• BIST 9881.6
  • Altın 2435.681
  • Dolar 32.5203
  • Euro 34.8906
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 26 °C

Özel tasarım teknelerini İtalya'ya satıyor

Özel tasarım teknelerini İtalya'ya satıyor
Er Marine sahibi Ertunç Daşkaya, 60 metrekare alanda başladığı imalata 300 metrekaresi kapalı 800 metrekare alanda devam ediyor
En büyük hayali olan tekne üretimini gerçekleştirmek için 2010 yılında kolları sıvayan Er Marine sahibi Ertunç Daşkaya, 60 metrekare alanda başladığı imalata 300 metrekaresi kapalı 800 metrekare alanda  devam ediyor. Daşkaya, ilk kalıpları için yaklaşık 1.5 yıl çalıştığını belirterek, "Yaptığımız teknelerle 6 yılda gelinecek  yere 3 yılda geldik. Teknelerle uğraşmak en büyük hayalimdi. Piyasaya girmemiz için her yerde kullanılabilecek ama başkasında olmayan bir modele ihtiyacımız vardı. Bu insanların sevebileceği bir model olmalıydı. 1.5 yıl hiç satış yapmadan 2 personel ile 60 metre karede teknemizi inşa ettik. Tamamen kendi projemiz, tasarımız ve bizim üretimimiz olan 8 metre teknemizi yaptık. 8 metreyi de tamamen ben dizayn ettim. İlk teknemizi denize indirmek 5 ay sürdü. Şu anda ise bir tekneyi 1.5 ayda tamamlayıp denize indiriyoruz” diye konuştu.
 
İmal ettikleri her yeni tekne ile kendilerini yenilediklerini ifade eden Daşkaya, “Her teknede eksikliklerimizi görerek ilerlediğimiz için şuanda 1.5 ayda tekneyi denize indirebiliyoruz. İlk yaptığımız tekne ile en son yaptığımız tekne arasında 50 noktada değişiklik var. Her detayı görerek yapıyoruz. Şu ana kadar çeşitli ebatlarda 20 tekne yaptık. Modellerimde benden başka Türkiye’de hatta dünyada üreten yok. Tamamen benim tasarım. Bu işin okulunu okumadım. Bu işe gönül verenlerdenim. Arkadaşlarımın teknelerinde çok seyahat yaptım. Onlar da beni çok etkiledi. Hobimi ticarete döküp başarı elde etmek ayrıca gururu verici”şeklinde konuştu.
 
Avrupa'da nehirlerde kullanılmak üzere alınıyor
 
Tekne modelinin çok önemli olduğunu, ilk teknenin modelini yaparak doğru karar verdiğini söyleyen Daşkaya, “Çünkü tekne modelleri çok. Kopyalanan modeller çok. Piyasa zaten kopyalayarak çalışıyor. Bizi diğerlerinden ayıran özellik diğerlerinden uygun fiyata satmamız. Çünkü bu işi biz yapana kadar kar etmemek için kendimize söz verdik. Yüzen her tekne bizim için referans. Müşterimiz aradığında hemen kaç tekne yaptınız ve nerelerde tekneleriniz var diye soruyor. Bunlara cevap vermeniz çok önemli. Kendimizi ispatlayana kadar o yüzden maliyetinde sattık tekneleri, sadece içliğini çıkarttık. Şuanda bizim 85 bin TL' ye sattığımız teknenin aynısını İtalya’da 55 bin eurodan satıyorum. Benim amacım zaten iç pazardı. Ama iç pazarda yer edinene kadar bir şekilde dönmemiz gerekiyor o nedenle yurtdışına da açılmak istedim ve İtalya’ya ihracat yaptık. Üretimlerimiz Avrupa standartlarına göre. Teknelerimizin CE uygunluk belgesi var. Bu zaten gezi yönetmeliği kapsamında zorunlu bir şey. CE amblemini sahip olmakla zaten teknenin Avrupa denizlerine göre de yapıldığı ortada. Bizim en büyük özelliğimiz 50 cm suya kadar yüzebilmesi. İtalya’da  ve Hollanda’da  nehirlerde kullanılmak üzere alınıyor” açıklamasını yaptı.
 
Teknelerimizi marinada indiriyoruz
 
Artık sezona yeni fiyatlarla girmeyi planladıklarını belirten Daşkaya, "Sanayi bölgesinde olmamız gerekiyor ama sanayi bölgelerinde her şey çok pahallı.  Bize tek yardımcı olan kuruluş Hereke Su Ürünleri Derneği. Müşterilerimizin veya teşhir ürünlerimizi bir yere bağlamımız gerekiyor ve sonuçta yeni tekneleri de test etmemiz gerekiyor. Biz teknelerimizi burada marinada indiriyoruz. Hereke’ye kadar ilk testini yapıp orada müşterimize teslim ediyoruz. İsterse karadan isterse denizden götürüyor. Bize hiçbir kuruluş yer vermedi. Bölgemizde elverişli yer var ancak değerlendirilmiyor. Buralara marine yapılırsa iddia ediyorum İstanbul’dan buraya tekne akını olacak. Ve bugün marinadaki hizmetler o kadar pahalı ki" dedi.
 
Hayalim 25 metrelik tekne yapmak
 
Er Marine sahibi Ertunç Daşkaya, tekhelerin gövdesinin kendilerine ait olduğunu ancak  iç detaylarda kişiye özel yerleşim planları yaptıklarını belirterek, "İç planlarda mutlaka müşterimizin fikirlerini alıyoruz. Fikir açısından yönlendiriyoruz ama onların istediği oluyor. Çünkü içine sinmesi gerekiyor ve kendi istediklerine göre olmalı. 8 metreden 15 metreye kadar tekne yapabiliyoruz. Denizcilik müşteşarlığının bize verdiği yetki maksimum 15 metre. Zaten onun üzerinde yapmak için denize sıfır bir yer gerekiyor. Yapımı biten tekne daha sonra TIR’ın üzerine yükleniyor. Üretmek çok hoşumuza gidiyor. Tekneyi denizde test ettiğimizde bütün yorgunluğumuz gidiyor. Geçen yıl 6 tane tekne ürettik, biz aktif olarak 2 yıldır satış yapıyoruz. Bu yılın başından itibaren 11 tane indirdik. Gövdelerimiz hazırdı hemen sipariş aldık yaptık. Şuanda da yapılmayı bekleyen  3 tekne daha  var. Son teknemizi ağustos ayında denize indireceğiz. Zaten ağustostan sonra sezon kapanıyor. Biz öteki sezona gövdelerimizi yaparak hazırlanacağız. Ne kadar gövde hazır olursa o kadar kısa üretim yapabiliriz. Bu nedenle kalıpları önceden hazırlıyoruz. Süremizi kısaltmamız gerekiyor. Şuanda 1.5 ayda tekne yapabilen yok. Düşünün 40 günde motor teslim ediliyor firmadan, ama biz 1.5 ayda tekneyi indiriyoruz. En büyük bir başka hayalim ise bir gün yapımı 1 yıl gibi uzun bir sürede biten 25 metrelik tekne yapmak”diye konuştu.
 
 
Kaynak: Kobiden
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim