Panel, Cornell Üniversitesi Otel İşletme Bölümü Dekanı Michael Jonhson’ın moderatörlüğünde gerçekleşirken; panelistler Ömer İsvan, Serdar Bilgili, İş Yatırım CEO Vekili Çağlan Mursaloğlu ve Jumeirah Grubu Başkanı Gerald Lawless oldu.
BÜYÜK HEDEFLERİMİZ VAR
BÜYÜK HEDEFLERİMİZ VAR
Açılış konuşmasını gerçekleştiren Demet Sabancı, konuklara geçmişi ve yatırımları hakkında bigiler verdi. Türkiye'nin geçtiğimiz yıl ağırladığı 36.9 milyon ziyaretçi ile dünyada altıncı sıraya yerleştiğini hatırlatan Sabancı, 2023 yılı için bütük hedefler belirlendiğine dikkat çekti.
DemSa olarak ellerinden geldiğince yaptıkları yatırımlarla Türkiye'nin turizm hedeflerine katkı koyduklarını belirten Sabancı, önümüzdeki dönemde İstanbul'da DemSa koleksiyonunu sergileyecekleri bir de müze kuracakları bilgisini verdi.
İSTANBUL'DA YATAK SAYISI ARTIYOR, DOLULUKLAR DÜŞÜYOR
İSTANBUL'DA YATAK SAYISI ARTIYOR, DOLULUKLAR DÜŞÜYOR
İstanbul’da bulunan otellerin yanı sıra inşaatı devam eden yüzlerce otel projesi olduğunu kaydeden Sabancı, "Şu an İstanbul’da yatak kapasitesi 150 bin ve 100 bini de inşa halinde. İstanbul’un ağırladığı 12 milyon turist, bu yatakları doldurmak için yeterli değil. Tüm Türkiye’de olduğu gibi İstanbul’da da doluluklar düşüyor. Turist sayısı artsa da artan yatak arzı ve kalış süreleri dolulukları aşağı çekmiş durumda." değerlendirmesini yaptı.
Sabancı, İstanbul’un Paris ve Londra'daki doluluk ve ziyaretçi oranlarına ulaşması için yapılması gereken çalışmaları ise şu maddelerle sıraladı:
*Sağlık, spor, moda, alışveriş gibi alternatif turizm alanlarına yönelmek
*Göbekli Tepe gibi, yeni destinasyonlara yönelmek ve buraları öne çıkarmak
*Pazarlama ve markalaşmaya yoğunlaşmak
*Turizm sezonunu uzatmak
*Turizm çalışanlarını eğitmek
*‘Etkilenmiş turist’ sayısını arttırarak tekrar gelmelerini ya da tavsiye etmelerini sağlamak
*Japonya, Çin gibi her geçen gün büyüyen sayıda tatilciye sahip ülkelere yoğunlaşmak
*Kalış süresini uzatmak
*Toplantı ve kongre etkinliklerini artırmak
Bunlar kısa vadeli hedefler değil. Bu hedeflere ulaşmak için sektörün her alanı beraber çalışmalı. ‘’
Kaynak: Leyla Durmaz - Turizm Güncel