• BIST 9915.62
  • Altın 2440.177
  • Dolar 32.4575
  • Euro 34.7559
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 12 °C

Kuruyükte düşüşe capesize freni geldi

Kuruyükte düşüşe capesize freni geldi
Capesize endeksinin artışının büyük çoğunluğu Perşembe günü gerçekleşti (%4,5). Trans- Atlantik’deki ticaret ve yüksek tonaj talebi bu artışın arkasındaki nedendi.

Kuruyükte düşüşe capesize freni geldi

Geçen hafta capesize endeksi % 5 artarak yükseliş sağlayabilen tek segment oldu ve genel endeksin düşmesini frenledi. Hafta boyunca BDI sadece 5 puan arttı. Capesize endeksinin artışının büyük çoğunluğu Perşembe günü gerçekleşti (%4,5). Trans- Atlantik’deki ticaret ve yüksek tonaj talebi bu artışın arkasındaki nedendi. Panamax piyasası ise iyi başladığı haftayı aynı şekilde tamamlayamadı ve haftalık olarak panamax endeksi pek değişmedi. Daha ufak tonaj gruplarının endeksleri ise % 2 civarında geriledi.

Kuru yük piyasasında navlun kazançlarının geleceği için genel hava karamsar, çünkü aşırı yeni gemi arzı yük talebini eritiyor. Dünyanın büyük demir cevheri üreticilerinden Brezilya’nın Vale şirketinin kendisi için yaptırdığı dev cevher taşıyıcı gemilerinin ilkinin filoya katılması bu durumu daha da kötüleştirdi. Ayrıca Hindistan’da muson mevsiminin başlaması da bu ülkeden olan demir cevheri taşımalarını Eylül ayı sonuna kadar olumsuz etkileyecek.



HABER VE YORUMLAR

Çin’in iç demir cevheri üretimi artıyor;


Çin resmi makamları tarafından verilen bilgiye göre ülkenin iç demir cevheri üretimi Mayıs ayında rekor seviyeye yükseldi. Gittikçe artan iç üretim sonucunda ithal demir cevherinin kullanım oranının gittikçe azalması bekleniyor.

Yine de bu yıl ithal demir cevheri miktarının geçen yıla nazaran % 8 artması bekleniyor.

İthal ve iç üretim demir cevherinin birlikte kullanımıyla Çin’in bu yıl 700 milyon ton çelik üreteceği ve bunun 650 milyon tonunun ülke içerisnde tüketileceği tahmin ediliyor

Çin’in Mayıs ayı ham çelik üretimi geçen yıla göre % 7,8 artarak 60.3 milyon ton ile rekor kırdı. 5 aylık ham çelik üretimi 290.4 milyon ton ile geçen yıl aynı döneme göre % 8,5 daha yüksek. Mayıs ayı üretim rakamlarına bakıldığında Çin’de devam eden enerji kıstlamasının çelik sektörüne etkisinin henüz sınırlı düzeyde kaldığı anlaşılıyor.

Kolombiya Kömür İhracatı rekor kırdı;

Kolombiya kömür ihracatı Mayıs ayında geçen yıla göre % 36 artarak 6,8 milyon ton ile tüm zamanların en yüksek aylık rakamına ulaştı. İhracat çoğunlukla AB ülkelerine yapıldı. Mayıs ayında bu bölgeye yapılan ihracat Nisan ayına göre % 31 arttı.

CAPESIZE

Capesizelar yirmi üçüncü haftada düşüş eğilimindeydi ancak yirmi dördüncü haftada tekrar yukarı çıkış yönüne geçti. Uzun süre düşüşte olan capesize endeksi ve kazançlarının birden bire yukarı çıkış yönüne geçememesi ve bu süreçte iniş çıkışlar göstermesi beklenen bir durum olsada ani dalgalanmaların piyasaya ve armatörlere olumsuz yansıdığını görebiliyoruz. Son 48 saatte BCI % 2 lik artış gösterdi ama hala piyasadaki dalgalanmalar sürüor. Ancak önümüzdeki günler için olumlu beklentiler mevcut ve pozitif yönlü gidişin sürecegi önünde tahminlar var.

PANAMAX

Panamakslar geçtiğimiz hem Atlantik hem Pasifik rotalarında hafta ortasına doğru US $ 17,000 seviyelerine ulaştı ancak sonra düşüşe geçti. Capesiler gibi Panamaks piyasalarında ve ratelerindeki dalgalanmalarda sürüyor. Pasific bölgesindeki Panamakslar haftayı US $ 14,000 seviylerinde kapattı. Önümüzdeki hafta için beklentiler Atlantik rotasındaki panamakların ratelerini arttıracğı ancak pasifik rotasında tahıl yükü beklenen seviyede çıkmazsa düşüş yaşanabileceği tahmin ediliyor.

SUPRAMAX/HANDYMAX/SIZE

Handy piyasalarında bu hafta düşüşteydi ancak uzun zamandır korudukları seviyeyi endeks ve rateler açısından korumaya devam ediyorlar. Handy ve Supra piyasalarında çok ciddi dalgalanmalar olmadı ancak yaz döneminde yaşanan olağan durdunluğa girildiği düşünülüyor.Önümüzdeki günlerde Pasifik bölgesinde durgunluk bekleniyor.

COASTER

Koster piyasalarını etkileyeceğini düşündügümüz bir açıklama geçen hafta Libya’dan geldi, yaşanan iç kargaşanın çözüme kavuşması için oğul Kaddafi Avrupa Birliği, Nato, Afrika Birliği ve Birleşmiş Milletler gözetiminde bir seçim yapılmasını önerdi. Bu seçimin gerçekleşmesi durumunda çoğu tarımsal ürün olan kargoların Türkiye-Bingazi arasında artış göstereceği tahmin ediliyor. Tunus’tan çıkan kargolar tuz, silis kumu ve gübre yüklerinde artış oldu ve bu ratelerin yükselmesini tetiklerdi ama kargoların hepsi firm kalmadı. Mısır’da ise çelik yüklerinde artış görüldü ve 1000-5000 dwt arası olan gemiler tercih edildi. Bu kargolar kuzey İspanya, Adriatik, Marmara ve İspanyol denizi rotasına doğru yöneldi. Adriatik rotasında çelik, kereste ve spot tonajlar sabit kaldı. İtalya’nın batı yakasından Marmara, Cezayir ve Adriatik’e çelik kargolarında artış vardı.Kuzey İspanya – İspanya Akdeniz rotasnda kosterler geçtiğimiz hafta beklenin altında yük ile karşılaştılar. Fransa kıyılarında ise kargo oranları değişiklik göstermedi. Fas’ta ise durum Kuzey İspanya’dan gelen kargolar ile biraz toplarlandı ancak hala beklenin altında kargo yükleri çıkıyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim