• BIST 8718.11
  • Altın 2240.877
  • Dolar 32.3243
  • Euro 35.1697
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 3 °C

Norveç'in hibrit feribotları Türkiye'de üretiliyor

Norveç'in hibrit feribotları Türkiye'de üretiliyor
Denizcilikte dünyanın önde gelen ülkelerinden Norveç'in elektrikli ve akülü sistemlerin birlikte kullanıldığı hibrit feribotlarının bir bölümü, Türkiye'deki tersanelerde üretiliyor.

Yalova - Altınova Tersane Girişimcileri Sanayi ve Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanvekili Orhan Gülcek, Türkiye'nin gemi inşaatı sektöründe 2005'te yıldızının parladığını ve özellikle tanker üretiminde marka haline geldiğini söyledi. Buna karşılık, 2008'deki küresel krizin ardından kuru yük gemisi, tanker veya konteyner gemilerine fazla ihtiyaç kalmadığını, sektörün bambaşka bir alana gittiğini anlatan Gülcek, yalnızca özel işlere yönelmek zorunda kaldıklarını vurguladı.

"Petrol fiyatı düştü, balıkçı gemilerine yöneldik"

Gülcek, petrol fiyatlarındaki dalgalanmaların özel projeleri etkilediğine dikkati çekerek, "Petrol fiyatlarının 80 - 100 dolarlara çıktığı zamanlar, petrol çıkarılmasında yardımcı olan gemiler, sismik araştırma gemileri, petrol platformlarına hizmet eden gemiler, yalnız bu tür gemiler yapıyorduk. Ama petrol fiyatlarının düşmesi, Suriye olayları, petrolün hızla 40 dolarların altına gerilemesi, bu sektörü bitirdi." dedi.

Balıkçıların en büyük giderinin petrol olduğunu belirten Gülcek, petrol fiyatının düşmesiyle balıkçıların para kazanmaya başladığını söyledi. Gölcek, "Bölge olarak çok özel gemiler yapıyoruz. Balık fabrika gemileri yapan tersanelerimiz var." dedi.

"Hibrit feribotlar yapılıyor"

Kuzey ülkelerinde özel amaçlı feribotların eskimesi ve artık çevreye verilen önemin artması dolayısıyla daha çevreci feribot talebinin hız kazandığına da değinen Gülcek, şunları kaydetti: "Akülü feribot yapılıyor Türkiye'de. Yalnızca aküyle giden feribot yapılıyor. Hibrit feribotlar yapılıyor. Yani elektrikli ve akülü sistemlerin beraber kullanıldığı feribotlar yapılıyor Türkiye'de. Bunlar Türkiye'de yapılıyor derken dünyada da yeni olan işler. Şu anda özellikle Norveç'e yapılıyor. Çünkü 2020 yılına kadar buradaki feribotların yenilenme çalışmaları var. Bu kapsamda 80 - 85 gemi yapılacak. Bunların 20 - 25'i zaten yapıldı, şu an devam eden projeler var. Önümüzdeki yıllarda da Türkiye'ye bu tür gemiler çok gelecek, yapılacak."

Gülcek, bu gemilerin bir kısmının, Polonya'dan yarı mamul temin edilerek Norveç'te yapıldığını ifade ederek, "Ama benim inancım çoğunluğu Türkiye'de yapılacak. Çünkü Türkiye büyük referans olmaya başladı bu konuda ve yapılıp teslim edilen gemiler var ve devamı gelecektir. Şu ana kadar 8 - 9 tane yapıldı Türkiye'de ve bu sayı artacak." ifadelerini kullandı.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim