• BIST 9793.88
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 22 °C

ODEK, denizcileri yurtdışına çıkaracak

ODEK, denizcileri yurtdışına çıkaracak
36 şirketin kurucu üyeliği ile kurulan ODEK’in ilk hedeflerinden biri denizci işadamlarını yurtdışına çıkarmak.

ODEK, denizcileri yurtdışına çıkaracak

36 şirketin kurucu üyeliği ile kurulan ODEK’in ilk hedeflerinden biri denizci işadamlarını yurtdışına çıkarmak.

Denizci işadamları ve profesyonelleri bir araya getirmek için kurulan Oruç Reis Denizciler Kulübü, yurtdışındaki yatırım fırsatlarını takip edip, konsorsiyumlarla işadamlarını yatırıma teşvik edecek. Denizci işadamlarını bir araya getirmek ve bir katma değer yaratmak için kurulan Oruç Reis Denizciler Kulübü (ODEK) de sektördeki yeni yapılanmanın bir örneği.

ODEK’in dernek yerine bir kulüp olarak kurulma nedeni ise, denizcilerin farklılığını ortaya koyma isteğinden ve işadamları derneği/birliği gibi kurumların çok yaygın kullanılmasından kaynaklanıyor. Vedat Parlar, “Bir farklılık olarak patronlar dışında, sektördeki profesyonel yöneticileri de komite ve birimlerle bünyemize katmak istiyoruz” diyor. Kulübe ilgi ve talebin beklediklerinden çok yüksek olduğunu belirten Parlar, kısa zamanda oldukça yüksek bir üye kapasitesine ulaşacaklarına inanıyor. Denizcilik sektöründe işadamlarını kapsayan bir STK eksikliğinin olması nedeniyle böyle bir yapılanmaya gidildiğini söyleyen Genel Sekreter Vedat Parlar, “Böyle bir kulübün oluşumunda çeşitli nedenler etkili oldu. Denizcilik sektöründe daha çok belirli meslek grupları barındıran çeşitli dernek ve STK’lar bulunuyor. Ancak sektörde bazı şirketlerin ve işadamlarının kendi seslerini duyurmak gibi de istekleri olduğunu gördük. Benim fikirlerim gündeme gelmiyor ve ben de fikirlerimi dile getirebileceğim bir platform istiyorum diye sitemler vardı” diyor. Kulübün kısa tanımını ise şöyle yapıyor: “ODEK, TÜSİAD, MÜSİAD ve TUSKON gibi iş dünyasındaki boşluğu dolduran STK’lar gibi denizcilik sektöründeki boşluğu doldurmak amacıyla kurulan bir kulübüz.”

“TUSKON gezilerinde olmak istiyoruz”

Denizcilik sektörüne bir katma değer yaratmak için çeşitli sanayi kolunda faaliyet gösteren işadamlarının bir araya gelerek çalıştığını ifade eden Parlar, kulübün öncelikleriyle ilgili şu bilgileri verdi:

“Sektör için ne yapabiliriz arayışındayız. Mevzuat, kanun, tebliğ gibi tüm mevzuatı takip edip fikir beyanında bulunmayı ve ilgililer ile bizzat görüşüp takip edeceğiz. Sektörde işadamları arasında güven, samimiyet ve birliktelik en büyük gayemiz. Dünyadaki gelişmeleri ve denizcilik piyasalarını takip eden ve raporlayan araştırmacılık şirketleri Türkiye’de maalesef çok az. Bizim üstleneceğimiz görevlerden bir tanesi de dernek içinde bu raporları hazırlayacak bir bölüm kurmak. Ayrıca denizcilik alanında yurtdışındaki fırsatları takip edebiliyoruz. Orta Asya, Orta Doğu ve Afrika ülkeleri gibi yakın çevremizde tersanelerimizi kapsayan büyük fırsatlar çıkabiliyor. Buralarda yeni fırsatlar oluşabileceğine inanıyoruz. Bu konularda şirketlerin bireysel olarak hareket etmesi çok zor. Biz de birliktelik yaratarak bu ülkeleri ziyarete gidip ne tür işbirlikleri yapılabileceğimiz ile ilgili görüşmeler yaparak sektöre fayda sağlayacağımızı düşünüyoruz. Kulüp olarak sektörü yurtdışına açmayı planlıyoruz. Afrika’da gemi inşadan liman işletmeciliğine kadar işbirlikleri yapılabilir. Kazakistan ziyaretimizde, orada tersane kurmamız için teklifte bulundular. Bir firma olarak değil de bir konsorsiyum ile yurtdışında çeşitli işler yapılabilir. Kulüp olarak TUSKON’un ziyaretlerinde de mutlaka bulunmak istiyoruz. Kısaca Türkiye’nin dünya denizciliğindeki payının artırılmasını hedefliyoruz.”

“Koster armatörlerini bir araya getireceğiz”

Kulüp olarak koster filosunun geleceğinin de öncelikli konu olarak belirlediklerini dile getiren Parlar, koster filosunun ve armatörlerin büyüyememesinin nedeninin bireysel hareket etmelerinden dolayı maliyetlerinin çok yüksek olmasından kaynaklandığına inanıyor. Parlar, “Kulüp olarak insanların ve firmaların bir araya gelerek bir şeyler yapması yönünde girişimlerimiz olacak. Ayrıca Koster armatörlerinin büyük tonaj gemilere geçmesi gerektiği düşüncesindeyiz, bu amaçla ilk olarak değişik iştirakler ile armatörleri bir araya getirme ve işbirlikleri geliştirme hedefimiz var” diyor.

Federasyon STK’ları daha güçlendirir

Parlar, denizcilik sektöründeki STK’ları biraraya getirecek bir federasyon fikrine ise oldukça sıcak bakıyor. “Denizcilik sektöründe birçok STK’nın birlikte hareket edebilmesi için bir federasyon olması gerektiğine kesinlikle inanıyorum. STK’ların daha güçlü olması ve seslerini duyurması açısından daha güçlü olabileceğine inanıyorum.” diyen Parlar, bunun gerçekleşip gerçekleşemeyeceğini zamanın göstereceğini kaydetti. Parlar, “Biz dernek olarak bireysel olarak hareket etmeyi düşünmüyoruz. Çeşitli STK’lar ile bazı işbirliklerine gitmeyi ve projeler hazırlamayı planlıyoruz” diyerek sektör yararına her türlü işbirliklerine açık olduklarına dikkat çekiyor.

Kaynak: Lumbuz Dergisi

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim