• BIST 83.067
  • Altın 146,627
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 3 °C
  • Ankara -1 °C

U.N Ro-Ro, Afrika'yı hatta dahil edecek

U.N Ro-Ro, Afrika'yı hatta dahil edecek
Geçtiğimiz günlerde Pendik-Köstence Ro-Ro hattının açılışını yapan U.N Ro-Ro, Mersin-Trieste (İtalya) arasında işleyen hattı Afrika'ya bağlayarak Afrika-Türkiye-Avrupa üçgenine yeni bir ticaret köprüsü kurmayı hedefliyor.

U.N Ro-Ro, Afrika'yı hatta dahil edecek

Türkiye'yi Avrupa'ya bağlayan deniz otoyollarını sunan U.N Ro-Ro İşletmeleri A.Ş, uzun vadeli genişleme stratejisinin bir sonucu olarak geçtiğimiz günlerde Pendik Limanı'ndan Romanya'daki Köstence Limanı'na açtığı Ro-Ro hattının ardından Akdeniz ve Karadeniz'de Türkiye çıkışlı bütün hatlarla ilgilenirken, Mersin-Trieste (İtalya) arasında işleyen hattı Afrika'ya bağlayarak Afrika-Türkiye-Avrupa üçgenine yeni bir ticaret köprüsü kurmayı hedefliyor.

Yeni hat için Mısır'la ilgilenen şirket, Karadeniz kıyısında iyi bir liman olması halinde de Rusya ve Ukrayna'ya hat işletmeciliği planlıyor. Aralık 2007'de uluslararası yatırım fonu şirketi Kohlberg Kravis & Roberts'a (KKR) satışından bu yana kapasitesini yüzde 70 ve hat sayısını yüzde 125 artıran, 200 milyon avronun üzerinde yatırım yapan şirket, 2 yıl içerisinde yeni bir Ro-Ro gemisi yatırımı öngörüyor.

U.N Ro-Ro Üst Yöneticisi (CEO) Sedat Gümüşoğlu yaptığı açıklamada, Avrupa'daki krizden dolayı bu yıl Ro-Ro taşımacılığında düşüş beklediklerini ifade ederek, ''Ancak öyle olmadı. Hem yeni açtığımız hatlarla daha büyük bir pazar payına hitap etmeye başladık hem de direkt yeni pazarlara ulaşma imkanı bulduk. Bu da bize kara yolundan çok fazla yük alıp deniz yoluna yönlendirme fırsatı sundu. Dolayısıyla yük kaybına uğramadık. Bu yıl pazar yaklaşık yüzde 10 büyürken biz yüzde 25 civarında büyüme elde ettik'' şeklinde konuştu. Gümüşoğlu, önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde siparişlerin sıkışmasından kaynaklı bir daralma olacağının söylendiğini ifade ederek, şunları kaydetti:

''Biz de o dönemde bir düşüş bekliyoruz. 2011 yılının hedeflerini tutturmak üzere birçok firma, siparişleri yetiştirip bu yıl herhangi bir düşüşe sebebiyet vermiyor. Bu stok birikimine sebep olursa önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde siparişler azalır. 2012 yılının ilk çeyreği bizim için çok önemli bir sinyal. Eğer orada siparişler ani şekilde düşerse, bu 'stoktan yiyorlar' demektir. Bu da bizim işlerimizde bir yavaşlama olacağı anlamına gelir. Şu anda öyle bir şey yok, hatta yıl sonu yoğunluğu yaşıyoruz, hem gidişte hem dönüşte doluluk söz konusu.

Önümüzdeki yıl pazarın yüzde 6-10 arasında büyüyeceği öngörülüyor. Pazar ne kadar büyürse biz de o kadar büyürüz, ancak yeni açılan Pendik-Köstence hattı hariç... Bu hat, bize artı yüzde 10 büyüme getirecektir. Dolayısıyla 2012'de yüzde 15'den fazla büyüme bekleyebiliriz.''

-Yeni hatlar-

Sedat Gümüşoğlu, 2023 hedeflerine bakıldığında daha fazla hatta ihtiyaç olduğunu ifade ederek, Akdeniz ve Karadeniz'de Türkiye çıkışlı bütün hatlarla ilgilendiklerini, bunların fizibilitelerini yaptıklarını, Pendik-Köstence hattının ardından yeni hatlara bakmaya başladıklarını söyledi.

Akdeniz'de Mersin-Trieste arasında işleyen bir hatları olduğunu hatırlatan Gümüşoğlu, ''Eğer Afrika'yı da buna bağlayabilirsek Afrika-Türkiye-Avrupa üçgenine yeni bir ticaret köprüsü kurabiliriz. Özellikle Mısır hattına bakıyoruz. Şu anda Mısır'a tekerlekli araçlarla yapılan bir taşıma yok. Bu hattın gelişebilir olduğunu düşünüyoruz. Mersin limanında her şey hazır. Karşı limanın da hazır olması durumunda bu hatta başlayabiliriz. Tabii güvenliğin, altyapının sağlanması lazım. Fizibilite çalışmalarına başladık. Kısa soluklu bir iş değil. Sadece Ro-Ro göndermekle olmuyor'' dedi.

Karadeniz kıyısında iyi bir liman olması halinde Rusya ve Ukrayna'ya da iyi bir hat işletmeciliği düşünebileceklerini kaydeden Gümüşoğlu, şu anda Karadeniz'de İstanbul'a yakın kara yolu bağlantıları olan, kendi gemilerini elleçleyebilecekleri büyük limanlar bulunmadığını, bunların olması halinde bu hattı da düşünebileceklerini, şu an itibariyle sadece takip ettiklerini anlattı.

Gümüşoğlu, ''Karadeniz'e çıkış yapılabilirse Karadeniz sahilinde bir liman düşünebiliriz. Ancak şu anda öyle bir liman yok. Gene Pendik ve Ambarlı limanlarımızı ana operasyon merkezleri olarak düşünüyoruz'' ifadesini kullanırken, şu anda Türkiye çıkışlı hatlara baktıklarını, Doğu Akdeniz havzasındaki ''en büyük'' Ro-Ro operatörü olduklarını, böyle kalacaklarını ve daha da güçlenerek yola devam edeceklerini söyledi.

Suriye ile ilgili gelişmelere değinirken de Gümüşoğlu, Bakanlık personeli ile görüştüklerini belirterek, ''O hat bizi direkt etkilemiyor. O hata uygun bir gemimiz yok, ancak üzerimize düşen bir görev olursa da onu ifa etmeye hazırız'' diye konuştu.

5 hatları bulunduğunu, her hattın ayrı bir ihtiyacı giderdiğini ve bir denge oluşturduğunu dile getiren Gümüşoğlu, Türk ihracatının önündeki en büyük engellerin kotalar ve sınırlamalar olduğuna dikkati çekti. Ege'de işleyen başka bir Ro-Ro operatörü bulunduğunu, orada pazarın ikinci bir oyuncuya yönelik volümü kaldırabileceğini düşünmediklerini kaydeden Gümüşoğlu, ''Ne zaman ki orada öyle bir pazar oluşur, orayı da düşünebiliriz, ancak şu an itibariyle düşünmüyoruz'' dedi.

-''U.N Ro-Ro, satıldığı günden bu yana çok büyüdü''-

U.N Ro-Ro Üst Yöneticisi Gümüşoğlu, Türkiye'de ''pazar lideri'', Doğu Avrupa'nın da ''en modern'' ve ''en genç'' filosuna sahip olduklarını belirtirken, U.N Ro-Ro'nun, satıldığı günden bu yana çok büyüdüğünü, kapasitenin yüzde 70 ve hat sayısının yüzde 125 arttığını, 2'den 5 hatta ulaşıldığını, yılda 170 bin olan taşınan araç sayısının 250 bini aştığını, satıştan bugüne kadar 200 milyon avronun üzerinde yatırım yapıldığını anlattı. 4 gemi aldıklarını bildiren Gümüşoğlu, önümüzdeki 2 yıl içerisinde yeni bir gemi yatırımı planları bulunduğunu da bildirdi.

Verilen bilgiye göre, Pendik ve Ambarlı ile Mersin'deki limanlarından İtalya'daki Trieste ve Fransa'daki Toulon Ro-Ro hatlarını düzenli olarak işleten UN Ro-Ro, geçtiğimiz günlerde başlattığı Köstence hattı ile de ilk kez Karadeniz'e açıldı.

1994 yılında uluslararası nakliye firmaları tarafından kurulan U.N Ro-Ro İşletmeleri A.Ş, zaman içinde Akdeniz ve dünyanın ''en büyük'' Ro-Ro operatörlerinden biri haline geldi. Aralık 2007'de U.N Ro-Ro ve diğer ilgili iştiraklerin uluslararası yatırım fonu şirketi KKR'ye satışının ardından, U.N Ro-Ro ve ilgili iştiraklerinin çoğunluk hissesi ve yönetimi KKR'ye devredilmişti. KKR yönetimi altında yatırımlarına devam eden U.N Ro-Ro, filosunun büyüklüğünü 13 Ro-Ro gemisine çıkardı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim