• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 22 °C

'Trafik sigortasındaki prim artışı motosiklet satışını düşürdü'

'Trafik sigortasındaki prim artışı motosiklet satışını düşürdü'
MOTED Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, "Zorunlu Trafik Sigortası'nda geçen yılın son aylarında yaşanan prim artışı, 2016 yılının ilk ayında motosiklet pazarını yüzde 27 daralttı." dedi.

Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, motosiklet satışlarına ilişkin bilgiler verdi.

Motosiklet pazarının geçen yıl yüzde 8 küçülerek 165 bin 127'ye gerilediğini aktaran Öztürk, kullanıcıların kaliteli motosikletlere yöneldiğini anlattı. Öztürk, "Motosiklet pazarı 2014'te 180 bin 10'dan yüzde 8 küçülerek 165 bin seviyesine geriledi ama tüketici davranışlarının daha kaliteli ürünlere yönelme tercihi sonucu küresel markaların pazar payı yüzde 12 gibi çok ciddi bir oranda artış gösterdi. 2015 yılı pazarın toplam cirosu yaklaşık 1,26 milyar lira civarında bulunuyor" bilgilerini verdi.

Büyük şehirlerde yaşanan talep artışına dikkati çeken Öztürk, "Motosiklet pazarı son iki yılda küçülmektedir ancak kentleşmenin artması ile birlikte büyüyen trafik sorunu nedeniyle büyük şehirlerde motosiklet satışlarında yükseliş görüldü" dedi.

 "Motosikletlerin sigortasızlık oranı arttı"

Kullanıcıların geçen yıl trafik sigortasında görülen prim artışları nedeniyle talebi azalttığını belirten Öztürk, "Zorunlu Trafik Sigortası'nda geçen yılın son aylarında yaşanan prim artışı, 2016 yılının ilk ayında motosiklet pazarını yüzde 27 daralttı. Motosikletlerin sigortasızlık oranı arttı. Fiyatı 50 bin liralık bir otomobilin Zorunlu Trafik Sigorta poliçesi 750 lira civarında, araç sahibinin risk durumuna göre bu değişiyor. 3 bin liralık bir motosikletin Zorunlu Trafik Sigorta poliçesi ise en az 850 liradan başlıyor. Araç sahibinin risk durumuna göre bu değişiyor" ifadelerini kullandı. 

"Motosiklet satışlarının 165 bin seviyesinde kalması bekliyoruz"

Motosiklet satışlarının 2016 yılında da 165 bin seviyesinde kalmasını beklediklerini aktaran Öztürk, "Yapısal reformlara ait atılacak adımlar, ekonomik aktivitenin gelişimi ve büyüme hızı bu tahminlerimizi yeniden revize etmemize neden olacak. Ayrıca ehliyet sınıflarının yeniden belirlenmesi ile yeni Karayolları Trafik Yönetmeliğinin müşteri tercihlerinde de bir kaymaya neden olabileceğini düşünüyoruz" değerlendirmesini yaptı.

Motosiklet sayısı 2006-2015'te yüzde 61 artış gösterdi

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, Türkiye'de 2006-2015 döneminde yüzde 61 artış gösteren motosiklet sayısı, İstanbul'da yüzde 136 arttı. Artış oranında ilk sırada yer alan İstanbul, 258 bin 405 motosikletle Antalya'yı da geride bırakarak zirveye oturdu.

Türkiye'de son 10 yılda özellikle büyük şehirlerde motosiklet sayısındaki artış dikkati çekti. Buna göre, 2006-2015 arasında Türkiye genelinde motosiklet sayısı yüzde 61 artışla 1 milyon 822 bin 831'den 2 milyon 938 bin 364'e yükseldi. 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim