Almanya’daki Türk işçilerin ortaklığıyla 1978 yılında kurulan Ergaz, EPDK’dan lisans alarak Bluepet markasıyla akaryakıt sektörüne adım attı.
Şirket, 3 yıl içinde 250 istasyona ulaşarak, yılda 350 bin ton akaryakıt satışı hedefliyor. Enerji sektöründe 36 yıldan bu yana LPG pazarında önemli oyunculardan biri olduklarını belirten Ergaz Genel Müdürü Ebubekir Yağız, akaryakıt sektörünün kendileri açısından yeni ve bilinmeyen bir iş olmadığını, yeni bir yatırım stratejisiyle, kârlılığı da artıracak bir pazara girme kararı aldıklarını kaydetti. Türkiye’nin LPG pazarındaki araç sayısı bakımından dünya birincisi, tüketim açısından ise Kore’den sonra ikinci sırada olduğunu, her yıl 350 bin aracın dönüşüm yaptırdığını söyledi. Bluepet’in karşılığının Türkçede ‘mavi petrol’ olmasıyla, mavi renkteki gökyüzünü ve denizleri koruma görevinin doğal yükümlülükleri haline geldiğini ifade eden Ebubekir Yağız, marka amblemi kartal ve hikâyesinin de çok güçlü durduğuna vurgu yaptı.
Bluepet akaryakıt markasının hızla büyüyeceğini ifade eden Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yağız ise, “50 Ergaz bayisi yıl sonuna kadar Bluepet olarak hizmet vermeye başlayacak. Hedefimiz 2015 yılı sonuna kadar 250 bayi sayısına ulaşmak. Pazardaki planımız da 5 yıl içinde ilk 10 akaryakıt oyuncusu arasında yer almak. Anlaşılır, güvenilir, farklı, samimi ve yerli bir marka yaptık. Ergaz’da olduğu gibi öncelikle yine Anadolu’dan doğacağız.” di-ye konuştu.
www.UlasımOnline.com