• BIST 10058.47
  • Altın 3046.67
  • Dolar 34.8264
  • Euro 36.6648
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 3 °C

Opet Avrupa’da istasyon zinciri satın almayı hedefliyor

Opet Avrupa’da istasyon zinciri satın almayı hedefliyor
OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca, Avrupa’da yeni satın almalarla büyümek istediklerini belirterek “Ölçeklerimize uygun akaryakıt dağıtım zincirlerini takibe aldık. Pek çok ülkede benzer yatırımla katma değer yaratabileceğimiz satın almalar hedefliyoruz” dedi

Geçtiğimiz yılı tüm satışlarda yüzde 17.8 pazar payı ile kapatan OPET, Amerikalı Frost & Sullivan piyasa araştırma ve danışmanlık şirketi tarafından “2017 Türkiye Akaryakıt Sektörü Uygulamada Mükemmellik - Müşteri Hizmetlerinde Liderlik Ödülü’ne layık bulundu. Londra’da düzenlenen törende ödülü alan OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “Çalışmalarımızı hızla ileriye taşırken gelen bu ödül, OPET’in faaliyetlerinin ve büyüme stratejisinin uluslararası platformda onaylanması anlamına geliyor. Bu ödül, en iyi hizmeti vermeye adanmışlığımızı; müşterilerimize, çalışanlarımıza, yatırımcılarımıza ve kamuoyuna kanıtlayan güçlü bir göstergedir” dedi.

Neden ödüle layık bulundu?

Tüm sektörler taranarak, sektör sektör örnek uygulamaların ve başarılı çalışmaların sıralandığı ve böylece sektörlerin “uygulamada mükemmele” ulaşan şirketlerine verilen bu ödülü 2017 yılında OPET’e kazandıran çalışmalar; ‘Teknolojik hizmetleri- Akıllı Dolum Sistemi’- ‘Çağrı Merkezi ve Bayi Uygulamaları’ ve ‘Sosyal Sorumluluk çalışmaları–Temiz Tuvalet Kampanyası’ olarak sıralandı. Frost & Sullivan tarafından konuya ilişkin yapılan açıklamada şöyle denildi: “OPET yaygın istasyon ağı ve tüketici ihtiyaçlarını gözeten katma değerli hizmetleriyle pazar payını artırırken, verileri iç görüyle değerlendirerek teknolojik alt yapısı ile müşterileri için farklı hizmetler geliştiriyor. OPET, bir yandan da sosyal sorumluluk projelerine odaklanarak ülkesinin yaşam standartlarına elle tutulur bir katkı sağlıyor. Temiz Tuvalet Kampanyası, sektördeki istasyon tuvaletlerinin iyileştirmesinin yanı sıra tüm ülke çapında okullar ve çeşitli kuruluşlarda verilen hijyen eğitimleriyle önemli bir toplumsal girişim özelliğine sahiptir. Opet Petrolcülük A.Ş. bu gerekçelerle Frost & Sullivan’ın ‘2017 Uygulamada Mükemmellik Ödülü’ne layık bulundu.”

OPET’in hedefi yurt dışında büyümek

Londra’daki ödül töreni sırasında basın mensuplarıyla da sohbet eden Cüneyt Ağca, gelecek planlarıyla ilgili de şunları söyledi: “2017’de yaygın istasyon ağımız ve hizmet anlayışımız çerçevesinde tüketici ihtiyaçlarını gözeten uygulamalarımızla pazar payımızı hedeflediğimiz doğrultuda artırdık. Kontrollü büyüme hedefimize uygun olarak bir önceki yıla göre sektörümüz yüzde 8 oranında büyürken biz de aynı paralelde büyümeye devam etik. OPET ve Sunpet ile 1500 istasyona ulaştık. 2017 yılında 28.4 milyar TL ciro elde ettik. Tüm satışlarda yüzde 17,8 pazar payı ile sektörümüzün ikinci büyük şirketi konumundayız. Bu yıl da 2018’de sektörün yüzde 5 civarında bir büyümeye ulaşacağını düşünüyoruz. Biz de sektörün üzerinde büyürüz. Yurtiçinde 77 yeni istasyon açmayı planlıyoruz. Koç Holding’in de daha önce açıkladığı gibi tüm işlerimizde yurtdışına yönelmeyi hedefliyoruz. Bizim de hedefimiz Avrupa’da yeni satın almalarla büyümek. O nedenle ölçeklerimize uygun, çok küçük olmayan, büyüklüğümüzü de aşmayan dağıtım zincirlerini takibe aldık. 2018 yılı içinde bu konuda bazı yatırımlarımıza başlayabiliriz. Hedefimiz tek bir ülke değil, pek çok ülkede benzer yatırımla katma değer yaratabileceğimiz satın almalar hedefliyoruz.”

Kaçak azaldı pazar büyüdü

OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca son 3 yıldır pazarın büyüdüğüne dikkat çekerken, “Doğrusunu söylemek gerekirse, 2017’de pazar yüzde 8 gibi bir oranda ve beklentilerimizin üzerinde büyüdü. Büyüme oranı 2015’de yüzde 14, 2016’da yüzde 9 oldu. Bu rakamlar sektörün son 3 yılda yaklaşık yüzde 30’a yakın büyüdüğünü gösteriyor” dedi. Kur ve dolayısıyla fiyat artışlarına rağmen gerçekleşen bu büyümeyi Cüneyt Ağca şöyle yorumluyor: “Bizim bu konuda birkaç tespitimiz var. Öncelikle Suriye’deki ortam nedeniyle ve hükümetin aldığı tedbirlerle son 3 yılda kaç yakıt oranı önemli miktarda azaldı. Bu talep doğal olarak içerden temin edildi. İkinci önemli neden alt yapı yatırımları özellikle 3’üncü köprü, 3’üncü havaalanı inşatlardaki hafriyat kamyonlarının yakıt talebi de bunda etkin rol oynadı diye düşünüyoruz. Yine Suriyelilerden gelen özellikle tüp kullanımı konusundaki artış talebi var.”

Rakipler için de ithal ediyor

OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca ve Londra’da kurulu Opet International Genel Müdürü Taner Köse, Londra’daki şirketin faaliyetleri ile ilgili de bilgi verdi. Ağca şunları aktardı: “Türkiye’ye ithal edilen dizel yakıtların yaklaşık yüzde 28’ini biz ithal ediyoruz. İthal ettiğimiz ürünleri gemilerle kendi tesislerimizde boşaltıyoruz. Rakiplerimiz dahil pek çok şirketin ihtiyacını böylece karşılıyoruz. Bunlar arasında rakip istasyon zincirleri de var. Buradaki operasyonun gemi kiralamadan, satın alma ve ‘hedging’ işlemlerine kadar tüm operasyonları Londra merkezimizde, OPET International olarak gerçekleştiriyoruz.”

Kaynak: Volkan AKI / DÜNYA

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim