Remontowa Gemi İnşa 11 Mayıs 2012 tarihinde, Norveçli armatörlerden biri için ürettiği dört gemilik LNG yakıtlı feribot serisinin sonuncusunu suya indirdi.Norveçli armatör Remontowa’dan, farklı itiş, motor güçlerine sahip ayrıca farklı uzaklık ve rotalar için kullanılmak üzere sekiz modern feribot inşa etmesini istedi. Ocak 2011 tarihinde tersane ilk iki dizel güçlü, çift taraflı feribotu teslim etti.
Ro-Pax türü olan ikinci seri feribotların teslimi ise 2011 yılında tamamlandı. Şu anda teslim edilen bütün feribotlar Norveç sahilinde yerel taşımacılık için kullanılıyor. Dört büyük modern, gaz ile çalışan araç – yolcu feribotlarının sözleşmesinin imzalanması ise 2010 yılının mayıs ayında gerçekleşti.
Feribotlar kutup dairesinin üstünde bulunan zorlu hava şartlarında yerel halka, turistlere ve endüstriye hizmet vermek için çalışacak. BU tür zorlu şartlarda çalışmak gemilerden daima yüksek taleplerin bekleneceği manasına gelmekte. Yeni suya indirilen “Lodingen”, kendinden önce ki feribotlar gibi zararlı maddelerin emisyonunun atmosfere salıverilmesi ie ilgili katı ekolojik kurallardan geçecek.
Feribotların hepsi 390 yolcuyu ve 120 arabayı rahatça taşıyabilecek şekilde tasarlanmış durumda. Tek bir gaz ile çalışan motor ile çalışan gemilerin hizmet hızı 15 knot iken, gemiler azami 19 knot hıza çıkabilmekteler.
Genel Özellikleri:
Uzunluk: 96 metre
Kalıp Genişliği: 17 metre
Ana güvertenin en üst noktadan kalıp derinliği: 5 metre