• BIST 9716.77
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 17 °C

Nakliyecinin Adriyatik yangını 3 yıldır sönmedi

Nakliyecinin Adriyatik yangını 3 yıldır sönmedi
UND Yönetim Kurulu 100’den fazla uluslararası nakliyecinin, 2008'de UN Ro-Ro’nun gemisinde çıkan yangın nedeniyle uğradığı zararın hâlâ giderilmediğini belirterek, zarar gören nakliyecilerin yanında olduğunu bir kez daha açıkladı.
Nakliyecinin Adriyatik yangını 3 yıldır sönmedi
 
UND Yönetim Kurulu 100’den fazla uluslararası nakliyecinin, 2008'de UN Ro-Ro’nun gemisinde çıkan yangın nedeniyle uğradığı zararın hâlâ giderilmediğini belirterek, zarar gören nakliyecilerin yanında olduğunu bir kez daha açıkladı.
 
UN Ro-Ro’ya ait UND Adriyatik gemisinde, 6 Şubat 2008’de İtalya’nın Trieste Limanı yakınında yangın çıkmış ve bu esnada gemide bulunan 71 çekici ve çoğu ihracat yükü taşıyan 201 römorkun tamamına yakını, ağır hasar alarak kullanılamaz hale gelmişti.

Aradan geçen 3 yıldan fazla zaman içinde U.N Ro-Ro’nun yangında zarar gören firmaların zararlarını karşılamadığını hatırlatan UND Yönetimi bir açıklama yaparak bireysel dava açan üyelerine destek verdi.

Dernekten yapılan açıklama şöyle:

Yangın sonrasında UND Adriyatik gemisi için, UN Ro-Ro firmasına, kendi sigortacısı tarafından 46 milyon Euro tazminat ödemesi yapıldı. Firma daha sonra, gemiyi Türk sicilinden silerek, Kanada siciline kaydettirdi.

Zararı karşılanan UN Ro-Ro, nakliyecilerin zarar tazmini taleplerine ise kulak tıkadı. Araçların kasko ve taşımasını yaptıkları ihracat mallarının zararının karşılanması gerekirken, şimdiye kadar bu konuda hiçbir adım atılmadı.

Bu haksızlığa karşı bireysel davalar açarak, zararlarının tazmin edilmesi için hukuk mücadelesi başlatan firmalar, geçtiğimiz günlerde UND Genel Merkezi’nde bir araya gelerek, ortak hareket etme kararı aldı. Mağdur firma temsilcileri, yangın sonrasında gemide inceleme yapan bilirkişi heyetinin, hazırladığı 67 sayfalık raporunda “yaşam alanlarını ayıran panellerin dayanıksızlığı”, “çalışanların deneyimsizliği” gibi nedenlerle “Adriyatik gemisinin yüzmeye elverişsiz olduğu” tespitinde bulunduğunu, fakat buna rağmen Denizcilik İhtisas Mahkemesi’nin aleyhte karar verdiğini kaydetti.

Kimisi 10, kimisi tek aracını gemide kaybeden firmalar, hukuk savaşlarında sona yaklaştı.

Hatta bir firmanın açtığı davada sonuç için Yargıtay sürecinin tamamlanması bekleniyor. Buradan çıkan sonuç, diğer 180 dava için de emsal teşkil edeceği için hayati önem taşıyor.

UND Yönetim Kurulu olarak, bu haklı davalarında mağdur olan nakliyeci arkadaşlarımızın yanında yer almaktayız. Vatandaşlarımızın emeğinin, ihracatçılarımızın yatırımlarının ve bizler için ayaklı fabrika olan araçlarımızın, Ro-Ro taşımalarında güvencede olması gerekmektedir. Söz konusu yangın ise bizlere, ülke varlıklarımızın Ro-Ro taşımalarında böyle bir güvenceden yoksun olduğunu göstermiştir. Hizmet alınan firmaların, taşımalarımızda bizlere, “sıfır risk” güvencesi vermeleri büyük önem taşımaktadır.
Aksi durumda yaşanan her kaza, uluslararası nakliyecilerimizin ticaret hayatlarının sonlanmasına kadar varabilen ağır sonuçlar doğuracaktır.

UND YÖNETİM KURULU

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim