• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 11 °C

Türk yatçılığı başarılara imza atıyor

Türk yatçılığı başarılara imza atıyor
Türk yatçılık sektörünün çok kısa denilebilecek bir geçmiş olmasına rağmen, Türk imalatçılar, dünya yatçılık sektöründe büyük başarılara imza atmaya başladılar.

Türk yatçılık sektörü başarılara imza atıyor

Türk yatçılık sektörünün çok kısa denilebilecek bir geçmiş olmasına rağmen, Türk imalatçılar, dünya yatçılık sektöründe büyük başarılara imza atmaya başladılar.

Milyon euroluk yat siparişleri alan imalatçıların yanısıra, çok sayıda genç yat imalatçıları da kendi dizaynı olan tekne ve yatlarla, dünya markası yaratma peşinde koşuyorlar. Bu firmalardan biri de, sektörün en genç isimlerinden biri olan Tunacan Altınay’ın kurduğu Marka Yachts.

Şile’de kurulu olan Marka Yachts’ın Proje Müdürü Cem Cağaloğlu, soruları yanıtladı :

• Marka Yachts ne zaman ve kimin tarafından kuruldu?

Marka Yachts, Tunacan Altınay tarafından 2009 yılı sonunda kuruldu. Ekibimiz genelde genç ve bu işi tutkuyla yapan bir ekip. Amacımız tekne üretimi konusunda Türkiye’de ve diğer ülkelerde işini hakkıyla yapan bir marka haline gelmek. O yüzden tekne üretiminde bilimselliği, yeni teknoloj kullanımını, konforu, dizaynda özgür olmayı, müşteri memnuniyetini her şeyin üzerinde görüyoruz. Projelerini hazırladığımız teknelerin de her türlü üstdüzey uygunluk belgelerini yetkili kuruluşlara hazırlatıyoruz.

Atölyenin fiziki şartları nedir?

Tersanemizde şu aşamada aynı anda 5 tekne üretme kapasitesi mevcuttur. Genişlemeye müsait bir durumdayız.

• Herkes Tuzla’ya giderken neden Neden Şile?

Tersanemizi Şile’de kurduk; çünkü tekne demek kusursuz, temiz, keyifli bir şey demek. Bu durum tekne üretimi için de geçerli. Aynı şekilde tekne üretirken de temiz, rahat bir ortam olmalı. Müşteri teknesini görmeye geldiği zaman, rahat, temiz kargaşadan uzak bir ortama gelmeli ki teknesinden alacağı keyfi, üretildiği ortamda kaybetmesin. Tuzla’yı bu yüzden tercih etmedik. Şile’de böyle rahat, sakin bir ortam var. Tersanemizin etrafı yemyeşil. Ağva yolunun kenarında Şile Küçük Sanayi Sitesi’ndeyiz. Yolun karşısındaki yeşill bir manzara var. Bu manzara sizi rahatlatıyor. Şehir gürültüsü ve telaşından burada eser yok. Bu da yaptığımız işlerde konsantrasyonumuzu arttırıyor. Şile’yi tercih etmemizin bir sebebi de Belediye Başkanı Can Tabakoğlu’dur. Sağolsun bize çok yardımcı oldu. Bizi destekledi. Şile’de bizim gibi başka bir tekne üreticisi yok. Şile’de tersane açacağımızı duyan herkes buna şiddetle karşı çıktı. Olmaz! Yapamazsınız! Bu işin merkezi Tuzla’dır vb. çok olumsuz yaklaşanlar oldu ama geçen zaman gösterdi ki gayet de iyi oldu. Tuzla’da değil de Şile’de tekne ürettiğimiz için hiçbir sıkıntı yaşamadık. Aksine huzurlu bir ortamda bu işi yaptığımız için daha keyifliyiz.

• 10 metrelik lobster, yaptığınız ilk tekneniz mi? Model ismi nedir teknenin?

Evet ilk teknemiz. “Comovai” markası altında piyasaya çıkıyoruz. Biz ilk etapta bu tekneyi yapmak için yola çıkmadık. İspanya’dan bir müşterimiz istedi bu tekneyi. Sipariş gelince de yapalım dedik. Aslında 8,5 metre tender ve 14.5 metrelik projelerimize temel oluştursun diye yaptık. Çok da iyi bir tekne oldu. Bu tekneyi seviyoruz. Boğazda gezmek, koylarda keyif sürmek için ideal. Kamarası, banyosu, tuvaleti, televizyonu, buzyapıcısı, buzdolabı kısaca bir tatilde neye ihtiyacınız varsa hepsini bulunduran bir tekne. Eşinizle, sevgilinizle, çoluk çocuğunuzla, dostlarınızla gönül rahatlığıyla, büyük bir keyifle denizin tadını iyice çıkarabileceğiniz bir tekne “Comovai”.Diğer teknelerimizde de çıtayı iyice yükselteceğiz. 6,5 metre tender ve 14.5 metre hem dizayn olarak hem mühendislik olarak sınıfının çok iyi birer örneği olacak ama satış fiyatları çok çok makul olacak. Hiç aklından geçmeyen biri bu fiyatlara bu tekneleri görünce almak için fikir değiştirecektir.

• Teknenin inşası ne zaman başladı, ne zaman suya indirdiniz?

“Comovai” teknesine Mart 2010’da başladık. 3 ay sonra Haziran’da Şile’de denize indirdik. Karadeniz tekne testi için aslında çok uygun bir deniz. Hiç beklemediğiniz anda rüzgar çıkabiliyor ve kendinizi dalgalar içinde bulabiliyorsunuz. “Comovai” dalgalı denizde de çok iyi bir performans sergiledi.

• Teknenin fiziki özelliklerini nasıl?

Boy: 10.40 m.
En: 3.05 m
Su hattı boyu: 85 cm
Ağırlığı: 5.500 kg
Motor: Yanmar 315 hp
Su tankı: 250 litre
Yakıt tankı 400 litre. 22 mil seyir süratiyle 10 saat gidebilirsiniz.

• Teknenin ne gibi konfor özellikleri var?

Baş tarafta geniş bir kamarası var. İçinde çift kişilik bir yatağı var. Kamara çok ferah, kullanışlı. Boş alanlar zekice dolap olarak değerlendirildi. Yatağın altına raylı bir sistemle buz yapıcı konuldu. Kamara kısmında, ayrı bir bölüm olarak tuvalet lavabo var. Yine çeşitli dolaplarla kullanışlı hale getirildi. Kamara kısmında ayrı bir bölüğm olarak banyo var. Banyonun kamaraya bakan duvarı peksiglas kapaklı ve ahşap çerçeveli olarak şık bir şekilde tasarlandı. Hem banyo hem tuvalette boydan boya polikor malzeme kullanıldı. İç kısımda geniş bir oturma grubu var. Oturma grubunu altı tamamen dolap olarak kullanılabilir. Burada lcd televizyon, radyo ve cd çalar var. Havuz kısmında da yine geniş ve rahat bir oturma grubu var. İç kısımla havuzun arasında bölme görevi de gören mutfak tezgahı var. Tezgahta ocak ve lavabo, tezgahın altın da gömme buzdolabı mevcut. Mutfak tezgahı da yine polikor malzemeden yapıldı. Herşeyiyle çok kullanışlı bir tekne oldu.

• Teknenin satış fiyatı ne olacak?

“Comovai” nin satış fiyatı 115 bin eurodan başlıyor.

• Satış hedefiniz ne? Bu tekneden yılda kaç adet üretmeyi ve nerelerde pazarlamayı düşünüyorsunuz?

Asıl hedefimiz 6,5 metre tender ve 14.5 metre projelerimizi hayat geçirmek. Ancak bu tekneden de hedefimiz senede 3-4 gibi makul bir rakam.. Comovai markasını özel tekne üretimi üzerine şekillendirmek istiyoruz.

• Şu an tersanede inşası süren kaç tekne var ve bunlar hangi modeller?

Ürettiğimiz bir “Comovai” daha var. Tender’ın da kalıpları kesiliyor. 14.5 metre mühendislik aşamasında hızla ilerliyor. Yakında onun da imalatı başlayacak.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim