• BIST 10045.74
  • Altın 2427.372
  • Dolar 32.4375
  • Euro 34.7804
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 16 °C

Solar, "Offshore"sektöründen umutlu

Solar, "Offshore"sektöründen umutlu
Karadeniz’de petrol aramak için getirilen offshore platformları bölgedeki tedarikçiler için de yeni iş alanları yaratıyor.

Solar, ‘offshore’ sektöründen umutlu

Karadeniz’de petrol aramak için getirilen offshore platformları bölgedeki tedarikçiler için de yeni iş alanları yaratıyor. Bu alanda iş potansiyelinin artacağına inanan Solar, Türkiye’nin en büyük römorkörünü filosuna kattı.

1990’lı yılların başında kurulan Omur Gemi Kurtarma’daki ortaklığın 2005 yılında sonlandırılması ile 2006 Şubatı’nda kurulan Solar Gemi Kurtarma firması, yurtiçi ve dışında gemi kurtarma işlerinin yanı sıra bünyesindeki Mare Deniz adlı firma ile de deniz temizliği hizmeti veriyor. Solar, geçen yılın Temmuz ayında İspanya’dan satın aldığı; yangın söndürme, yedekleme, offshore gemilerine hizmet verme, çamur, yakıt, çimento taşıma gibi çok maksatlı bir AHTS/Anchor Handling Tug Supply vessel ile adından söz ettirmişti. Emre Omur adını verdikleri römorkörün Türkiye’de, alanındaki en güçlü römorkör olduğunu söyleyen Solar Gemi Kurtarma firması Genel Müdürü Murat Dalyan, bu yatırımın nedeni şöyle açıklıyor:

“Römorkörü özellikle Karadeniz’deki petrol ve doğalgaz çıkarma girişimlerinde ihtiyaç duyulan offshore platformlarına hizmet maksadıyla satın aldık. Yakın bir gelecekte buradaki iş potansiyelinin artacağını umuyoruz.”

600 m2’lik malzeme deposunda; dalış malzemeleri, basınç odası, hidrolik pompalar vs gibi ihtiyaç duyulan her tür kurtarma ekipmanına sahip olduklarını söyleyen Dalyan, “Kuruldukları günden bu yana Türkiye’dekilerle beraber İtalya, Danimarka, Fas, Mısır ve Romanya’da 15 dolayında kurtarma hizmeti verdiklerini belirtiyor. Dalyan “Yurtdışı operasyonlarda, gidilen ülkelerin yerel işletmeleriyle, personel ve malzeme gibi ihtiyaç duyulan alanlarda da gerektiğinde işbirliği yapıyoruz “dedi.

Türkiye’nin römorkör inşasında dünyada bir marka olduğuna ve artık yerli dizaynların da yapılması gerektiğine inanan Dalyan, “Bu alanda; Medmarine, Sanmar, Boğaziçi, Uzmar yurtdışından alkış alıyor. Biz de ülkemiz ve sektörümüz adına bununla övünüyoruz” diye konuştu.”

En büyük zenginlik personel

“Asıl zenginliğimiz personelimizdir” diyen Murat Dalyan, gemi kurtarma ve açık deniz çeki operasyonu alanında faaliyet gösteren bir firma olarak kendilerinin personel zenginliğine vurgu yaparak devam ediyor: "Genç bir kadromuz var. Eğitime çok önem veriyoruz. 20’si ofisimizde, römorkörlerdekiyle birlikte toplam 55 personelimiz var. Her sene bünyemizdeki iki firmadan en az 4-5 kişi yurtdışında eğitim seminerleri ve kurslara katılır. Kendimizi geleceğe hazırlamaya çalışıyoruz. Ekipmanı alır ya da kiralarsınız, finansı bulursunuz bir şekilde. Asıl önemli olan insana yatırımdır. Kurulduğumuzdan bugüne gemi personeli hariç ofisimizden kendi isteği dışında en çok 1-2 kişi ayrılmıştır " dedi.

Kabotaj ile sınırlı değil

AHTS Emre Omur’un özellikleri

Gemi Tipi : A.H.T.S

İnşa yılı : 1977

Bayrak : Türkiye

Uzunluk : 63.89 m

Genişlik : 13.00 m

Draft : 5.06 m

Güç : 2 x 3656 HP

Hızı : 12 knots

Çekme gücü : 80 tons

Kaynak: Perşembe Rotası

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim