• BIST 108.953
  • Altın 144,354
  • Dolar 3,4810
  • Euro 4,1079
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 18 °C

Nemport'ta 260 bin TEU elleçleme yapıldı

Nemport'ta 260 bin TEU elleçleme yapıldı
Türkiye’nin en çevreci limanı olma iddiasını taşıyan Nemport Liman İşletmeleri ve Özel Antrepo, kuruluşunun ikinci yılında hedeflediği 260 bin TEU elleçleme miktarını yakaladı.

Nemport'ta 260 bin TEU elleçleme yapıldı

Türkiye’nin en çevreci limanı olma iddiasını taşıyan Nemport Liman İşletmeleri ve Özel Antrepo, kuruluşunun ikinci yılında hedeflediği 260 bin TEU elleçleme miktarını yakaladı.

Nemport’un uzun vadede hedefi ise maksimum kapasitesi olan 350 bin TEU’ya ulaşmak. Nemport, A tipi genel antrepolarda ithal ve ihraç yüklerin müşteri adına depolanmasında Ege Bölgesi’ndeki tüm firmalara hizmet vermenin yanı sıra deniz ve karayolu ile Türkiye’ye transit gelip karayolu ve denizyolu ile yurtdışına gidecek yüklerin elleçlenmesi ve depolanmalında da hizmet veriyor.

Teknolojik ve hızlı çalışan bir liman olmaları, depolama imkanı gibi olanaklar sayesinde liman maliyetlerini önemli oranda azalttıklarını ve bu sayede Nemport Limanı’nın navlun maliyetleri konusunda da kullanıcı açısından cazip hale geldiğini belirten Nemport Liman İşletmeleri ve Özel Antrepo Nakliye Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Cenk Heris, “Aliağa’da ulaştığımız bu hareketlilik İzmir ve Ege’deki tüm kullanıcılar tarafından henüz tam bilinmiyor. İhracat ve ithalatçıya Nemport’un, İzmir Limanı dışında ciddi bir liırian olduğunu, dünya devleri olan hatlarla çalıştığını anlatarak, ihracatçılar için olduğu gibi ithalatçılar açısından da ciddi artılanmız olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Bizim farkımız özel liman olmamız. Bunun sağladığı en önemli avantaj, malınızı geldiği anda çekmektir. Geminin operasyonu bittikten hemen sonra ambar listesinin aynı günde bitirilmesi ile malın hemen çekilerek gereksiz ardiye ve demoraj maliyetlerinin olmaması bize ciddi bir arû katıyor. Gerek müşteri ziyaretçilerimiz de gerekse toplantılarda, sağladığımız bu artı avantajın yanı sıra Aliağa’da artan yük trafiği sayesinde nakliye maliyetinin de minimize olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Gereksiz ardiyeler ile demoraj maliyetlerinin olmaması, konteynerin 7 gün 24 saat beklemeden limana girmesi, liman içinde ara taşımalara gerek bırakmayan A tipi antrepoların olması gibi sunduğumuz avantajlar üst üste konulduğunda İzmir’le navlun maliyetinde kalan küçük farkların üzerinde avantaj sağlıyoruz. Bizim bunu anlatmamız gerekiyor. Bunlar bizim özel sektör işletmeci olarak limanda kullandığımız teknoloji ve uyguladığımız hızlı sistem sayesinde oluyor” diye konuştu. Heris, gelişmiş teknolojiye sahip ekipmanla hizmet verdikleri antrepoda gıda ve her türlü hassas kargoya uygun yüksek depolama standartlarına sahip olduklarını, Aliağa Gümrük Müdürlüğü’ne yakın konumda olmalarının da aynca avantaj sunduğuna dikkat çekti.
 
Nemport'ta gerek liman sahası gerekse geri saha için yaünmlara devam ettiklerini kaydeden Heris, liman sahasında 5 liman sahası istifleme vinci (RTG) ile hizmet verdiklerini vurgulayarak, “Bu vinçler Türkiye’nin ilk elektrikli vinçleri. Bu özelliği çevresel ve maliyet anlamında ciddi avantajlar yaratıyor. Türkiye’nin en çevreci limanı biz olduk diyebiliriz. AB normlan kapsamında ciddi yaptırımlar geliyor. Biz de yatırım yaparken bunlara dikkat ediyoruz.
 
6 artı 1 konteyneri üst üste istifleyen lastikli gezer liman vinci olan RTG’ler bize operasyonda ciddi şekilde hızlanma ve performans kattı. 3 adette elektrikli gemi vinci (MHC) Ue hizmet veriyoruz. Şu anda performansımızı daha da arttıracak bir projenin çalışmaları devam ediyor. Daha çok Uzakdoğu’dan gelecek büyük gemilerin elleçlenmesinde hız ve performansımızı artırmak üzere 2 adet SSG vinci alacağız. Nemport şu anda Akdeniz Kimya’ya bağlı yılbaşından itibaren artık Akdeniz’den aynlarak kendi yatırımlarına devam edecek. Şu anda suyolu derinleştirme ve ayaklann güçlendirilmesi 3-4 aya kadar bitecek. O günki şartlara göre yatırımlarını kendi planlayacak” açıklamasında bulundu.
 
 
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim