• BIST 96.808
  • Altın 144,543
  • Dolar 3,5662
  • Euro 4,0101
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 15 °C

Lojistik sektörü ETA ile değişecek

Lojistik sektörü ETA ile değişecek
Borusan Lojistik, 5 milyon dolar tutarındaki inovasyonyatırımıyla geliştirdiği elektronik taşımacılık ağı projesini sektörünhizmetine sunuyor.

 

Bu amaçla Borusan Lojistik çatısı altında kurulan ETAşirketi, sektörde bir ilki gerçekleştirerek KOBİ'lere internetüzerinden, nakliyecilere ise mobilteknolojileri kullanarak büyük avantajlar getiriyor. Sistem sayesinde, KOBİ'lereyüklerini taşıyacak güvenilir, sigortalı, maliyet avantajı yaratan, 7x24izlenebilen nakliye hizmeti sağlanırken, kamyoncu esnafına iş sürekliliği, maliyetavantajı ve verimlilik kazandırılıyor.
 
5 Mart 2013, İstanbul; Borusan Lojistik’in Türkiye'de alanındailk ve tek olma özelliği taşıyan yeni şirketi ETA (Elektronik Taşımacılık AğıTaşımacılık ve Tic. A.Ş.) 5 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirileninovasyon projesi sonucunda kuruldu. ETA, bir yandan kamyoncu esnafınıTürkiye’nin en büyük, en etkin ve son teknolojileri kullanan filosu haline getiriyor,diğer yandan küçük ve orta büyüklükteki işletmelere güvenilir, izlenebilir ve uygunfiyatlı nakliye hizmeti sunuyor.
 
Lojistik sektöründe yeni bir dönem
 
Türkiye lojistiksektöründe ETA ile bir devrim yaratıldığını belirten Borusan Holding CEO'su Agah Uğur sistemin ortaya çıkışını velojistik sektörü açısından önemini şöyle anlattı:
 
"ETA Borusan’ın ‘bir adım önde olmak’ vizyonunaparalel olarak yürüttüğü inovasyon çalışmalarının bir sonucu. Balnak satınalmamızla Türkiye lojistik sektörünün lideri haline gelen Borusan Lojistik, ETAile bu liderliğinin sadece rakamlara dayanmadığını, sektöre yeni bir soluk vevizyon getireceğini de kanıtlamış oluyor.
 
Lojistik sektörü binlerce şirketin iş yaptığı hayli dağınıkve kurumsallaşmanın en zor sağlanabildiği iş alanlarından birisi. Bu sistemTürkiye’de nakliye yapan bireysel girişimcilerin filosunu bir anda verimli,merkezi olarak kontrol edilebilen, izlenebilen kurumsal bir hizmet sunucusuhaline dönüştürüyor. ETA ile yurtiçi kara taşımacılığı alanında bir değişim yaratacağımızıdüşünüyoruz. Borusan’ın; sadece lojistik sektöründe değil, faaliyet gösterdiğitüm sektörlerde inovasyon stratejisi doğrultusunda yeni ürün ve hizmetlergeliştirmeye devam ederek Türkiye ekonomisine çok önemli bir katma değersağlayacağına inanıyorum."
 
İnovasyona dayanan yeşil iş modeli
 
Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç ise ETAşirketinin teknolojik sisteminin kullanım kolaylığı ve verimlilik gibiavantajlar sunmasının yanı sıra uygun fiyatlı ve güvenilir olduğunu belirterek şöylekonuştu:
 
"Lojistik sektöründe bugün Türkiye’de trafiğekayıtlı yaklaşık 800.000 araç bulunuyor. Araç sahiplikleri genelde bireysel. Sektördebir sermaye birikiminden söz etmek mümkün değil, teknoloji kullanımı ise sonderece kısıtlı. Bu piyasa şartlarının bilinci ile KOBİ'lerimize ve kamyoncuesnafına değer katan, onların ihtiyaçlarını karşılayan yeni şirketimiz ETA'yı kendideneyimlerimizi temel alarak oluşturduk. Kurduğumuz model, kamyoncu esnafı ileyük sahibini biraraya getiren basit bir buluşma platformu değil, binlercearacın verimli yönetilerek tüm partilere değer yaratıldığı teknolojik filoyönetim sistemidir. 
 
ETA iş modelinin alt yapısını hazırlarken, her biri kendisektörünün önde gelen oyuncuları olan Garanti Bankası, Turkcell ve Shell ilegüçlü iş ortaklıkları kurduk.
 
Yeni şirketimiz ETA ile Türkiye ekonomisi için de önemlibir adım attığımıza inanıyoruz. Mevcut durumda taşımacılıkta her 4 harekettenbirisini katma değer yaratmayan verimsiz hareketler oluşturuyor. 10 numara yağ,sahte ve kaçak akaryakıtta yıllık vergi kaybının 1,5 milyar TL dolayında olduğubelirtiliyor. Olması gerekenden yüksek tonajlı taşımalar nedeniyle karayollarındaoluşan hasar da yaklaşık 3,5 milyar TL.
 
Sektöre getireceği standartlar sayesinde tüm buolumsuzlukların tersine çevrilebilmesine imkân sağlayacak ETA ile sisteme üyearaçlarda yüksüz taşıtların taşıt-km içindeki payı iyileşiyor. Aynı araçadediyle daha fazla taşıma yapılarak; % 20 verimlilik artışı sağlanıyor,yaklaşık 10.000 adet daha az ağır vasıta araç kullanılıyor. Bu verimlilikkazanımı, bir başka anlatımla 15 milyon adet ağaca bedel.
 
Bu açıdan bakıldığında kahverengi sektörümüz içinyemyeşil bir adım atıyoruz.
 
Diğer yandan 10numara yağ, sahte ve kaçak akaryakıtla mücadele açısından kamu yönetimimizeönemli bir destek oluşturacak. Olması gerekenden yüksek tonajlı taşımalarnedeniyle karayollarında oluşan hasarı azaltacak. Bunlar da ülke ekonomimiziçin çok önemli tasarruflar ve kazanımlar olacak.
 
ETA, Borusan Lojistik'i sektörel liderlik konumunda birileri boyuta taşımasının yanı sıra bağımsız nakliyecilere, KOBİ'lerimize veTürkiye ekonomisine katkı sağlayacak."
 
ETA ilk aşamada 35 ili elektronik taşımacılık ağıylabirbirine bağlıyor
 
ETA Yöneticisi İlker Bekbay da faaliyetlerininilk aşamada Türkiye sanayisinin belli başlı 35 ilini kapsayacağını belirterekşunları söyledi:
 
"ETAile Türkiye taşımacılık sektöründe ilk olarak, mobil teknolojilerle doğruzamanda, doğru yerde kamyoncu esnafına ulaşarak önemli bir maliyet avantajıyaratıyoruz. Kurduğumuz sistem ile her bir kamyoncuya ayda 50 teklif götürmeyitaahhüt ediyoruz. Fiyat, sistemimizde otomatik olarak anlık hesaplanıyor veteklif müşterilerimize garantili sunuluyor.  Sistem yükleme yerine, yükleme zamanında,  en yakın olan veya en yakın olacak üyelerikendisi belirliyor ve yalnız bu üyelere teklif yapılıyor.
 
Fiyatıanlık sunmak ve taahüt etmek büyük bir veritabanı ve bunu yorumlayacak algoritmagerektiriyor. Kendimizin yarattığı “goliath” bunu bizim adımıza çok kısa süredeyapıyor.
 
7 x24 izlenebilir sistemi ile ETA, sigortalı ve güvenli taşımacılık hizmetisunuyor. ETA'ya üye olan bağımsız kamyoncu esnafı da iş fırsatlarına yine mobilkanallar üzerinden doğru zamanda ve doğru yerde hızla ulaşıp iş sürekliliğinekavuşacaklar.
 
Ayrıcatoplu satın alma gücünden faydalanarak maliyetlerini iyileştirecek, araçlarınadaha iyi bakmak ve yenilemek imkânına sahip olacaklar."
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim