• BIST 9915.62
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 23 °C

Hava kirliliği ile ilgili soru önergesi verildi

Hava kirliliği ile ilgili soru önergesi verildi
İstanbul Milletvekili Durmuşali Torlak, İstanbul ve Çanakkale boğazları ile Marmara denizini tehdit eden hava kirliliği ile ilgili, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın yazılı olarak cevaplaması için TBMM Başkanlığı’na soru önergesi verdi.

Hava kirliliği ile ilgili soru önergesi verildi

İstanbul Milletvekili Durmuşali Torlak, İstanbul ve Çanakkale boğazları ile Marmara denizini tehdit eden hava kirliliği ile ilgili, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın yazılı olarak cevaplaması için TBMM Başkanlığı’na soru önergesi verdi.

Torlak, sorularının Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederek önergesinde şu sözlere yer verdi:

"Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde hava kirliliği, doğrudan ve dolaylı etkileri ile insan sağlığına ve çevreye ciddi tehdit oluşturan kirlilik türlerinden biridir. Bu kirliliğe değişik faktörlerin neden olduğu hepimizin malumudur.
Ülkemizin etrafının denizlerle çevrili olmasına bağlı olarak, gemi ve deniz araçlarının yoğunluğundan ve sözkonusu deniz araçlarının kullanmış olduğu yakıt türlerine bağlı emisyonlardan kaynaklanan hava kirliliği özellikle başta İstanbul olmak üzere, deniz kenarında yaşayan vatandaşlarımızın sağlığını ciddi ölçüde tehdit ettiği açıktır. Bu nendenle, çevrenin korunmasına yönelik sıkı kurallar getirmekte tereddüt göstermeyen Avrupa Birliği’nin, hava kirliliğinin azaltılmasına yönelik getirdiği kurallar ve yaptırımlar, Uluslararası Denizcilik Örgütü’nde de gemi kaynaklı hava kirliliğinin azaltılmasına yönelik sıkı kuralların getirilmesine zemin hazırlamıştır.

Gemi kaynaklı hava kirliliğinin, kara kaynaklı hava kirliliğini 2020 yılında geçeceği tespitinde bulunarak Avrupa Birliği’nde başlatılan “hava kirliliği stratejisi” oluşturma çalışmaları, Eylül 2006 tarihinde Avrupa Parlamentosu’nun kabul ettiği bir strateji belgesi ile hava kirliliğinin önlenmesi için uygulanacak stratejiler 2006 sonunda belirlenmiştir. Belirlenen bu stratejiler çerçevesinde, Avrupa’nın İngiliz kanalı ile Baltık ve Kuzey denizi kıyılarında ve limanlarında oluşturulan “Emisyon Kontrol Alanları” (ECA) ile kükürt ve sülfür oranın yüzde 1.5 sınırı altında olması zorunluluğu getirilmektedir. Bu uygulama ile gemi yakıtlarındaki sülfür oranının düşürülmesi uygulaması, çevre kirliliğinin önlenmesine büyük katkı sağlayacağı muhakkaktır. Bu çerçevede, bir deniz ülkesi olan Türkiye’nin özellikle İstanbul ve Çanakkale boğazları ile Marmara denizinde yolcu ve yük trafiğinin yoğunluğundan kaynaklanan gemi kaynaklı hava kirliliğinin düşürülmesi gerekliliği açıktır.

Bu kapsamda;

1- Marmara ve diğer deniz kıyılarımızda Emisyon Kontrol Alanları oluşturulması ile ilgili bir çalışmanız/projeniz var mı?

2- Var ise hangi alanlar düşünülüyor ve ne aşamadadır?

3- Ülkemizde uygulanan mevcut gemi yakıtlarında kabul edilebilir maksimum sülfür konsantrasyonu oranı yüzde kaçtır?

4- Gemilerin limanda iken kara enerji kaynaklarını kullanmaya ve düşük seviyelerde sülfüroksit ve nitrojenoksit emisyonu olan gemilere yönelik teşvik edici bir çalışma yapmayı düşünüyormusunuz?

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim