 3’e katlandı. Milli gelir rakamı, kişi başına milli gelir rakamı, turizm gelirleri, ihracatımız, üniversite sayımız ve Merkez Bankası rezervlerinin 20 milyar dolar seviyelerinden 150 milyar dolara ulaşması, İMF ile olan borcumuzu kapatıp, kendi kararlarımızı kendimiz verir hale gelebilmemiz gerçekten önemlidir. 

Avrupa Birliği süreci de bu kapsamda önemli bir mesafe kat etti. Gümrük Birliği 150 milyar dolar ticaret hacmi olan bir ilişki ve 14.800 kalem mal ihraç ediyoruz. 150 milyar dolar ticaret hacmini tarım, hizmetler ve kamu alımlarının dahiliyle 300 milyar dolara çıkartacak süreci bugün başlattık. Ekonomi Bakanımız Avrupa Birliği Ticaretten Sorumlu Üyesi Cecilia Malmström ile ortak basın toplantısında bu ilk adımı attılar. İnşallah bu gerçekleşirse 300 milyar dolar ticaret hacminden bahsediyoruz. Tabii ki denizcilik sektörümüz, bütün sanayimiz ve tüm iş dünyamız için gerçekten bugünkü kadar bir imkan ortaya çıkacak. Türkiye Gemi İnşa Sanayicileri Birliği’nin (GİSBİR) ve bu güzide üyelerin önemi orada tekrar vurgulanacaktır. Türk gemileri Türk Bayrağı ile dünyayı dolaşıyor ve Türkiye’nin en güzel şekilde tanıtılmasını sağlıyor. Türk Bayrağının bu kadar ülkeye gitmesi bizlere kıvanç veriyor."

3 yıl daha göreve devam etmek üzere seçilen GİSBİR Yönetim Kurulu Üyeleri listesi şu isimlerden oluştu:

Murat KIRAN

Bilgehan BAYRAMOĞLU

Orkun ÖZEK

Devrim Orkun KALKAVAN

Refik Yavuz KALKAVAN

Mehmet Birol ÜNER

Sabahattin ASLAN

Hüseyin MENGİ

Engin OKTAY

Orhan TORLAK

Ufuk AKSOY

gisbir-012.jpg

gisbir1-012.jpg

gisbir2-011.jpg

gisbir3-009.jpg

gisbir4-004.jpg

gisbir5-006.jpg

gisbir6-003.jpg

gisbir7-003.jpg

gisbir9-001.jpg

gisbir10-001.jpg

gisbir11-001.jpg

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim