ECT sözcüsü Rob Bagchus, Rotterdam Delta Terminal yaşanan 48 saatlik gecikmelerin yaşandığı terminaldeki tıkanıklığın birkaç hafta daha süreceğine dair müşterilerini uyardı.
2014 Ocak ortalarında ECT Delta Terminal’in Çinin Shanghai şehrinde yaptırdığı dev vinçlerin kurulumu devam ediyor.
Hayalet Terminal’de yeni vinçler Haziran 2014 sonunda devreye girecek
ECT sözcüsü Rob Bagchus, ”Haziran 2014 sonundan itibaren, ilk vinçler faaliyete geçecek ve iskele sonra tekrar kullanılabilir olacak. Biz mümkün olduğunca çabuk sorunları çözmek ve makul bir süre içinde yapısal iyileştirmeler görmek için için her şeyi yapıyoruz.”
135 metre yüksekliğinde ve 24 Konteyner genişliğinde olan vinçler 50 metre yükselebiliyor. Dünyanın en büyük rıhtım vinçi olma özelliğine sahip olan vinçler ile dünyanın en büyük Konteyner gemileri ile gelecek yüklerin boşaltma ve yükleme işlemleri yapılacak.
Kısa mesafeli denizyolu taşımacılığının yapıldığı Rotterdam Limanı, konteyner yükleme ve istifleme işlemlerinin çoğunluğu otomatik robotik vinçler ve bilgisayar kontrollü Özel Araçlar (chariot) vasıtası ile yapıyor. Terminal otomasyon sistemi ECT (Avrupa Konteyner Terminalleri) tarafından uygulanıyor ve geliştiriliyor. Delta terminalinde özel araçlar veya Otomatik İşletilen Araçlar (AGV) insansız olarak her biri sadece bir konteyneri taşıyor. Özel araçlar terminal içinde kendilerine mahsus bir hat olan manyetik ızgara ile düzenlenmiş yollarda seyretmekte ve asfalt piste kadar ulaşıyor. Bir konteyner Otomatik İşletilen Araç’a (AGV) yüklendiğinde kızıl ötesi gözler tarafından tanınmakta ve tayin edilen terminal noktasına ulaştırılıyor. Bu nedenle bu terminal için 'Hayalet Terminal' tanımlaması da yapılıyor.